Hei anneliina. Minulla on mies joka on entinen alkoholisti. Tosin me ei oltu vielä yhdessä silloin kun hän joi, mutta silti voin kertoa hänen tarinansa. Nuori mies joi itsensä ihan rappiolle, asui autossa ja joskus jopa veneen alla, milloin missäkin. Hän kävi todellakin elämänsä aallonpohjalla. Kännispäissään teki ajattelemattoman teon ja joutui vankilaan. Vankilassa käytti lääkkeitä väärin ja hautoi itsemurhaa. Sitten tuli se käännekohta: Mieheni tuli vankilassa uskoon! Sai syntinsä anteeksi Jeesukselta Kristukselta ja sai uuden elämän. Sinne jäi päihteet. Tällä hetkellä ollut raittiina 9 vuotta ja edelleen uskossa ja sanoo ettei juominen ole käynyt edes mielessä.
Minä olen ollut päihdetyössä ja nähnyt että raitistuminen on vaikea. Niin utopistiselta kuin monesta se kuulostaakin, usein uskoontulo on ratkaiseva tekijä juomisen lopettamisessa... ja monella tosiaan on niin, että juominen täytyy lopettaa kokonaan, pisaraakaan ei saa ottaa jos on ollut alkoholisti.
En tiedä oliko tästä sinulle paljoa lohtua, mutta halusin kertoa sulle että toivoa aina on! Siunausta ja voimia sinulle ja koko perheellesi!