Onko lapsesi karsastanut? Miten hoidettiin? Ja onko tämä paha karsastus?

nyt harmaana
Mulla leikattiin karsastava silmä tänä syksynä nyt aikuisiällä!! Mun silmä on karsastanut ihan lapsuudesta saakka, mutta siihen ei silloin aikoinaan juurikaan puututtu. Nyt vihdoinkin otin itseäni niskasta kiinni ja annoin operoida silmäni.

Karsastus
Karsastuksen hoito riippuu siitä, karsastaako silmä sisään vain ulospäin. Ulospäin karsastuksessa ainoa hoitokeino on leikkaus, eli siinä ei silmälaput ym. auta. Sisäänpäin karsastuksella on useampia hoitokeinoja, millä tilannetta voi parantaa.

d
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Mulla leikattiin karsastava silmä tänä syksynä nyt aikuisiällä!! Mun silmä on karsastanut ihan lapsuudesta saakka, mutta siihen ei silloin aikoinaan juurikaan puututtu. Nyt vihdoinkin otin itseäni niskasta kiinni ja annoin operoida silmäni.
meillä pojalla leikattiin juuri toinen karsastava silmä (sisäänpäin karsastus) ihmettelen tässä että miksi tulos näkyi heti?? Kun sen piti näkyä vasta viikkojen päästä... pelottaa onko silmää operoitu liikaa??
Kokemuksia??

nyt harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
meillä pojalla leikattiin juuri toinen karsastava silmä (sisäänpäin karsastus) ihmettelen tässä että miksi tulos näkyi heti?? Kun sen piti näkyä vasta viikkojen päästä... pelottaa onko silmää operoitu liikaa??
Kokemuksia??
Mulla oli ulkokarsastus. Mullakin silmä näytti pysyvän suorassa heti toimenpiteen jälkeen. Varmaankin se aivan lopullinen tulos näkyy vasta viikkojen päästä, lihas vaatii aikaa ennenkuin tottuu toiminaan uudessa paikassaan. Mulla on leikkauksesta aikaa reilut 2 kk, mutta vieläkin nään kaksoiskuvia leikatulla silmällä.

sipa
meillä vajaa kaksivuotiaalla tytöllä karsastusta toisessa silmässä. Karsastus voimistuu pimeässä ja väsyneenä, joten jumpalla voisi meillä ainakin saada parannusta. Lääkäri kehotti tarkistamaan että kotona on aina riittävä valaistus ja sitä lappujuttuakin suositteli.

Yhteistyössä