Onko liikaa kakkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli ristiäisiin toki kaikenlaista muutakin tarjolle, mutta tietysti valkoinen täytekakku, jossa päällä jokin ristiäiskoriste. Lisäksi teen muutaman liivatekakun, mutta en vielä ole varma millaisia.

LIsäksi tekisi mieli tehdä sydämenmuotoinen täytekakku, jossa välissä mansikkarahkaa ja päällä siitä vaaleanpunaisesta tomusokerista päälinen. Päälle voisi vaikka kirjoittaa valkoisella tomusokerilla tytön nimen.

Mutta onko liikaa kakkuja? Toisaalta ne on aina tehneet hyvin kauppansa. Noi liivatekakutkin menee kuin häkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä jättäisin sen sydämen mallisen pois, neljä makeeta on aika paljon. Ja jos tulee vielä pipparia tms.

Olen vain todennut lasten synttäreillä ja muutenkin juhlia järjestäessä, että meillä noi makeet tekee kauppansa vaikka tekis miten paljon niitä. Äidilläni on vielä neljä lasta, iät 11v-15v ja niihin uppoaa aina, vaikka tekis miten paljon. Lisäksi vielä tulee kavereita illalla kahville niin makeitakin tarvitaan. Minusta niitä ei voi olla liikaa. Suolaistakin tarpeeksi toki.

Alkuperäinen kirjoittaja Kakkuja:
Miksi et tee voileipä kakkuja, ois suolasempaakin?

Meil oli vasta ristiäiset ja siellä oli 2 voileipäkakkua, täytekakku ja kuivakakkuja 2.

No höh... Minähän kirjoitin, että suolaistakin tulee ja ihan riittämiin tulee. Nyt puhuin vain noista makeista kakuista tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
tee vaan yks liivatekakku ja jos on ihan pakko, niin paksu suklaakakku vielä.

Siis yksi liivatekakku kerralla tarjolle, mutta kaksi sen takia ,että olen varma ettei se yksi riitä. Eli kaksi samanlaista joista toinen lätkästään pöytään, kun toinen loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mä jättäisin sen sydämen mallisen pois, neljä makeeta on aika paljon. Ja jos tulee vielä pipparia tms.

Olen vain todennut lasten synttäreillä ja muutenkin juhlia järjestäessä, että meillä noi makeet tekee kauppansa vaikka tekis miten paljon niitä. Äidilläni on vielä neljä lasta, iät 11v-15v ja niihin uppoaa aina, vaikka tekis miten paljon. Lisäksi vielä tulee kavereita illalla kahville niin makeitakin tarvitaan. Minusta niitä ei voi olla liikaa. Suolaistakin tarpeeksi toki.

No jos teillä uppoo niin sitten kannattaa tietysti tehdä :)
meillä menee aina suolaiset paremmin, makeita vaan pikkusen maistellaan :)

Riippuu varmaan vieraidenkin määrästä. Jos kovin pieni porukka, teille voi jäädä ihan kiitettävästi kakkua syötäväksi itselle juhlien jälkeen! :D

Itse suosin suolaista tarjottavaa enemmän, ne uppoavat paremmin aina meiän juhlissa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
tee vaan yks liivatekakku ja jos on ihan pakko, niin paksu suklaakakku vielä.

Siis yksi liivatekakku kerralla tarjolle, mutta kaksi sen takia ,että olen varma ettei se yksi riitä. Eli kaksi samanlaista joista toinen lätkästään pöytään, kun toinen loppuu.

siis 3 makeeta kakkua pöydässä, ei se oo liikaa, mutta itsetekisin vain yhden valkoisen ja sitten sen liivatejutun ja sitten jotain tummaa, vaikka pienenä palana. 2 vaaleaa kakkua vie tehoja toisiltaan ja sydän on muutenkin aika hmmm, rahvaanomainen, mielestäni. Tee sellainen sitten omalle perheelle myöhemmin...

No ei ole liikaa, jos vain jaksat tehdä ja sinusta on kivaa =) Tuskin kukaan katsoo kieroon että hitsi, jopa on kumma ku on näin paljon kakkuja..Tyytyväisiä vieraita ihan takuulla! :D Minäkin voin tulla :p

Yhteistyössä