Onko kokoa 38 oleva nainen läski?

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Riippuu niin mallista ja muodosta. Tuskin kovin lihava voi olla tossa koossa. Tietysti eri kauppojen vaatteissa on mitoituseroja niin senkin takia on vaikeaa sanoa.

Vaatekoot on siks että löytäis sopivan kokoiset vaatteet, mutta ei vaatekoolla voi suoraan kertoa, minkänäköisen tai paksuisen vartalon omistaa.

"vieras"
[QUOTE="...";28673733]Käytätkö vaatteita ihonmyötäisinä vai vähän löysempinä?

Olen itse 166 cm / 54 kg ja mulle 38 on usein sopiva koko yläosaan. Toisaalta kireä t-paita kokoa xs saattaa myös mennä päälle ongelmitta.[/QUOTE]

Silloin kun itse painoin 54kg, olin ihannepainossani, käytin kokoa 34/36. Nyt en ole edes puntarille uskaltanut, mutta kyllä tässä jo yli 60kg:n mennään. Joten riippuu se vähän pituudestakin. Olen löllö ja tursuava. Muodoton.

"..."
Minun pitäisi oikeastaan hankkia ompelukone ja tehdä vaatteita itse. Silloin voisin ommella esimerkiksi paitapuseron, joka olisi hartioista kokoa 38-40 ja vyötäröstä kokoa 34-36. Yläasteella tein itse ja lopputulos oli hivenen epäsiististä ompelujäljestä huolimatta ahkerassa käytössä.

(Taisin epähuomiossa omia aloittajan nimimerkin. :ashamed: Olen ketjun 166 cm / 54 kg kokoa oleva hiippari.)

"Siis"
Kokoa 38 ja mitat on 170/65. 95-74-95 on strategiset mitat. En mä lihava ole, mutta en kyllä hoikkakaan. Keskikokoinen ja normaali kai.
Mistä löytää vaatteita, jossa 95 sentin rinnanympärys mahtuu kokoon 38?

Esimerkiksi H&M:n mittataulukossa 95 sentin rinnanympäryksellä on kokoa 42. Samoin Seppälän. Muita en jaksanut tarkistaa, mutta samaan suuntaan.

Kysyn, koska itselläni rinnanympärys on 96 cm enkä näkisi edes unta että rinnus mahtuisi kolmikasiin. Housut onkin kokoa 36 ja muutenkin olen pienikokoinen, mutta rintava.

Tuo vyötärönympäryskin on näköjään useimmissa taulukoissa koolle 40. Omituisen moni tunkee itsensä paljon pienempiin vaatteisiin kuin mittojensa mukaan sopisi, ja sitten ihmetellään miksi ainoastaan trikoo ja stretch tuntuu mukavalta päältä, muut ahdistaa tai on "pientä mallia".

"Vieras"
Minun lyhyehkö (tai no, olisiko hieman keskipituutta lyhyempi) ja TODELLA hoikka kaverini käyttää kokoa 38.

Eli sanoisin, että ei ainakaan läski ole.

Mutta tokihan pituudella (sekä vartalon mallilla) on paljon osuutta asiaan. 180-senttinen nainen tuossa koossa voi olla todella laiha, kun taas 150-senttinen tuossa koossa pyöreä.

"..."
[QUOTE="Siis";28674076]Mistä löytää vaatteita, jossa 95 sentin rinnanympärys mahtuu kokoon 38?

Esimerkiksi H&M:n mittataulukossa 95 sentin rinnanympäryksellä on kokoa 42. Samoin Seppälän. Muita en jaksanut tarkistaa, mutta samaan suuntaan.

Kysyn, koska itselläni rinnanympärys on 96 cm enkä näkisi edes unta että rinnus mahtuisi kolmikasiin. Housut onkin kokoa 36 ja muutenkin olen pienikokoinen, mutta rintava.

Tuo vyötärönympäryskin on näköjään useimmissa taulukoissa koolle 40. Omituisen moni tunkee itsensä paljon pienempiin vaatteisiin kuin mittojensa mukaan sopisi, ja sitten ihmetellään miksi ainoastaan trikoo ja stretch tuntuu mukavalta päältä, muut ahdistaa tai on "pientä mallia".[/QUOTE]

Mun mitat on 95/72/95 (170/63) ja käytän h&m yläosan kokoa 38 ja alaosan 38-40.

eäh
[QUOTE="Siis";28674076]Mistä löytää vaatteita, jossa 95 sentin rinnanympärys mahtuu kokoon 38?

Tuo vyötärönympäryskin on näköjään useimmissa taulukoissa koolle 40. Omituisen moni tunkee itsensä paljon pienempiin vaatteisiin kuin mittojensa mukaan sopisi, ja sitten ihmetellään miksi ainoastaan trikoo ja stretch tuntuu mukavalta päältä, muut ahdistaa tai on "pientä mallia".[/QUOTE]

No mistä kankaasta ne sun käyttämät paidat sitten on valmistettu? Mulla ainakin usein trikoosta juuri t-paidat ja pitkähihaisetkin tai jämäkämpää mutta vähän joustavaa puuvillaa-collegekangasta.. Kesällä toppeja, niissäkin melko usein joustavaa materiaalia käytetään valmistuksessa, mekkoja myös ja sama homma niissä. Johonkin joustamattomaan paitapuseroon en omia hinkkejä saa kokoon 38 ahdettua (ry 100) vaan pitäisi olla se 42 joskus jopa 44 ja vyötäröltä pitäisi olla se 36 mikä housuissa menee. Mutta olen ratkaissut asian sillä, etten käytä paitapuseroita. :D Muuten ei ole ollut ongelmaa mahtua yläosasta kokoon 38 ja S-M.

Yhteistyössä