Onko lapsi liian lihava jos sen mahanympärys on niin iso että mikään kaupan ulkovaatemerkki ei mahdu päälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meikkä on 11.v tyttö 143cm pitkä ja 59kg. Ei hän läski ole, hieman pyöreä... Ollu vauvasta asti. Harrastaa uintia ja lenkkeilyä vaatteita löytyy normi kaupasta..... Mutta lievä ylipaino. Itse olen ollut aina hoikka lapsi, mutta isänsä on pyöreä. En tiedä yhtään mitä tehdä on tosiaan 5.lk ja terkka käynnit pelottaa

On lihava! Useasti tulee vastaan lapsia, joista näkee että on vaikeuksia kävellä..maha pömpöttää tuossa edessä, niinkuin raskaanaolevalla :( Todella ikävää, että jo ala-aste ikäiset päästetään siihen kuntoon! En tiedä mistä ne löytävät lapsille vaatteet, ei varmasti mahdu normi ulkovaatteet päälle. Toki osa näiden vanhemmista on sitten samannäköisiä, että liekkö "sukuvika" että lihotaan ylipainoisiksi, vai miksi vanhemmat ei tee mitään asian eteen? t. hoikkien lasten äiti

Meikkä on 11.v tyttö 143cm pitkä ja 59kg. Ei hän läski ole, hieman pyöreä... Ollu vauvasta asti. Harrastaa uintia ja lenkkeilyä vaatteita löytyy normi kaupasta..... Mutta lievä ylipaino. Itse olen ollut aina hoikka lapsi, mutta isänsä on pyöreä. En tiedä yhtään mitä tehdä on tosiaan 5.lk ja terkka käynnit pelottaa

No ei ihme jos pelottaa. Mä oon 162 cm, 50 vuotta, ja painan pari kiloa enemmän kuin sun 11-vuotias :D

Oma tytär on hieman pyöreä, ei se ole lapsen laihduttaminen helppoa, jos ruoka maistuu hyvin ja lisäksi on perso herkuille. Vaikealta se tuntuu sanoa että et saa kolmatta voileipää ja aina muistuttaa, että kyläillessä saat ottaa pari keksiä tms ja enempää ei haeta...

Tytär käy voimistelemassa kahdesti viikossa, tykkää myös uida, pyöräillä, luistella, lasketella, hiihtää jne. Eli liikkuu kohtuullisen paljon, kunhan on seuraa.

7v on 129cm ja 31kg.

Yhteistyössä