onko kokemuksia vesirokkorokotuksesta

  • Viestiketjun aloittaja samase
  • Ensimmäinen viesti
Miksi ottaisit rokotteen kun taudin sairastaminen antaa lapselle elinikäisen suojan sairautta vastaan? Rokotteen antamasta tehosta ei koskaan voi olla varma, eikä se yleensä ole pitkäikäinen. Ja lisäksi tuo vesirokkohan on täysin vaaraton lastentauti. Ja rokotteissa puolestaan on monia myrkkyjä. (Alumiini, formaldehydi, edelleen voi olla pieniä määriä elohopeaa jne.)
 
Osallistuimme 1½-vuotiaamme kanssa vesirokkorokotus-ohjelmaan. Vesirokkorokotus on sinänsä hyvä idea, että tautihan on todella epämukava sairastaa (muistona itsellä arvet ympäri kehoa) ja siinä on vaaralliset jälkitaudit.
Ongelmana vaan ovat olleet kovat kuumeet rokotuksen jälkioireina, seitsemän päivää rokotuksesta oli kolmen päivän kova kuume ja nyt viime yönä kohosi 39,8 asteeseen (42pvää rokotuksesta). Soittelinkin jo rokotusklinikalle, mutta vakuuttelivat, että tää ei enään johdu siitä.
Eihän Suomessa ole ns. "turhia"-rokotteita, joten itse ainakin suosittelisin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2005 klo 14:23 Hipsu kirjoitti:
Eihän Suomessa ole ns. "turhia"-rokotteita, joten itse ainakin suosittelisin...
Kyllä minä oon sitä mieltä että tämmä vesirokkorokote on yks turhimmista. Onhan se vesirokko hieman epämielyttävä sairastaa, mutta epämiellyttäviä on ne mahdolliset jälkioireetkin. Ja kun rokotteiden kaikkia mahdollisia vaikutuksia ei edes tiedetä. Kyllähän sen järkikin sanoo ettei hyvä voi seurata kun ihmiseen rokotteen mukana ruiskutetaan myös mm. alumiinia ja formaldehydiä. Ja sitten ihmetellään miksi oppimisvaikeudet, autismi, adhd allergiat yms. lisääntyvät. Suomessa tullaan varmasti viimeisenä myöntämään rokotteiden yhteys näihin sairauksiin, mutta esim. Espanjassa ja Englannissa on jo maksettu perheille korvauksia rokotteen aiheuttamasta autismista.

Katotaan niin tämäkin vesirokkorokote on kohta yleisessä rokotusohjelmassa. Ja sitten puhutaan kuinka vaarallinen on vesirokko ja miten todella tärkeää on että lapsi sen saa. Plääh!
 
Eiköhän se ole aika pieni prosentti joka sairastuu rokotteista.Onhan formaldehydiä vanhojen talojen lastulevyissäkin, josta se lähtee huoneilmaan.
Kyllähän siinä sitten jossittellaan ja ihmetellään kun lapsella on polio tai tuhkarokko (tai vakava jälkitauti). Me ainakin aiomme matkustella, joten näistä rokotteista on enempi hyötyö kun haittaa.

 
samase
mulla itellä ei ole ollu vesirokkoa ja jos otan rokotteen lapset saa mun kautta sit rokon? että vois päästä helpomalla jos kaikki ottais rokotteen.Mutta kattoo nyt rokotanko vain itteni ja otan riskin et lapset saa sen mun kautta...kuka lapset hoiutaa kun ite oltava töis?
 
malla80 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2005 klo 12:37 samase kirjoitti:
mulla itellä ei ole ollu vesirokkoa ja jos otan rokotteen lapset saa mun kautta sit rokon? että vois päästä helpomalla jos kaikki ottais rokotteen.Mutta kattoo nyt rokotanko vain itteni ja otan riskin et lapset saa sen mun kautta...kuka lapset hoiutaa kun ite oltava töis?
Suosittelisin että otat ite ja lapset sairastaa jos sairastaa. Ja eikös sitä vi olla töistä pois jos lapsi sairaana? Ei ole itellä veilä asiasta kokemusta kun oon opiskelija ja periaatteessa vielä äitiyslomallakin...
 
