Onko kukaan tehnyt ständi myyntiä soneran liittymillä marketeissa? kokemuksia kiitos!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm...?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm...?

Vieras
Oo n hakenut hieman joka paikkasta kesätöitä ja tänään soitettii sitten celectukselta ja huomenna olisi ryhmähaastattelu työpaikasta. Millaista hommaa se olisi? Provisio palkka mutta kuitenki joku takuu palkka (TES?)

Voisiko joku kertoa kokemuksia millaista hommaa se on? Kiitos!! :)

Joo mä olin Salon cittarissa töissä kesällä 2007. Jos rehellisen mielipiteen haluut niin se on todella tylsää hommaa. Tai no jos sulla mielinkiinto riittää niin sit voit viihtyä, mut ensinnäkin joka kk on yks kilpailu esim osallistu taulu- tv:n arvontaan. Sitte sulla on ne arvontalipukkeet siinä pöydällä, sä yrität kaupassa pysäytellä niitä elämäänsä kyllästyineitä kiireisiä ihmisiä ja pyytää et ne osallistuu arvontaa. Loppu kysymyksissä on kohtia esim. omistatko sonera liittymän---> ja tästä se alkaa. Sit jos ne ei omista/ omistaa (mutta jonku muun kuin minun sonera-liittymän) niin sun pitää alkaa kauppaamaan niille sitä minun sonera liittymää. Sun pitää osata ulkoa (ainakin mun ja työkaverin piti) kaikkien puhelin liittymien kuukausihinnat, puhelinhinnat ja txt hinnat jotta voit sit esim kysyä että kuinka paljon sun kk laskus on. no se sanoo että se on n. 30 e joka kk. sit tiiät sen liittymän jo ja seuraavaks kysyt et puhutko vai lähetätkö viestei. no se sanoo et puhun. sit sillä on tietty liittymä, jossa puhelun hinta/min on 0,079?/min sit osaat sanoa sille jo heti et okeih sä puhut noin 380 min/kk (ja sit voit selittää siihen että otetaan huomioon että monissa liittymissä on puhelun aloitusmaksu jne eli sit sä puhut vähemmän oikeastaan. sit kerrot kuinka hyvä se minun sonera liittymä on et siihen saa valita kaikki ihan ite ja et se puhepaketti missä olis 350 min puhetta mikä sulla menee keskimääräisesti nytkin olis n. 20? kk. ja alkuun itsekkin jaksoin ja oli mukavaa mutta loppupeleissä sitä ei jaksanut, koska ihmiset oli niin töykeitä :S

Alkuperäinen kirjoittaja peeaa:
paska työ, mutta jostain sitä rahaa on saatava..

Onko se ihan kamalaa? En haluaisi olla heti paskalla asenteella liikkeellä... Mutta kuitenkin soneran tuotteet on tunnettuja ja hyvämaineisia joten luulisi sen olevan iha helppoa. Ainut mikä minulla "tökkii" on tuo palkkaus ja se ihmisten häiritseminen

sulla pitää olla myös halua tehdä sitä, sun pitää jaksaa sitä ihmisten pysäyttelyä ja olla myynti ihminen. Ja vaikka sanoisitki että mä olen myyntihenkinen ihminen niin hyvin hyvin pieni prosentti on sitä oikeesti.
Oliko tei eka puhelin haastattelu?

Alkuperäinen kirjoittaja juu olen ollut:
Joo mä olin Salon cittarissa töissä kesällä 2007. Jos rehellisen mielipiteen haluut niin se on todella tylsää hommaa. Tai no jos sulla mielinkiinto riittää niin sit voit viihtyä, mut ensinnäkin joka kk on yks kilpailu esim osallistu taulu- tv:n arvontaan. Sitte sulla on ne arvontalipukkeet siinä pöydällä, sä yrität kaupassa pysäytellä niitä elämäänsä kyllästyineitä kiireisiä ihmisiä ja pyytää et ne osallistuu arvontaa. Loppu kysymyksissä on kohtia esim. omistatko sonera liittymän---> ja tästä se alkaa. Sit jos ne ei omista/ omistaa (mutta jonku muun kuin minun sonera-liittymän) niin sun pitää alkaa kauppaamaan niille sitä minun sonera liittymää. Sun pitää osata ulkoa (ainakin mun ja työkaverin piti) kaikkien puhelin liittymien kuukausihinnat, puhelinhinnat ja txt hinnat jotta voit sit esim kysyä että kuinka paljon sun kk laskus on. no se sanoo että se on n. 30 e joka kk. sit tiiät sen liittymän jo ja seuraavaks kysyt et puhutko vai lähetätkö viestei. no se sanoo et puhun. sit sillä on tietty liittymä, jossa puhelun hinta/min on 0,079?/min sit osaat sanoa sille jo heti et okeih sä puhut noin 380 min/kk (ja sit voit selittää siihen että otetaan huomioon että monissa liittymissä on puhelun aloitusmaksu jne eli sit sä puhut vähemmän oikeastaan. sit kerrot kuinka hyvä se minun sonera liittymä on et siihen saa valita kaikki ihan ite ja et se puhepaketti missä olis 350 min puhetta mikä sulla menee keskimääräisesti nytkin olis n. 20? kk. ja alkuun itsekkin jaksoin ja oli mukavaa mutta loppupeleissä sitä ei jaksanut, koska ihmiset oli niin töykeitä :S

Paljonko sait palkkaa? Tuntuu aika hurjalta että pitää muistaa kaikkien hinnat ulkoa!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm..?:
Alkuperäinen kirjoittaja peeaa:
paska työ, mutta jostain sitä rahaa on saatava..

