Onko kukaan toipunut sektiosta nopeaa?

  • Viestiketjun aloittaja Sektioon joutumassa
  • Ensimmäinen viesti
No minä makasin kaksi päivää leikkauksen jälkeen kipupumpun kanssa. Mutta kolmen päivän jälkeen kävelin jo itse teholle pojan luo. Minä koin parantuvani helposti ja nopeasti siitä. :) Niin ja haava on pystyyn tehty.<br><br>
 
Kyl mä ainakin toivuin nopeasti sektiosta. Toki se on todella yksilökohtaista.
Mulla oli sektio illalla ja jo seuraavana päivänä lounaan kävin jo ihan itse hakemassa ja siitä lähtien olin jalkeilla. Kipulääkkeitä söin alussa jonkin verran ja vähensin joka päivä niin että viikon kuluttua ei tarvinnut ottaa lääkettä. Haava parani hyvin, oli siisti viilto..... Toki oli varsinkin ekan viikon ajan suht heikko olo, eikä kahteen ekaan viikkoon jaksanut tehdä pitkiä kävelylenkkejä, mut muuten ihan ok.
 
Mulla tehty 2 hätäsektioita.Ja molemmilla kerroilla olen lähtenyt heti seuraavana päivänä kävelemään.Parina ekana päivänä ottanut kunnon kipulääkityksen ja sitten vähentänyt minimiin.Ei kantsi jäädä petiin makaamaan jos vaan kykenee lähtemään liikkeelle, silloin alkaa parhaiten toipumaan.
 
Mä pääsin toisena päivänä leikkauksesta ylös sängystä. Olo oli kamala enkä ikinä olisi uskonut mitä vauhtia siitä sitten alkoi toipua. Viikon söin särkylääkkeitä. Kyllä mulla vähän heikkoa oloa oli sitten vielä viikon jälkeenkin, muistaakseni meni kuukausi minkä jälkeen tunsin olevani täysin ennallani =)
 
Mulle on tehty kaksi kiireellistä sektiota. Ekan jälkeen olin pitkään tosi kipeä, ja etukäteen arvasin että kuopuskin syntyy sektiolla ja kirosin sitä että sitten olen ihan romuna pitkään. Mutta toka kerta olikin ihan erilainen. Vauva syntyi perjantaina 0.20 aamuyöllä, aamulla nousin sängystä ja menin suihkuun. Kipulääkkeitä tarvitsin vain tuona vauvan syntymäyönä. Kotiin päästiin kun vauva oli 2½ vrk vanha ja olo oli ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Mies tuli hakemaan meitä naapurin kaks ovisella pikkuautolla ja ihan sujuvasti änkesin sinne takapenkille. Toki haavaan sattui jos siihen koski tai jokin osui, mutta normaalisti esim. kävellessä ei tuntunut missään.
 
Sektio tehtiin lauantaina, nousin ylös samana iltana. Seuraavana päivänä kävin suihkussa jne. mutta olo oli vielä kovin heikko ja melko kipeä. Maanantaina olin kuin uudestisyntynyt, vointi oli tosi hyvä. Tiistaina päästiin kotiin ja liika touhuaminen kostautui lisääntyneillä kivuilla. Pari päivää otin rauhallisemmin ja nyt kun sektiosta on puolitoista viikkoa, vointi on hyvä ja kivut enää pieniä, muutamia lyhyitä kävelylenkkejä jo tehty. Toipuminen siis ollut mielestäni tosi nopeaa, kyseessä on kuitenkin iso leikkaus.
 
mamma29
mä toivuin tosi hienosti!!samana päivänä imetin ja seuraavana aamuna suihkuun ja heti aloin kävelee käytäviä pitkin!Tyttö leikattiin kesällä keskiviikko päivällä ja suununtai aamuna kotiin.Nauraminen ja yskiminen sattui tietenkin mahaan,mutta buranaa söin kotona vain kaksi viikkoa leikkauksen jälkeen.Hieno kokemus oli se leikkaus!mulle ne sanoi jo leikkaussalissa että onnistui tosi hyvin ja haavasta tuli nätti.Saivat hyvin kuivattua kohdun,jälkivuotoa 4 päivää....
tsemppiä!!!
 
melko nopeasti
sairaalassa 2 vrk, kotiinpääsypäivänä koiran kanssa rauhalliselle lenkille. Eli mielestäni melko nopeasti toivuin.

Ihmiset toki ovat erilaisia, leikkaukset erilaisia ja kivunsieto erilaista. mutta kai se nopea ylösnousu ja liikkuminen nopeuttavat toipumista.
 
well
hätäsectio. eka päivä ja yö oli vaikeita kun opetteli sängystä nousemista ettei sattuisi. kipua ei oikeestaan ollut kun oli hyvät kipulääkkeet. minut leikattiin nukutuksessa joten seuraavana päivänä kävelin jo normaalisti. maanataina leikattiin ja tiistaina mentiin omalla autolla vauvan perässä salosta tyks.iin ja siellä sit omalle osastolle ja samantien keskolaan. ja viikossa oli sellanen oma olo ei tuntunut yhtään siltä että viikko sitten olin sectiossa. nostelin raskampiakin kuin vauva. toivuin todella nopeasti. en makoillut yhtään enempää kuin normaalistikkaan. oli lämmin kesä kävelimme paljon sen sairaalassa olon aikana sairaalan ympäristössä ja olimme paljon keskolassa.
 

Yhteistyössä