[Lainaus="06.07.2005 klo 17:57 ninni kirjoitti"]
Miksi ottaisit rokotteen kun taudin sairastaminen antaa lapselle elinikäisen suojan sairautta vastaan? Rokotteen antamasta tehosta ei koskaan voi olla varma, eikä se yleensä ole pitkäikäinen. Ja lisäksi tuo vesirokkohan on täysin vaaraton lastentauti. Ja rokotteissa puolestaan on monia myrkkyjä. (Alumiini, formaldehydi, edelleen voi olla pieniä määriä elohopeaa jne.)
-------------------------------------------------------------------
Sen verran kommentoisin tätä,että vesirokko ei ole täysin vaaraton tauti.Vesirokon vaarallisin jälkitauti on aivokuume,joka voi jopa vammauttaa.
Vesirokkorokotusta suositellaan niille,jotka ei ole 12 ikävuoteen mennessä sitä sairastaneet.Joskus oli apteekin lehdessä hyvä juttu vesirokosta,otsikko taisi olla "ota vesirokko vakavasti".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2005 klo 12:12 sanna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2005 klo 14:23 Hipsu kirjoitti:
Soittelinkin jo rokotusklinikalle, mutta vakuuttelivat, että tää ei enään johdu siitä.
Tottakai ne vakuutteli ettei se siitä johdu. Ainahan ne akuuttelee ettei tarvi korvata mitään!!!!
Järki hoi.. Tuskin ne siksi niin sanoivat. Korvauksia tuskin kuumeesta saisi.. Ennemmin niiden tarkoitua varmaan oli sanoa, että kuume ei rokotteesta johdu, vaan on hyvä miettiä jotain muuta syytä kuumeelle. Eikä esim seurata päivätolkulla ja pitää vaan rokotteen aiheuttamana reaktiona.
 
Kyllä mä ainakin kannatan vesirokkorokotuksen ottoa ainakin niille joilla on jokin sairaus. Minä ainakin aijon rokottaa omat lapset kun nuorimmalla on sydänvika ja sydän ei sitä ehkä kestäisi vaikka muuten sairaus ei ole ongelmia tuotanut
 
sako
Onkohan vesirokkorokote sitten loppuelämän voimassa. Otin muutama vuosi sitten perussairauteni ja v-rokon sairastamattomuuden vuoksi. Muistaakseni ensin otettiin rokotus ja sitten vielä myöhemmin vahvistus. En vaan älynnyt kysyä, onko se sitten aina voimassa.
Jos ei aikuisuuteen mennessä ole vesirokkoa sairastanut, on mielestäni hyvä idea ottaa rokote.
 
Joo, on se voimassa, eli sitä ei tarvitse enää uusia. Rokotesuoja on jotain 90 prosentin luokkaa, mutta niin, että jos siihen sitten kuitenkin sattuisi sairastumaan, olisi se huomattavasti lievempi kuin mitä se olisi ilman rokotetta.
 
meillä lapset rokotettu vasirokkoa vastaan. ei tullut mitään oireita. mulla oli perusteena se, että muutenkin sairastetaan paljon ja on allergioita, joten jos vain näinkin ikävän ja pitkäkestoisen taudin voi estää niin ehdottomasti. rokote on ainakin yhdysvalloissa kuulunut jo pitkään yleiseen rokotusohjelmaan, hyödyt on suuremmat kuin haitat. myös vesirokosta voi tulla vakavia jälkitauteja. en usko että rokotuksia missään nimessä annettaisiin jos ne eivät olisi turvallisia.
 
