Onko kauheaa, 4kk ikäinen hoitoon?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottavaa

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta asiasta, että 4kk ikäinen olisi jonkun muun kuin äidin tai isän hoidossa 3 pv viikossa?
Minulla saattaa olla sellainen tilanne edessä ja haluaisin kuulla kokemksia, onnistuukohan moinen..?

Tosiaan 3pv viikossa olisi jonkun (ts. kotiin tulevan hoitajan hoidossa), eli ei koko viikkoa missään tapauksessa.
Voi että haluaisn kulla paljon kokemuksia, että onko ajatus aivan hurja :/ Enhän minäkään haluaisi moiseen alkaa, mutta pikku pakko.

4kk!!! kylläpäs olette kriittistä porukkaa..mun pikkuinen jäi isille hoitoon kahden viikon ikäisenä ja on siitä lähtien ollut säännöllisesti mummolla ja ihan täyspäiseltä muksulta se vaikuttaa!! En näe siinäkään mitään positiivista että äiti riutuu kotona kuin perseeseen ammuttu karhu.Onnex itse ymmärrän välillä rentoutua.

Alkuperäinen kirjoittaja Caro88:
4kk!!! kylläpäs olette kriittistä porukkaa..mun pikkuinen jäi isille hoitoon kahden viikon ikäisenä ja on siitä lähtien ollut säännöllisesti mummolla ja ihan täyspäiseltä muksulta se vaikuttaa!! En näe siinäkään mitään positiivista että äiti riutuu kotona kuin perseeseen ammuttu karhu.Onnex itse ymmärrän välillä rentoutua.

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi!

Välillä? Tuskinpa olet poissa 3 pv viikko

Niin, tuon ikäinenhän vielä nukkuu paljon.. että periaatteessa ja olet 8 tuntia poissa niin vauveli nukkuu kahdetkin (?) päiväunet siinä ajassa. Ei tulisi siis paljoakaan toisen hoitajan kanssa olemista päiväsaikaan.

No voi jestas,kyse on vain 3 päivää viikossa! 70-luvulla ei edes äitiysloma tainnut olla kuin 3kk. Älkää nyt jotkut heti olko tuomitsemassa. Teet ap kuten parhaaksi näet,ei se lapsi hyvänen aika siitä kärsi jos on hyvä hoitaja niille päiville.

Peesi!

Välillä? Tuskinpa olet poissa 3 pv viikko

Kyl mulla on joskus viikonloput venähtäny,eikä muksu oo siit miteskä häiriintyny.En ymmärrä miten tiukkapipoisia jotkut äidit on.Miehet saa tehä mitä lystää mutku äiti lähtee menoilleen nii heti nousee kauhee haloo!!YMMÄRTÄKÄÄ JO ETTEI SE LAPSI SIELLÄ HOIDOSSA HAJOO!!Mul on myöskin tärkeetä se ettei lapsi sitten vierasta jokaista vastaan tulijaa

Imetys ei varmaan ainakaan onnistuisi, jos noinkin paljon poissa kuin 3päivää viikossa. Ellei sitten tehokkaasti pumppaa varastoon ja anna pullosta silläaikaa omaa maitoa?

siis EN TODELLAKAAN LAITTAS HOITOON!!! suomessa on vanhempainvapaat just sen takia että äidillä/isällä oli mahollisuus olla kotona lapsen kans. Elämän ensimmäiset vuodet on niin tärkeitä lapselle ja ekat kuukaudet... mä en ite todellakaan pystys lähtee töihin ja jättää pientä vauvaamme muutako isälleen. ite jouduin laittaan lapsen hoitoon 1-vuotiaana ja sitä tulen varmasti katumaan koko loppuelämäni (syinä oli juuri ostettu asunto ja miehen pitkä työttömyysjakso mun äitiysloman aikana, joten säästöt oli kulunu ja velka kasvanu)!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
ja siis kunnallista hoitoahan ei saa ennenku on 9kk (vai oliko se 10kk?)

9 kk vissiin, äitiysloman loputtua.

Ystäväni on yksityinen pph ja nuorin hänelle hoitoon tyrkytetty on ollut alle 1,5 kuukauden ikäinen. Piti kuulemma päästä jatkamaan opintoja tai pää hajoo. Ystäväni kieltäytyi...

4kk hoitoon..?!? Mietippä vielä. Jos kerta on niin pakko, niin miten ihmeessä sitä piti vääntää lapsi, jos ei rahkeet riitä hoitamaan. Tuon ikänen TARVITSEE äitiä!

Vastaus kysymykseesi: on se kyllä aika kauheaa :( Miten voi olla pakottava tilanne, en ymmärrä? Kadut jälkeenpäin sitä minkä menetit... ne on korvaamattomia hetkiä joita ei koskaan saa takaisin.

Ja niille jotka vetää tähän taas kaikki ulkomaat ja 70-luvut, niin eihän ne liity tähän millään lailla - nyt eletään nykyaikaa ja meillä on onneksi olemassa äitiysloma ja vanhempainvapaa!

Yhteistyössä