Onko joulukuisia?

Ihanaa! Paljon uusia jouluihmeen odottajia! :D Onnea suuresti kaikille plussanneille! :heart:
Angelia :'( Toivotaan että pääset pian odottajien joukkoon takaisin! :hug:

Ja sitten hieman omaan napaan. Täällä on väsymyksen lisäksi tullut kuvioon jatkuva päivittäinen kuvotus. Ja hirmuinen nälkä! :whistle: Yölläkin piti jo herätä herkuttelemaan tortilla chipseillä ja salsakastikkeella. :ashamed: :LOL: Tuo meidän 1,5 -vuotias energiapakkaus pitää kyllä huolen siitä että sohvalle ei tarvitse liian pitkäksi aikaa urvahtaa vaikka välillä on veto ihan pois. No, kyllä se tästä. Toisaalta olen taas niin täynnä energiaa ja tuntuu että jaksaisin mitä vain! B)
Varasin varhaisultraan ajan ja ti 22.04 päästään kurkkaamaan että masussa on kaikki hyvin. 30.04 on sitten ensimmäinen neuvola-aika.

B-7
Angelia :hug:

Onnittelut kaikille uusille :flower:

Täällä oireetonta,ei juuri muuta kuin jatkuva pisu hätä :eek:
Varasin alkuraskauden ultran,se on jo ensviikolla rv 6+4.
Mahtaakohan näkyä mitään?
Edellisestä olin rv tasan 7 mutta ultra antoi rv 6+2 ja syke näkyi joten laskin että jos tämä raskaus on niin pitkällä kuin "kuuluukin"voisi syke hyvin näkyä.

Mulla kumma fiilis että vois tulla kaksoset :eek: olen tuolla monikkopuolella käynyt kurkkimassa.Mitkään oireet ei siihen viittää,on vaan sellainen "olo" :eek:

tervetuloa uusille odottajille: nooraska, käpylehmä ja kukka88 :D Mä lisäsin teidät ton etusivun listalle.

Angelia kamala mitä olet joutunut kokemaan, kun oli tuollainen tunteeton lääkäri sattunut sinulle. Julma eukko :$ Pahoittelut keskenmenostasi :hug:

Mulla väsymys senkun pahenee. Se iskee iltapäivästä ja jatkuu koko illan. Mä vaan haukottelen ja meinaan nukahtaa heti, jos oikaisen itseni sohvalle. Aamulla kun neiti herää ni mä en meinaa saada itseäni millään hereille. Voisin nukkua päivät ympäri *haukotus*. Pahaolo on täälläkin lisääntynyt. Oksulla ei ole tarvinnut vielä käydä, mutta monta kertaa on ollut jo lähellä. Muuten olo on ihan ok.

Mukaan ilmottautuisin.. =)
Tein eilen plussan ja la olisi näillä näkymin 15.12.
Meillä vipeltää tällä hetkellä 1,4v Kaapo poika ja nyt hän saa sitten kaverin =) Ihanaa!
Sitä vaan hymyilee ja hymyilee ja miettii onko tää totta..
Kaapoa odottaessa odotin ensin kaksosia mutta toinen meni kesken ja toivon että tämä odotus olisi erilainen, ettei tarvitsisi koko ajan stressata...
Väsymistä on ja pissahätää koko ajan mut muuten olo hyvä!

Angelia :hug:

Mulla ei flunssa näytä antavan yhtään periksi. Tän jatkuvan pahoinvoinnin kanssa olo on suorastaan kurja. :( Tänä aamuna itkin miehelle, että ei musta oo äidiks.. mutta onneks nyt on jo taas vähän positiivisempi olo. Mielialat näyttävät vaihtelevan myös yli-onnellisesta aivan alamaihin.

Ultra siirtyikin jo ensi lauantaille. :) Oli ajanvarauksessa ollut jotain sekoilua..

Tänne onkin tullut paljon uusia, tervetuloa kaikille :flower: :heart:

Täällä myös pahenevaa pahoinvointia. Jatkuvasti saa olla syömässä jotain, vaikka ei maistuisi, mutta pysyypähän pahin äklötys loitolla. Parina yönäkin olen saanut nousta syömään. Ei siis mikään ihme jos maha pömpöttää. Lisäksi on tosi inhottavaa päänsärkyä, päässä ei tunnu kulkevaan mitään selkeää ajatusta.. Tämä on onneksi hyvä vuodenaika "kärsiä" näistä vaivoista, kesähelteellä olisi tuplasti tukalampaa. Ajatelkaas kuinka ihanassa vaiheessa raskautta olemme sitten kesällä. Voimme nauttia auringosta kun pahimmat viikot on takana(toivottavasti), emmekä ole vielä kamalan isomahaisia =) Itselläni on ainkin helle ja kesäaurinko pahentanut pahaaoloa.

