onko kenenkään 8v lapsi yksin kotona koulun jälkeen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri toissapäivänä paikkasin yhden naapurinpojan polven, kun oli koulusta tullessaan pyörällä kaatunut, ja vanhemmat töissä, eikä itse löytänyt kotoa laastaria. Kai se ihan sallittua on Suomessa. Jenkeissä vissiin lapsia ei saa yksin jättää kotiin.

Ei kaikilla vanhemmillla oo muuta mahdollisuutta, ku antaa koululaisten tulla yksin kotiin. Päivähoitoon ei pääse eikä iltapäiväkerhoja oo. Meillä 8v on yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Oli. Ei halunnut enää eppuluokan jälkeen iltapäiväkerhoon.

Mutta onko se ihan sallittua, ettei siitä voi kukaan tehdä mihinkään ilmoitusta ? Kun tuntuu, että nykyään tehdään ilmoituksia niin "herkästi".

Meidän 8-v joutuu olemaan 0-1,5h yksin kotona koulun jälkeen. Teen lyhennettyä työpäivää joten yksinolo ei ole kohtuuton. Näin mentiin myös ekaluokka. Nyt jään syksyllä äitiyslomalle joten sekin "ongelma" poistuu.

Mä olin myös 6-vuotiaasta yksin kotona koulun jälkeen. Yh-äitini tuli töistä joka toinen viikko vasta klo 22 jälkeen. Joka toinen viikko taas heräsin yksin kouluun, kun äiti meni klo 6 aamuksi töihin. Ja ihan normaali aikuinen minustakin kasvoi.

Yhteistyössä