Onko kellään kaukkaria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HEINI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HEINI

Jäsen
28.06.2004
80
0
6
Meillä on n.4 v Kaukasianpaimenkoira kolmen pikku lapsen lisäksi.Meidän haukku ottaa lapset tosi hyvin huomioon,ainut vaan että on niin iso että ei ole kovin hyvä leikkikaveri, eikä koira oikein hyvin tottele heitä vaikka kuinka lapset komentaa ja haluvaisivat leikkiä "toteelevaisuutta"
Minkälaisia kokemuksisa teillä on kyseisestä rodusta.
PS: meidän koira ei tykkää miehistä,kaikkien muiden antaa silittää hienosti.Kaukkarithan on kyllä luonteeltaan epäluulosia.

Varaudu kaameeseen rodun mollaukseen tällä palstalla :o Ihmettelevät taatusti miten annat kaukkarisi olla lasten lähellä.Meillä on vuotikas kaukkari tyttönen.Omien lasten kaveri 9,5 ja 2v.Oikea nallekarhu omalle porukalle,mutta vieraille ei ja NIMENOMAAN kaukkarin sen vuoksi halusinkin,että turva on taattu.Ilman naapureita ja viikot ilman miestä sivulla asutaan.Saman olen huomannut meidän tytöstä,ettei käskyt paljoa hetkauta.Edes mun antamat :) Menee vaan niinkuin en mitään ois sanonutkaan.Päivisin haukutaan vieraat,mutta hämärtyessä haukku on todella kiivasta.En menis pihaan irti päästämään,jos tervetu´lleita vieraita tulossa.Täälläpäin,kun liikkuu kaikenlaista tallustajaa ja varastojen tonkijaa.Niitä jos vielä tulee niin meidän tyttönen käy sitten moikkaamassa.Enää ei yhtäkään pyörää pihasta viedä.Olen siitä aikasta varma :kieh:

joo,on se meidänki koiruus melko itsepäinen kaveri,jos jotain päättää nin mikään ei pysäytä,se on toisaalta melko pelottavaa.Kyllä saadaan monet naurut kun sen ka lenkillä kuletaan,asutaan syrjässä ja voidaan pitää "mörkö" irti lenkillä käydessä.Uskomaton olento liikkumaan sika nopeasti isoksi urokseksi.
Olen kukenu kisoissa ennen tätä kahden sakemannin ka,enkä todellakaan kehtaa meidän mörköä siellä rueta käyttämään saatika opettamaan,perus tottelevaisuus saa rittää,on me käyty 2 kertaa näyttelyssä ja muutama kerta huviksi best shoussa.
PS: mullekki on aivan sama mitä ihmiset rodusta tuumaa,joka rotuun mahtuu hyviä ja huonoja koiria.

Tuskinpa vika niinkään on rodussa, vaan tietämättömissä ihmisissä jotka katsovat vain koiran upeaa ulkonäköä eivätkä ota selville rodun ominaisuuksia, joihin kuuluu mm. voimakas suojelu/vartiointivietti.

Surullista onkin, että monta parivuotiasta kaukkaria joutuu vuosittain piikille siitä syystä että ovat joutuneet täysin väärille ihmisille ja vääränlaisiin olosuhteisiin :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2005 klo 15:25 Santra kirjoitti:
Tuskinpa vika niinkään on rodussa, vaan tietämättömissä ihmisissä jotka katsovat vain koiran upeaa ulkonäköä eivätkä ota selville rodun ominaisuuksia, joihin kuuluu mm. voimakas suojelu/vartiointivietti.

Surullista onkin, että monta parivuotiasta kaukkaria joutuu vuosittain piikille siitä syystä että ovat joutuneet täysin väärille ihmisille ja vääränlaisiin olosuhteisiin :(

Aivan! Mä oon ihmetelly, kun lehdessä on tosi usein ilmoitus myytävänä olevista kaukkarin pennuista hintaan 300egeä :o Mainostetaan vielä hyväksi vahtikoiraksi ja suurpetojen karkoittajaksi. Varmaan moni pentu eksyy taitamattomiin käsiin \|O

Heippa!

Kivaa kun ilmaantui taas yksi kaukkarin omistaja.
Meillä on kohta vuotias kaukkari-uros. Se on tosi nalle, mutta älyttömän itsepäinen. Sillä ei ole yhtään vahtiviettiä paitsi kissoja kohtaan. Kaikki ihmiset on tervetulleita niin omat kuin vieraatkin.
Leikit on vielä rajuja, koska se on niin nuori.

Meitin poitsu pärjää hyvin ipanoiden kans. pistää istuu ja melkein nukkuu, kun ipanat rapsuttaa sitä.
Mut kyllä sitä joutuu vahtia, koska jos ipanat juoksee niin koirA JUOKSIS MYÖS JA SIT KÄY PIAN HULLUSTI.

Niin saa kyllä tottua siihen, että tän rodun VASTUSTAJIA on paljon. Yleinen mielipide on että se on täys peto ja hullu koira.
Meillä kyllä naapurit tykkää, kun tää on näin karhumainen tapaus vaikkakin on aika iso.

Jos sua kiinnostaa niin olis mukavaa vaihtaa kuulumisia sähköpostilla
(näitä rotuja kun ei tuu joka päivä vastaan)

mia.keski_korpela@luukku.com :wave:

me ollaan isoa vahtia miettitty ja kaukkari sekä pyrenneittenkoirá on vahvoja ehdokkaita. itsekin hieman epäluuloinen kaukkaria kohtaan olen ollut. lasten puolesta vähän hirvittänyt. kiva kuulla että lapsiperheissä pärjää ihan ok. Katsastellaan ihan rauhassa, toisen koiran hankinta ei ole tämän päivän asia. sitten kun hyvälle tuntuu, siihen astia etsitään tietoa ja makustellaan.

Kyllä mekin pitkään mietittiin enne kun otettiin kaukkari,minun siskolla on 3 kaukkaria joten tiedettin koirasta paljon,siskon koirat on tosi kivoja ja kilttejä. Täysjärkisiä.
Lisäksi tilattiin jäsenlehtiä ja luettiin niitä.
Hieno,kunnioitettava rotu.

Yhteistyössä