Onko se ihan kamalaa? En haluaisi olla heti paskalla asenteella liikkeellä... Mutta kuitenkin soneran tuotteet on tunnettuja ja hyvämaineisia joten luulisi sen olevan iha helppoa. Ainut mikä minulla "tökkii" on tuo palkkaus ja se ihmisten häiritseminen

Jos sulla ei oikeesti oo sitä röyhkeyttä että pystyt niitä ihmisii pysäyttää niin sit ei ole sun työpaikka. Jos esim asut kotona ja tarviit hiukan säästöön ja elämiseen niin ihan ok:sti saa rahaa mut esim. kun asuin jo yksinäni niin ei se raha oikeen mihinkään riitä :S

Päivät on tosi pitkäveteisiä ja taukoja ei saa pitää kuin tietyn verran päivässä. Eniten harmitti siinä sonerapisteellä seistä kun kattoi et mielummin tekis töitä siellä cittarin puolella.

yks mikä myös on huono juttu on se että siellä ei paljon haasteita tuu ja työn vaihtelevuus on tosi pieni..samaa päivästä toiseen ja aika usein ne ihmiset ketä pysäyttelet niin seuraavalla viikolla se sama pariskunta kävelee uudestaan siitä ohi. asiakkaat sä ahmit jo 3 ekalla viikolla. sit saat silloin tällöin uusia asiakkaita.... mut jos löytyy kysymyksii niin kysy vaan. tohon haastatteluun voin antaa kans vinkkiä sulle

jos nyt oikeen muistan niin mun veroprosentti oli silloin pienin mahdollinen ja sain silti palkkaa alle 700 e/kk ja mä kyllä myin tosi paljon tuotteita. Ja se provisio ei paljon myöskään ole.

Joskus ennen sonera oli hyvä mutta nykyään ihmisillä on tosi kielteinen kanta soneraa kohtaan että sekin vaikeuttaa ihmisten halua edes kuunnella sua. se että suuri osa on ruotsalaisomistuksessa on suomalaisten mielestä huono juttu ja tosiasia on se että se on myös tosi kallis liittymä.

Joo.. olen siis merkonomi opiskelija ja minulla on 3 vuotias tytär. Vuokra ja laskut pitää kuitenkin maksaa... Kerro ihmeessä vinkkejä haastatteluun!! Kuinka pitkiä päiviä tehdään? Olen kuitenkin innoissani siitä että minut on kutsuttu haastatteluun! Töitä minun on pakko saada kesälle ja se että tässä ilmeisesti maksetaan tessin mukaista palkkaa provikka päälle niin tämä ei kuitenkaan ole nin riskiä homma kuin pelkkä provikka...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo.. olen siis merkonomi opiskelija ja minulla on 3 vuotias tytär. Vuokra ja laskut pitää kuitenkin maksaa... Kerro ihmeessä vinkkejä haastatteluun!! Kuinka pitkiä päiviä tehdään? Olen kuitenkin innoissani siitä että minut on kutsuttu haastatteluun! Töitä minun on pakko saada kesälle ja se että tässä ilmeisesti maksetaan tessin mukaista palkkaa provikka päälle niin tämä ei kuitenkaan ole nin riskiä homma kuin pelkkä provikka...

No jos pääsit ton celectuksen puhelinhaastattelun läpi niin seuraavaks sut kutsutaan ison ryhmän kanssa ryhmähaastatteluun. Siinä yleensä myyntimies selittää niiden toimintaperiaatteista ja sit on sellainen että kaikki saa vastata yleisiin kysymyksiin esim. millainen on susta hyvä esimies. Kannattaa vastata pariin kysymykseen (meillä sai vasta vaan se ketä ehti), ei siis kannata kaikkiin vastata (se että et oo hiljaa etkä puhu koko ajan niin on hyvä juttu-meinaan mä ja mun työkaveri vastattiin just pariin kysymykseen niin päästiin sit läpi kaikesta), sit ne kysyy melkein kaikilta et mistä on kiinnostunut, mitä opiskelee mitä tulevaisuus tuo eteen. niin mä sillon ite sanoin että haen lukion jälkeen opiskelemaan kaupalliselle puolelle-tuo sun merkonomi on tosi iso plussa.
Sit on sun ja haastattelijan välinen haastattelu- kerrot rehellisesti että mitä haluat, miks työ olis just sulle sopiva. niiden kysymykset ohjailee sua aika hyvin. Ite olin tosi jännittynyt ja mua jännitti tosi paljon ja oikeen osannut vastata mihkään kunnolla (tais sit olla vaan oma mielipide) niin silti jäin niiden mieleen. Sulla ei myöskään saa olla rikosrekisteriä eikä luottomerkintojä.
Riippuu ihan paikasta minne oot hakenut, mut meillä sonerapiste oli auki ma,ke,to,pe ja la. Ja työaika molemmilla on 8h ja sä työskentelet sun työkaverin kanssa n. 2 h joka päivä. Ite saatiin sit pomon kanssa pyytää toiveita et oliko aamu/ilta-vuoro (aamuvuoro siis alkaa klo 9).

En suosittele! Hakeudu myymään mitä tahansa muuta kännykkäliittymää. Sonera on hinnoitellut itsensä pihalle. Saunalahti, Dna tai TeleFinland myy nyt hyvin ja vaikka puhelinmyyntinä on kivempi tehdä! Meillä päin ainakin on Saunalahdelle haku päällä. Tosiaan totta tuo, että jossain Sittarissa ne samat asiakkaat kiertää viikosta toiseen ja harva edes haluaa pysähtyä kun siinä lukee Sonera.

Yhteistyössä