minä rokotin lapseni viime viikolla vesirokkoa vastaan ja suurin syy tähän on esikoisen psoriasis (joka on nyt oireeton). siis jos sattus vesirokon saamaan ni vois puhjeta uudelleen "kukkaan" psori.
ja onhan se ikävä tauti sairastaa, siskon lapsilla oli vuosi sitten ja oli tosi paha. korkea kuume monta päivää ja rakkuloita ihan joka paikassa suuta ja nielua myöten. itkivät ja huusivat kirveleviä ja kutisevia näppylöitään!
mitään reaktioita ei oo ainakaan vielä tullu rokotteesta ja neuvolan täti kyllä kehui fiksuksi rokotteeksi, kallishan se on 61?/lapsi :\|

 
Mä olen ottanut molemmille lapsilleni vesirokkorokotuksen, lasten iät tällä hetkellä 10v. ja 2v. 9kk. Kolmannellekin lapselleni, joka kohta syntyy, aion sen ottaa. Mitään kuumetta ei meillä rokotusten jälkeen tullut eikä tautia ole sairastettu edes lievemmässä muodossa eli rokotus on tehonnut molempiin. Mielestäni tautia on aivan turha sairastaa, jos siihen kerran on rokotus keksitty! Rokote on tutkittu ja hyväksi havaittu (lääkärit suosittelevat ko. rokotusta muuallakin maailmassa). Ainoa syy, miksi ko. rokotus ei kuulu yleiseen rokotusohjelmaan, on taloudellisten resurssien puute. Mutta vesirokkorokotus tulee todellakin tulevaisuudessa kuulumaan muiden yleisten rokotusten joukkoon...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2005 klo 12:37 samase kirjoitti:
mulla itellä ei ole ollu vesirokkoa ja jos otan rokotteen lapset saa mun kautta sit rokon? että vois päästä helpomalla jos kaikki ottais rokotteen.Mutta kattoo nyt rokotanko vain itteni ja otan riskin et lapset saa sen mun kautta...kuka lapset hoiutaa kun ite oltava töis?

Niin siis rokotteesta saatu elävä virus EI voi tarttua toiseen ihmiseen, että sikäli turhaan tota pohdit...


 
Aikuisena sairastanu
Suosittelen lämpimästi kaikkien yli 12 vuotiaiden ottavan rokotteen. Sairastin sen itse nyt 35 vuotiaana, ja olin vuodepotilaana 9 päivää. Kuume oli kova usean päivän ajan ja särky hermosärkyä, johon eivät edes särkylääkkeet purreet. Keuhko-oireiden ja voimakkaan päänsäryn vuoksi olin sairaalassa tarkkailussa kahteen otteeseen. Aikuisia on lääkäreiden mukaan jouduttu useasti hoitamaan hengityskoneessa juuri vakavien keuhko-oireiden takia. Toipuminen kesti ja kestää yhä, taudin alkamisesta on nyt kuukausi. Viime vkolla tuli uusia jälkioireita, voimakasta huimausta ja päänsärkyä, olin jälleeen sairaalassa tarkkailussa. Yleiskunto on romahtanut pohjalukemiin.

Perheemme 5- vuotias sairasti taudin samaan aikaan kanssani, hänellä meni ohi viikossa. Perheemme pienokainen 4 kk ikäinen sairasti taudin rajuna 2 vkoa sitten (rakkuloita yksin kasvojen alueella 100). Sai lääkärin määräyksestä Atarax lääkettä, koska ei pystynyt lainkaan nukkumaan kutinan vuoksi. Hänen tauti oli niin raju, koska ei ollut saanut minulta vasta-aineita, jotka yleensä suojaa 6kk saakka vastasyntynyttä. En ole varma suojaako äidin ottama rokote vauvaa samalla tavalla. Nämä kokemukset takanani en voi muuta kuin suositella rokotetta!
 
Ainakin tyttö/naisihmisten kannattaisi hoitaa asia rokotuksella viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa suunnitella raskautta, ellei ole vesirokkoa joskus sairastanut, koska jos raskausaikana sairastuu voivat seuraukset olla kohtalokkaita sekä äitille että vauvalle...
 

Yhteistyössä