Oletko käynyt ensiapukurssin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Tuolla iltalehessä on kertomus parista pikkutytöstä joista toinen meinasi tukehtua ( Meea, 10, pelasti Julian hengen | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi )

Ei siitä sen enempää, mutta tuon äänestyksen mukaan 82% vastanneista on käynyt ensiapukurssin :O
Siis ihanko totta että 4/5 suomalaisista ois käynyt tuon kurssin???

Itse olen juu käynyt. Mutta pelkästään koska koulussa se oli pakollinen kurssi, muuten ei kyllä olisi käynyt mielessäkään käydä sitä. En koe että olisin siitä kurssista muutenkaan oppinut mitään.

Tuolla iltalehessä on kertomus parista pikkutytöstä joista toinen meinasi tukehtua ( Meea, 10, pelasti Julian hengen | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi )

Ei siitä sen enempää, mutta tuon äänestyksen mukaan 82% vastanneista on käynyt ensiapukurssin :O
Siis ihanko totta että 4/5 suomalaisista ois käynyt tuon kurssin???

Itse olen juu käynyt. Mutta pelkästään koska koulussa se oli pakollinen kurssi, muuten ei kyllä olisi käynyt mielessäkään käydä sitä. En koe että olisin siitä kurssista muutenkaan oppinut mitään.

Hei 4/5 vastanneista on käynyt kurssin, ei 4/5 suomalaisista, kaksi ihan eri asiaa.

Olen, muutamaankin otteeseen. Ensimmäisen peruskurssin vpk:ssa. Jotain perusjuttuja opetettiin jo yläasteella. Ammattikoulussa oli ensiapu- ja tulityökurssit pakolliset.

Hei 4/5 vastanneista on käynyt kurssin, ei 4/5 suomalaisista, kaksi ihan eri asiaa.
Aivan. Varsinkin tällaisen uutisen yhteydessä oleva kysely vääristää totuutta sillä dramaattinen uutinen korostaa ensiapukurssin tärkeyttä ja sen suorittaneen on ylpeänä helppo vastata kyselyyn. Sen sijaan kurssin suorittamatonta voi "nolottaa" ja jättää siten vastaamatta.

Itse olen käynyt kurssin joskin siitä on jo ihan liikaa aikaa (joskus 80-luvulla).
En vastannut kyselyyn :)

Kolmen vuoden välein. Töissä pakollinen ja hyvä niin :)
Onneksi en ole "joutunu" harjotteleen käytännössä...
Monesti miettii osaako sitä toimia, jos tosipaikka tulee.

Olen käynyt joo. Ja monta kertaa käytännössä tarvinnut sitä, omaan lapseeni. :(
Lapsella on jotenkin super ahdas kurkku ja sinne jumiutuu millon mikäkin palanen ja taas joutuu antamaan ensiapua lapselle. : /
Elvytyspuolelle ei sentään ole joutunut, mutta ea-kurssin ohjeistuksella osaan toimia oikein kurkkuun juuttuneen esineen kanssa.

[QUOTE="argh";25077398]Olen käynyt joo. Ja monta kertaa käytännössä tarvinnut sitä, omaan lapseeni. :(
Lapsella on jotenkin super ahdas kurkku ja sinne jumiutuu millon mikäkin palanen ja taas joutuu antamaan ensiapua lapselle. : /
Elvytyspuolelle ei sentään ole joutunut, mutta ea-kurssin ohjeistuksella osaan toimia oikein kurkkuun juuttuneen esineen kanssa.[/QUOTE]

Jouduin kans eilen tohon tilanteeseen kun 10kk vauval juuttu palanen kurkkuun, onneks muistin tarinan siitä kun äitini oli samas tilantees pikkuveljeni kanssa ja osasin toimia oikein ja pieni hyvis voinneis nyt, vaik molemmat pelästyttiinkin pahasti.

Noi kurssit ois niin tarpeellisia... Vois joskus olla tempauksia, hinta vähän alhasempi ja joku viikonloppu vaik ku ois useampia kursseja, niin ihmisten tulis ehkä lähdettyä helpommin päivittään tietojaan ja taitojaan.

Yhteistyössä