Onko teillä muilla huimausta? Minua voi alkaa huippaa ihan vaan maatessakin. Saattaa tietysti johtua niskastakin, sekin kun tuntuu olevan aika jumissa..

Juu, ja vessassa saa myös ravata rakkoa tyhjentämässä. Pitäisi muistaa siitäkin huolimatta juoda runsaasti, sekin saattaisi lieventää huonoaoloa.

Aluna - mulla ainakin on ollut huimausta. Aamuisin se on yleensä pahempana, mutta iltaa kohden vähenee.. kummallinen oire. =) Mulla ei tunnu edes syöminen helpottavan pahaan oloon, kuin korkeintaan ehkä 10 minuutiksi. Pitäis varmaan sitten jatkuvasti syödä et pysyis paha olo poissa.. :D

Tänään testasin plussaa ja vaikka toivottu on kovin tärppiä, silti olen ällistynyt! Meille siis syntyisi kolmas 8.12. tosin mullon esikoinen keskonen ja toinenkin yrittänyt ulos ennenaikojaan, että katsotaan pysyykö tämä taimi sisällä joulukuulle. Tissit on niin taju kipeet, että mietin josko eläisin ilman rintsikoita (vaan silti ne päälle aamulla riivin) ja mua nukuttaa- voi luoja miten voi väsyttää!

vitsi mä olen ylpeä itestäni eli selvisin tämän päivän yhdellä kupilla kahvia =) Pienet on ilot täällä, heh heh...Eka neuvola olis 29.4. ja sillo sit varataan aika ultraan. Tuntuu, että onpas tohon vielä aikaa, mut eiköhän tää aika mene aika nopsaan kuiteskin, hoppas så.

juuh, mutta jospa sitä menis taas jotain napostelemaan...mulla on siis koko ajan ihan järetön nälkä ja sit on myös pakko syödä, ettei tule huonoa oloa...Lihon varmaan tässä raskaudessa sen reilut 20kg :$ Esikkoa kun odotin niin painoa tuli sellainen 16kg. Mites teillä muilla?

ekasta 36kg,toisessa 31kg ja viimoisessta ei tullut enään kuin 26kg:tä.kaikista on laitokselle jäänyt jokaisesta noin 15kg:tä ja loput jääneet kilot on kertyny pikkuhiljaa vyötärölle vuosikahvoiksi :headwall: :)

Hei kaikille :wave:

angelialle lämmin :hug: Olen todella pahoillani puolestasi.

Itse rohkaistuin liittymään vasta nyt teidän seuraan, vaikka haamun sain jo viime pe ensimmäisen kerran. :) Itse laskettuna LA olisi 17.12., joten vasta ihan alkutaipaleella tässä mennään. Tällä hetkellä ei juurikaan mitään oireita ole.

Pelko painaa mieltä, sillä syksyllä jouduimme keskeyttämään edellisen raskauden vauvan multippelin neuraaliputken sulkeumahäiriön vuoksi. Siinä vaiheessa oli meneillään rv 12+6 ja raskaus oli ollut hyvin vaikea kovien kipujen sekä noin kolme kuukautta kestäneen vuodon vuoksi. Mutta yritämme miehen kanssa kuitenkin suhtautua mahdollisimman luottavaisesti tulevaan, sillä ei koko aikaa voi pelätä. Mutta kovasti kaipaamme jo vauvaa syliimme. :)

tänään vielä vein pissanäytteen labraan ku millään en meinaa uskoo tätä juttua.. Eilen tein kolme testiä, joista kaks oli clearbluen digitestiä.. Ja tänään olis PITÄNY alkaa menkat, eli siis plussasin vaikka menkat ei myöhässä ollenkaan.. Lopetin pillerit tammikuussa ja nyt oli kolmas kierto josta tärppäs.. :) Mua vaan niin kovin pelottaa, että menee kesken tai on tm, ulkopuolinen tai jotain.. :| Minkäännäköisiä oireita ei vielä näin alussa ole, mutta tänään väsyttänyt aivan hirveästi, kahdet päikkärit piti ottaa.. :) Mitäs nyt sitten pitäisi?? Huomenna sitten neuvolaan aika varmaan varata?? Entäs ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen, varataanko silloin ultraan aika?? Kaikki niin outoa mulle, ja äitiltä tai siskolta en viitsi kysyä kun en niille vielä kerro asiasta.. Mites toi varhaisultra?? täytyyköä se sitten varata yksityiselle?? Maksaakin sitten varmaan?? Mitä tuolla ekalla neuvolakäynnillä tehdään?? Valaiskaa tyhmää, kiitos! :D
-kukka88 ja 4+1-

