Onko lapsenhoito helppoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannuliii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannuliii

Uusi jäsen
07.03.2006
25
0
1
Kenen mielestä se on helppoa,kenen vaikeaa?Tuntuu että monet isät,jotka käyvät töissä ja äiti hoitaa lasta kotona,luulevat,että se on helppoa ja ei ollenkaan raskasta.Kokeilisivat itse. :kieh: Ihanaahan tämä lastenhoito on,mutta aina ei vaan jaksa ja sitten vielä kun sitä vähätellään. :attn:

joo eihän täällä kotona muuta kun hörpitä kahvia ja luetaan naisten juorulehtiä päivät pitkät. ja aamulla nukutaan niin pitkään kun uni vaan maistuu. tosi helppoahan tää on :whistle: ;)

Joskus kun lapsi heittäytyy hankalaksi ja mikään ei suju, on vaikeaa.
Mun mies kans kuvitteli pienen vauvan hoidon olevan leppoista hommaa, mutta kun jätin hänet kahdestaan silloin 9kk ikäisen tyttäremme kanssa n. viideksi tunniksi, palattuani sanoi että ei koskaan enää väitä lapsen hoitamisen olevan helppoa ja vaivatonta! :laugh:

Mun mies kuvittelee vieläkin, että lapsen hoito on helppoa ja "miksi me ei tulla aina toimeen".. tyttö nyt 1,5 v. Olleet pitkiäkin aikoja keskenään.

Ilmeisesti prinsessa on tosiaan oikea mussukka aina kun isä ehtii leikkiä ja ne kiukuttelut kasaantuu sitten mulle ja toisaalta kaipa hän sitten mun kanssa uskaltaa enemmän kokeilla rajojaan...

Että välillä on helppoa ja välillä kysyy aika paljonkin hermoja ja sovittelutaitoja..

on helppoa ja on myös vaikeeta ja haastavaakin. tottakai jokaisella on päiviä että kaikki menee pieleen ja toki saakin olla, vaikeinta on ehkä noi sairastelut ja yhtäkkiset kiukunpuuskat ilman mitään syytä. =) mutta eiämän ei aina pidäkkään olla helppoa ja itse tykkään haasteista ja se on just niin vaikeeta kuin itse siitä tekee! =) =)

toisille on toisille ei!riippuu ihan lapsesta,mut varmasti jokaiselle lapselle tulee kausia et äidillä ei oo helppoo..ainaki luulisin :whistle: omakohtasella kokemuksella tää vauva-aika ainakin on RASKASTA ja välillä aivan älyttömän raskasta :o suurin syy siihen ehkä onki vähäiset yöunet-->ainainen väsy itellä ja ei jaksa nauttia täysillä joka päivä vauvasta!!mut onnex on päiviä että on niin ihanaa :heart: mut kyllä välillä kajehdin tuttavia joilla ns. helppo vauva ollu ...ja uhmaikääkään tuskin huomaa...voiko se ees olla totta?no lapset on erilaisia.... :D

mä oon vastikään kokenu oivalluksen. lastenhoito todella on helppoa. siis kun sen oikein oivaltaa. riippuu varmaan siitä, mitä itseltään vaatii ja minkälaisen asenteen ylipäätään tähän "työhön" ottaa.
että kyllä mä väitän, että tällä hetkellä mun miehellä on rankempaa töissä ku mulla kotona. tosin, mulla ei oo kokemusta ku näistä kahdesta pienestä, joten tiedä sitä jos lapsia ois tässä kuus tai kymmenen. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2006 klo 17:16 mam84 kirjoitti:
Joskus kun lapsi heittäytyy hankalaksi ja mikään ei suju, on vaikeaa.
Mun mies kans kuvitteli pienen vauvan hoidon olevan leppoista hommaa, mutta kun jätin hänet kahdestaan silloin 9kk ikäisen tyttäremme kanssa n. viideksi tunniksi, palattuani sanoi että ei koskaan enää väitä lapsen hoitamisen olevan helppoa ja vaivatonta! :laugh:

meillä mies hoiti poikaa kotona koko viime syksyn kun opiskelin ja hänellä oli työttömyysjakso. Oli hiljasta miestä kun illalla valot sammu :laugh:

Yhteistyössä