Onko kotiäidillä oikeus olla väsynyt?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks kotiäiti

Vieras
Kun monesti kuulee sanottavan "sähän olet VAIN kotona", jos erehtyy valittamaan että on väsynyt tms. Vaikka omasta vapaasta tahdostaan kotiäitinä onkin, niin eikö ole oikeutta sanoa mitään negatiivista? Eikö voi toivoa vaikka että nyt haluaisin hetken olla yksin, tai mennä johonkin ilman lapsia edes tunnin ajaksi??
Pitääkö kotiäidin olla skarppina 24/7?
voi kun ois joku joka ymmärtäis, ettei se kotiäitinä olo "kun saa olla VAIN kotona" ole aina pelkkää ruusuillatanssia.
 
No mullakin on kokemusta työelämästä, joten vertailukohtaa löytyy.
Luulin jo että mussa on oltava jotain vikaa, kun kaikki sitä mieltä ettei kotona ollessa voi väsyä...
 
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.
 
Töissä oli kyllä paljon raskaampaa vaikka oli vain toimistohommia 8-16. Silloin näyttikin monta kertaa viikossa ihan zombielle ja tuntuu että hajoaa. Yhden ( huonouninen vauva ) lapsen kanssa kotona olo on kuin lomaa. Saa nähdä miten käy kun lapsia on kaksi. Vieläkö tuntuu lomailulle :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

Onko sulaa faktaa tuosta,etteivät olleet väsyneitä?
Epäilenpä,ettei tuolloin vaan sitä julki tuotu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

kukas niin on sanonu ettei olleet? Niiden oli vaan pakko jaksaa. Ei ne entisajan jutut ruusuisia todellakaan ole olleet. Sillon kai en sen enempää oo saanu valittaa ku nykyäänkään. Pakko vaan jaksaa ja esittää että hyvin menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

Kyllä entisajan äidit olivat väsyneitä, mutta pakko oli puskea vaan eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

Onko sulaa faktaa tuosta,etteivät olleet väsyneitä?
Epäilenpä,ettei tuolloin vaan sitä julki tuotu.

näin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

Onko sulaa faktaa tuosta,etteivät olleet väsyneitä?
Epäilenpä,ettei tuolloin vaan sitä julki tuotu.

Onko sulla faktaa siitä, että olisivat olleet väsyneitä?

 
Yksi ihana ihminen sanoi erittäin hyvin tästä asiasta. 'Töissä on niin helppoa, kun silmät takaraivossa saa jättää kotiin ja keskittyä yhteen asiaan kerrallaan keskeytyksittä'. Riippuu toki paljon työstäkin, kuinka vaativa se on, mutta kyllä pienten vilkkaitten lasten kanssa kotonaolo voi olla moninkerroin vaativampaa kuin töissä käynti.

Nyt kun lapset on isompia, nuorinkin 5, kotona olo on varsinaista lomaa. Pikkulapsiaika oli todella paljon vaativampaa.
 
Voi ja saa olla. Mulla on just meneillään perhevapaa viikonloppu että saan nukkua ja olla vaan itsekseen ja mies on lasten kanssa anoppilassa. On helpottavaa kun saa hetken olla vaan itseään varten eikä tarvitse olla kokoajan jonkun toisen käytettävissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nonna:
Oma moka kun olet lasten kanssa 24/7 etkä ota lainkaan omaa aikaa. Kai sulla mies on ja muitakin läheisiä???

Mies on, käy töissä. Omaa aikaa on joskus, ei mitenkään säännöllisesti. Ei oo kavereita eikä harrastuksia muuta kuin mitä nyt kotona tulee touhuttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

Onko sulaa faktaa tuosta,etteivät olleet väsyneitä?
Epäilenpä,ettei tuolloin vaan sitä julki tuotu.

Onko sulla faktaa siitä, että olisivat olleet väsyneitä?

No periaatteessa on.eihän sitä tarvi kuin jutella mummunsa kanssa.Tai ylipäätänsä vanhojen ihmisten kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

Oletko ollut kotona lapsikatraan kanssa esim. kaksi vuotta tai yli? Mä en laske miksikään ajaksi esim. puolta vuotta, kun se on vielä kosiskeluaikaa kotonaoloon.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miten entisajan äidit eivät olleet väsyneitä, vaikka muksuja oli yli puolenkymmentä, sekä hiti kotielukat jne... Nykyämmät tekee asioista vain liian suuren numeron, tai sittetn stressaatte turhista.

Onko sulaa faktaa tuosta,etteivät olleet väsyneitä?
Epäilenpä,ettei tuolloin vaan sitä julki tuotu.

Onko sulla faktaa siitä, että olisivat olleet väsyneitä?

Mitä olen vanhojen naisten kanssa keskustellut, kyllä se oli rankkaa. Mutta ei silloin ollut vaihtoehtoja, se oli jaksettava - ei niitä lapsia ja kotia voinut jättää hunningolle.
 
No ihan jokaisella on "oikeus" olla väsynyt.
Mun mies on erehtynyt tuon "sä saat sentään olla kotona" lauseen sanomaan ja kyllä sen jälkeen oli hiljaista miestä kun luettelin mitä kaikkea täällä päivisin joutuu tekemään. Että ei se kotona olo kyllä pelkkää autuasta oleskelua ole..
 

Yhteistyössä