Onko kukaan täällä käynyt yksityisessä äitiysneuvolassa Lahdessa???!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Mä kävin siellä kanssa alkuraskaudesta ja km se oli... Mut siis se kätilö (siellä on monta, mutta vanhempi oli tää) oli ihan mahtava. Olin jo sairaalassa, niin se laittoi mulle tekstiviestin, että miten menee jne...

Mun käsittääkseni siellä on se äitiysneuvola ja joku lääkärikeskus ja ne lääkärikeskuksen lääkärit on myös Hemossa töissä.

No musta tuntuu kanssa et noi kaikki lääkärit lahdessa on töissä joka paikassa :D
Siis hemossakin kun kävin niin säikähdin ihan kun huomasin yhdessä ovessa sen kammottavan akan joka mun keskenmenoni hoiti pois päiväjärjestyksestä vaikka hänenen mielestään olikin taas nuoren mamman hölmöyttä et halusin keskeytyspillerit ennemmin kun oisin oottanut et tulee ulos itsestään ja hänen mielestään oli tyhmää etten viitsinyt oottaa aamuun kun soitin koska "kuolluthan se sinne on" ja lähden vaan turhaan ajamaan ja vaarantamaan liikenteen kun itken ja olen hysteerinen..Öö..

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Luulisi kyseisellä herralla olevan kokemusta.. :whistle:
Mulla oli edellinen raskaus (eka) tuulimuna. J.L. kyseli siihen malliin, että olisi abortti tehty silloin. Vähän otin itseeni, lääkkeillähän se jouduttiin joo keskeyttämään, mutta ei todellakaan omasta halustani :kieh:

No juu, sanoppa muuta :D
Mut tosiaan, ihan mukava oli mua kohtaan muuten, taisi olla hyvä päivä ;)
Mut pikkuisen kovakourainen, meinasin ottaa jalat alleni kun ehdotti et otetaan vielä papa, aattelin et ei herran jumala ton ukon ottamana!

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Onko ultralla todettu että vauva ei enää kasvaisi?

EI kun ihan vaan sen perusteella ettei maha oikein enää kasva.
Sen takia siis ultraan menenkin että nähdään mistä johtuu.

Toivottavasti ei ole mitään vakavaa, onneksi kuitenkin siihen on monia normaalisyitäkin. Onko sf-käyrä miten? Ja liikkeet?

Liikkuu kyllä paljon =)
Toi on vaan nyt alkanut menemään niin pahasti alakäyrää toi mitta..
tänään neuvolassa oli siis 27 ja joku hiivatin puolikas mikä oli muka tullut =/
Siis meillä esikkokin oli viimeisillä viikoilla 30, mutta kun tää ei oikein mene mihinkään suuntaan nyt ja se huolettaa..

Onko siis kuinka kauan aikaa ollut tuo mittausväli ja sama mittaaja?
Onko alkanut tuntumaan esim. liitoskipuja enemmän tai muuten tuon sf-käyrän jälkeen jotenkin oma olo kummallisempi?
Pitipä hakea nuo omat korttinikin tuolta esille, kun aloin noita mittoja miettimään. Esikoinen näyttänyt kasvavan yläkäyrillä koko raskauden ja sen käyrän mukaan. Kuöpus kuitenkin oli rv30 sf28 ja rv33 28cm. Että näköjään mullakin junnannut paikallaan tuo sf-mitta jonkun aikaa.
Mutta tsemppiä huomiseen.
:wave:

Siis liitoskipuja voi kyllä, tai toi järjetön kipy tuolla häpyluussa kävellessä..
Noi liitoskivut on ihan uusi juttu mulle, alkoi sunnuntaina ja mieluummin olisin ilman ;)
Meillä toi neuvolatätsy on siitä ihana et sen kanssa voi jutella kauheesti ja mielellään, kuuntelee ja on muutenkin todella mukava, meillä tytöt samassa eskariryhmässäkin, mutta:
Hän on aloittanut noi hommat vasta silloin samaan aikaan kun aloin käydä tuolla neuvolssa, eli kokemusta ei kauheasti ole.. :/
Itse asiassa on ihan sama mitä mä kysyn, hän ei ole varma, ei mistään..
Ja toi mitta on nyt junnannu lähinnä ton 26-27,5 välillä...

oon käyny kahden lapsen kohdalla siellä "muuten vaan ultrassa" eli siis sukupuolta urkkimassa :D oon noihin käynteihin todella tyytyväinen ja kätilön vastaanotolla käytiin et lääkäreistä ei omaa kokemusta ole. =)

Tuo sf- mitta ei kyllä kerro hirveästi, mulla oli monta viikkoa joskus rv 26 ihan sama mitta ja jopa pienentynyt,
neuvolasta laittoi polille Päksiin ultraan.
Ja katinkontit, vauveli oli jopa isompi mitä niillä viikoilla normaalisti.
Siinä mittauksessa vaan oli ollut eri asennoissa tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
Tuo sf- mitta ei kyllä kerro hirveästi, mulla oli monta viikkoa joskus rv 26 ihan sama mitta ja jopa pienentynyt,
neuvolasta laittoi polille Päksiin ultraan.
Ja katinkontit, vauveli oli jopa isompi mitä niillä viikoilla normaalisti.
Siinä mittauksessa vaan oli ollut eri asennoissa tai jotain.

Nää lohduttaa kauheesti nää jutut :heart:
Ainakaan ei ole niin huolestunut olo enää tänään ja saan varmaan nukuttuakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja tennari:
oon käyny kahden lapsen kohdalla siellä "muuten vaan ultrassa" eli siis sukupuolta urkkimassa :D oon noihin käynteihin todella tyytyväinen ja kätilön vastaanotolla käytiin et lääkäreistä ei omaa kokemusta ole. =)

Joo kyl mä nyt tosiaan ihan hyvin mielin olen menossa :)
Ei enää stressaa niin paljoa :D :D

Yhteistyössä