Onko kellään ollut kätilönä miestä? entäpä opiskelijoita mukana?

  • Viestiketjun aloittaja kohta menossa
  • Ensimmäinen viesti
x2
Mulla ollut molemmissa synnytyksissä harjoittelija (Belgiasta). Koin tän erittäin miellyttäväksi. Heillä oli aikaa rauhoitella, hieroa selkää. tuoda lämmintä kauratyynyä, yms. Myös englannin puhuminen vei ajatukset vähän muualle kuin siihen kipuun.
Ainoa miinus oli se, kun harjoittelija tikkas mut ekalla keikalla ja se rituaali kesti yli tunnin?!?!? Lisäks se meni jotenki 'ruttuun' ja ne tikit kinnas ja kiristi mua aina ku liikku. Ennen ku lähettiin kotiin, tarkastava kätilö irrotti yhen tikin sieltä,et ei enää kinnais. Se auttoikin. Kotona samaisena iltana kun nostin vauvan syliin kopasta (matalalta) mä tunsin siä mun pyhimmäs vaan sellasen krätsähdyksen.... Repes värkki niin että verta tirskahti housuun. Arvaa vaan oliko kiva käydä pissalla seuraavat päivät????? Itkin ja pissasin joka kerta!!!!!
Seuraavalla synnärikeikalla tikkas kätilö itte, mun vaatimuksesta.
 
no
Mieskätilöä ei ole kohdalle osunut, mutta kuopuksen (kolmas lapsi) synnytyksessä oli mukana kätilöopiskelija. Hän oli viimeisessä harjoittelussa ennen valmistumistaan ja itse asiassa hoiti synnytykseni alusta loppuun. Taustatukena toki oli hänen ohjaajansa. Hienosti hoiti, vaikka oman yllätyksensä synnytykseen toi se, että ponnistusvaiheessa huomattiin kuopuksen syntyvän avotarjonnassa eli otsa ja leuka edellä. Mä siinä paruin (kun synnytin luomuna), kun sattui omaan kokemusmaailmaani verrattuna kamalasti, ja tää opiskelija tsemppasi mahtavasti. Normaalisti saatiin lapsi ulos, ei tarvinnut onneksi turvautua imukuppiin saati sitten hätäsektioon.
 
hanna
Mun synnytyksessä oli mukana miespuolinen lääkäriopiskelija. Reppana oli kyllä ihan eksyneen oloinen ja lähinnä vain seisoskeli tumput suorina.. Yhden sisätutkimuksen taisi mulle tehdä ja näytti silloinkin todella vaivautuneelta. Ei hänen läsnäolonsa yhtään siinä tilanteessa mua haitannut, mut eipä hänestä mitään hyötyäkään salissa ollut.
 
heppuli
ei ollu ei,mut mieslääkäri kävi laittaas mulle kohdunkaula puudutuksen ja teki mieli toivottaa se helvettii se kun ei ollu mikää lempeä saati hellä kätinen =( eipä ollu vaihtoehtoja jos jotai helpotusta halus saada...eikä sekää sit loppupeleis kerenny vaikuttaa =)
 
Kummassakin synnytyksessä ollut opiskelija mukana.
Ekassa oli varmaan aika alussa kun oli vähän pihalla koko hommasta ja oli enempi kattelemassa.
Tokassa opiskelija oli loppusuoralla (tai ainakin luulen niin) ja hoiti pääasiassa synnytyksen ja oli vielä ihanan innoissaan kun pääsi hoitamaan jakkarasynnytyksen. Synnytyksen jälkeen opiskelija tikkas mut kasaan ja täytyy sanoa että teki sen Todella hellävaraisesti vaikka aikaa menikin (kävi pari kätilöä tsekkaileen ja ne oli kauheen kovakourasia, nykivät ja vetelivät värkkiä miten sattuu :/ ) Ja mä tykkäsin varsinkin kuopuksen synnytyksessä opiskelijasta, jäi kätilölle aikaa keskittyä vauvaan kun opiskelija hoiti mua. Olen TODELLA tyytyväinen varsinkin kuopuksen synnytykseen sattuneeseen kätilö opiskelijaan!!