Angelia, mukana eletään. Tuo kun on aina niin suuri pettymys kun siitä alusta ei vauvaa tulekaan. Mutta tsemppiä, itselläni on takana 4 keskenmenoa, kaksi kohdun ulkopuolista, yksi kuollut ja kolme elävää kullanmurua. :heart: Eli kyllä se yritys yleensä palkitaan tuollaisella ihanalla paketilla. Eli uutta putkeen vaan heti kun on mahdollista. Kyllä se elämä teillekin vielä hymyilee. :hug: :)

Sitten omaan napaan. Mulla ei vieläkään oo mitään oireita vaik tänään on se 6 viikkoo täynnä. Pahaa siis pelkään että tästä ei lasta tule, lisäksi eilen vihlo molemmin puolin munasarjojen läheltä (ovuloi molemmin puolin, että jos on kohdussa saattaapi kaksosia pukata). Ainoa vaiva minkä tuo hormoni muutos on saanut aikaan on tuo iän ikuinen hiivatulehdus. :headwall:

Mutta ihana kuulla kuinka muilla hormoonit jyllää. :D Tuntuu siltä että on pudonnu teidän kyydistä kun ei oo noita ihania oireita lainkaan ja tässä itseasiassa enemmän fiilistelen edellistä raskautta. :whistle:

Kukka88 Ainakin siellä muistaakseni täytellään jotain papereita kierron pituuksista yms. ja täytetään nla kortti. Punnitaan ja yritetään kuulla sydänääniä, mikä ei aina kuitenkaan onnistu vaikka kaikki olis ok. Muuta en muista... Onnea sullekin plussan johdosta!

no voi... :headwall:
olin just kirjotellu kunnon tarinan ja sit toi neiti tuli ja hävitti sen.. joten nyt tulee tiivistelmä en jaksa koko juttua uudelleen kirjoittaa

angelia voimia sulle :hug:

täällä ei vieläkään ole mitään oireita. onkohan siellä mahassa mitään.. onko niin että jos on tuulimuna niin ei tule oireita? :'( toivottavasti ei
kyllä kai ne oireet vielä kerkiää olenhan vasta viikolla 6

onko mitään tietoa paljon saa harrastaa liikuntaa tässä alussa? nykysin tulee käytyä 4-5 kertaa viikossa spinningissä, jumpissa tai salilla. pitäisi varmaan jo koittaa vähentää..

meillä ei taida olla kun yksi ultra viiikolla 12 neuvolan puolesta jos ei tule mitään ongelmia :( kait sitä vois mennä sitten yksityiselle vaikka rakenneultraan..

hauskaa päivänjatkoa kaikille :flower:

DoB
Paljon onnea uudet plussanneet :flower: :)

Kukka varhaisultraan ei tarvitse mennä, mä varasin sen oman mielenrauhan takia :) Haluan siis todisteita että siellä mahassa on oikeasti elämää. Kunnalliseen ultraan pääsee meillä vasta rv12 ja se on mielestäni liian pitkä aika elää "tietämättömänä". Mutta jokainen tyylillään. Varhaisultra tehdänä yksityisellä ja se ikävä kyllä maksaa varmaan aika paljon ;)

Mä en ole itse vielä soittanut neuvolaan, ajattelin soittaa sen varhaisultran jälkeen, joka on mulla 21.4.

Mulla ei ole vieläkään pahoinvointia :D Mutta närästää ihan hirveesti. Tänäänkin aamulla heräsin närästykseen, ennen en edes tiennyt mitä närästys on!

Tuisku sä olitkin jo tullut tänne :heart: Mä kävin ensin vakoilemassa vanhassa ketjussa että ootko jo plussannut. Ihan mielettömästi onnea vielä kerran :flower:

Aluna täälläkin on jonkun verran huimausta. Asiaa ei helpota mun alhaiset verenpaineet. Samaten tuo vessassa ravaaminen on tuttua täälläkin :p

Ihanaa perjantaita kaikille!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet joulumammat! Tännehän alkaa mukavasti virrata lisää porukkaa. :D

caffee81: Mie lihoin ekalla kerralla 20kg, toisella 11kg ja nyt yritän päästä mahdollisimman vähillä kiloilla, kun laihdutin tuossa syksyllä semmoset 13kg, niin en haluaisi enää uudestaan niitä takaisin. =) Saa nyt nähdä miten käy. Ruokahalut on kyllä aivan valtavat! :ashamed: Mieskin nauraa, että syön kuin hevonen. :LOL:

Pahoinvointi jatkuu... Väsymystäkin meinaa alkaa puskea päälle. Taidankin lähteä pikku päikkäreille, kun lapsukaisetkin nukahti. :whistle:

tervetuloa cheeky ja tinkatar =)

Mulla oli tänä aamuna hiukkasen huono olo, mutta kahvikupponen ja leipä pelasti olon. Ihme, ettei tuo kahvi töki yhtään, vaikka monella tutulla etenkin alkuraskaudessa kahvi ei ole kuulemma maistunu yhtään.

Yhteistyössä