Onko laktoositon maitojuoma ihan varmasti täysin laktoositonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras

Mietin vaan, että miksi hemmetissä se kuitenkin vetää mun vatsani kuralle. Mulla on siis laktoosi-intoleranssi. Sekä vähälaktoosinen maito että nyt toi laktoositon maitojuomakin aiheuttaa kuitenkin ripulin ja vatsakipua :(

Että onkohan tossa laktoosittomassakin jotain jäämiä laktoosista kuitenkin?

Sen nimi on laktoositon, ja sitä se myös on. Katso vaikka tuoteseloste. Meidän täysin laktoositon käyttää sitä ja hyvä on, vähälaktoosinen ei sille käy ollenkaan. Jos sulla onkin joku muu vaiva, keliakia?

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Sen nimi on laktoositon, ja sitä se myös on. Katso vaikka tuoteseloste. Meidän täysin laktoositon käyttää sitä ja hyvä on, vähälaktoosinen ei sille käy ollenkaan. Jos sulla onkin joku muu vaiva, keliakia?

Ei se keliakia varmaan oireilisi maidonjuomisella :)

Kysyin siksi, kun en tiedä että onko siinä kuitenkin jotain pieniä jäämiä vai onko se varmasti "puhdasta".

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voisko sulla olla maitoallergia?

On se kai aina mahdollista, mulla on lapsena tutkittu maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi, ja silloin todettu että ei ole maitoallergiaa mutta on laktoosi-intoleranssi. Mutta kai sen maitoallergian voi sitten isompanakin saada?

Kyllä laktoosittomat tuotteetkin voi kaikista herkimmille aiheuttaa vaivoja. Laktoositon tarkoittaa että laktoosia on alle 0.01 % eli voi olla vaikka 0.009%. Eli jos käyttää suurissa määrin näitä tuotteita, saattaa oireita ilmaantua. Kokemusta löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja voi aiheuttaa:
Kyllä laktoosittomat tuotteetkin voi kaikista herkimmille aiheuttaa vaivoja. Laktoositon tarkoittaa että laktoosia on alle 0.01 % eli voi olla vaikka 0.009%. Eli jos käyttää suurissa määrin näitä tuotteita, saattaa oireita ilmaantua. Kokemusta löytyy.

Tää pitää paikkaansa :attn: :attn: :attn: Jonkun säädöksen mukaan sanaa laktoositon saa käyttää tuotteesta, jos se sisältää laktoosia alle 0,1g/100ml :attn: :attn: Kaikille ei siis sovi sekään.

Mulla on tosi paha laktoosi-intoleranssi ja en uskalla käyttää edes noita laktoosittomia tuotteita, mistään vähälaktoosisista puhumattakaan. Menee maha sekaisin niistäkin. Olen siis suosiolla jättänyt pois maitotuotteet ja napsin kalsiumit purkista.

Mä en voi myöskään käyttää laktoosittomia tuotteita. Niin paha intoleranssi etten siedä nykyään mitäään maitotuotteita. Olen täysin maidoton. Lktoosittomat tuotteet tosiaan sisältää vähän laktoosia. Ja mitä isomman määrän syöt, sitä enemmän laktoosia myös niistä saat.

Kyllä olen itsekin miettinyt samaa!!! Esimerkiksi Lidlin maidot aiheuttavat kovan reaktion, kun taas Valion maidot ei. Toisin olen kyllä huomannut, että viime aikana miltei kaikki maitotuotteet aiheuttavat hieman oireita. Onneksi saa syödä juustoja sentään!