Eipä sen puoleen, ei haittais miespuolinen kätilökään. Siinä vaiheessa on yks ja sama vaikka paavi olis siellä auttamassa vauvaa ulos kun tulee aika puskea ipana maailmaan.
 
tuutilulla harmailee
Mulla opiskelija "hoiti" synnytyksen niin pitkälle kunnes tuli kalvojen puhkasun aika. Siihen haki kätilön paikalle. Tosin silloin huomattiin poikittais perätila ja huoneeseen sain kaksi kätilöä joista kumpikaan ei osannut ultraa tulkita oikein. Leikkuriinhan mentiin lekurin vilkasun jälkeen.

Opiskelija oli tosi mukava ja mielellään olisin antanut hänen hoitaa synnyksen jos se olisi ollut mahdollista
 
epeli
esikoista synnyttäessä oli mies kätilö enkä silloin edes ajatellut kätilön sukupuolta riitti kun oli asiansa osaava ja sehän oli.
ja molemmissa synnytyksissä on ollut opiskelija mukana.kuopusta synnyttäessä toimi opiskelija itse kätilönä ja kätilö katteli ja opasti vierestä.
raskaus aikanikin suostuin opiskelijan tutkittavaksi ja sitten tutki tietty lekuri perässä.ei ole haitannut ollenkaan.eihän ne muuten hommaansa opi.

 
Jasmin30v
Mun synnytyksessa oli mies kätilö tuli äkki lähtö yöllä ja päivystys paikka jorvista synnytykselle ja pakko sanoa ku kolmas poika syntyi niin mieskätilö oli kyllä kaikkein paras tähän mennessä :)
 
vieras...
ei oo ollu kätilönä mutta synnytyslääkärinä kyllä. ja pelkästään oon ollu tyytyväinen että se on ollu mies joka siellä ronkki koska ne on paljon helläkätisempiä kuin naiset
 
"Klö"
Mulla oli molemmissa synnytyksissä työvuorossa myös mies kätilö,esitin vain toiveen ettei hän olisi minulla,koska oli entinen koulukaveri,yläasteelta!Ekassa synnytyksessäni hän käväisi huoneessa sängyn päätyä korjaamassa,muuten ei osallistunut.Tätä mies kätilöä on kovasti kehuttu,ja pelkkää hyvää hänestä olen kuullut!
En usko, että hänkään on halunnu sua hoitaa. Meillä ainakin jos ei ihan pakko oo, niin ei kukaan ota hoitaakseen tuttua tai edes puoli tuttua, entistä koulukaverit, naapuria tms.
 
hcgc
Mulla oli ekassa synnytyksessä opiskelija mukana. Kysyvät ensin et onks ok. Ainoo mikä tossa oli niin kun koittivat paljon kohdunsuu on auki niin koittivat molemmat ja sit harjottelija sano eka oman mielipiteensä ja sit kätilö omansa. Mut tekemällä oppii niin joskushan se on harjoteltava... olin koko heidän työvuoron salissa (eri kätilö alotti ja kolmas kätilö tuli kursii paikat ja hoitaa mut jälkitoimet) ja harjottelija ehti olee meidän huoneessa paljon verrattuna kätilöön. Ihan positiiviset fiilikset jäi.
 
mä....
Mulla oli miespuolinen opiskelija ja toinen miespuolinen, jonka koulutusta en muista. Tää jälkimmäinen tuki mun vasenta jalkaa ponnistuksessa. Oli siellä yksi naispuolinenkin opiskelija. - He myös seurasivat kohdunsuun geelikypsytystä ennen synnytystä ja pyysin heitä todellakin katsomaan, koska siitähän he oppivat. - Eihän hyvänen aika siinä ole mitään seksuaalista mun ja jonkun hoitohenkilökunnan kesken, kun synnytän. Tiedä vaikka olis kätilöt olleet lesboja, mitä väliä?
 
Mulla oli toisen lapsen synnytyksessä miesopiskelija mukana. Se oli kyllä hassu hetki kun se opiskelija liikuttui kyyneliin kun poika syntyi :D Olihan se kaunista niinkuin uuden elämän syntyminen aina on, mutta mä itse taisin olla vähän turhan eläväinen siinä tilanteessa: kaappasin vauvan samantien kätilöltä, olin energinen ja hurjan iloinen, nauroin vaan kaikelle ja pälpätin vauvalle että onpas siinä komea viikinki (punainen tukka, hartiat kuin ladonovi ja huutaakin niin komiasti) :LOL:
 

Yhteistyössä