Onko lapsesi kastettu? Jos on miksi? Jos ei, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v i e r a s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat on kastettu. Ehdottomasti, koska halusin liittää lapse Jumalan seurakuntaan ja opetuslapseksi. Tuntuisi kamalalle edes ajatella ettei olisi kastettu, ja jos sitten joskus jotain pahaa sattuisi ei pääsisi Taivaaseen, Jumalan valtakuntaan. Olen itsekin yllättänyt itseni kun olen alkanut uskoa enemmän. Ennen kuuluin kirkkoon vain pakon takia nyt tiedän miksi kuulun. Tosin ymmärrän myös kannan että ei siihen kirkkoa tarvitse, siihen uskomiseen siis. Mutta itselleni kirkko on paikka missä koen olevani lähimpänä Taivaan Isää.

Emme kumpikaan kuulu kirkkoon, joten ei lapsetkaan kuulu. Jos asia olisi ollut tavattoman tärkeä esimerkiksi isovanhemmille, olisin voinut kastaa lapset. Minutkin on vauvana kastettu, enkä ole mitenkään kärsinyt tästä. Ajatus takana oli kuitenkin antaa valita uskontonsa aikanaan itse. Toisaalta voihan sen valita myöhemmin silti, kuten itse olen aikuisena valinnut uskonnottomuuden.

Kolme vanhinta on kastettu. Vain ja ainoastaan sen takia että piti tehdä niinkuin muutkin (nuori äiti ei halunnut enempää kritiikkiä eikä riidellä aiheesta exänsä kanssa). Erosin kirkosta ja kaksi nuorinta jätettiin kastamatta. Tai toinen heistä kastettiin mutta ei seurakunnan jäseneksi vaan muinaissuomalaiseen tapaan, jalat veteen jossa hiiliä.

[QUOTE="tähti";26080666]Molemmat on kastettu. Ehdottomasti, koska halusin liittää lapse Jumalan seurakuntaan ja opetuslapseksi. Tuntuisi kamalalle edes ajatella ettei olisi kastettu, ja jos sitten joskus jotain pahaa sattuisi ei pääsisi Taivaaseen, Jumalan valtakuntaan. Olen itsekin yllättänyt itseni kun olen alkanut uskoa enemmän. Ennen kuuluin kirkkoon vain pakon takia nyt tiedän miksi kuulun. Tosin ymmärrän myös kannan että ei siihen kirkkoa tarvitse, siihen uskomiseen siis. Mutta itselleni kirkko on paikka missä koen olevani lähimpänä Taivaan Isää.[/QUOTE]

NO se kaste nyt ei oo mikään taivaaseen pääsyn peruste, sori vaan.

Yhteistyössä