Onko jollakin teistä jännitysniska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niskat jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kohtauksen tullessa ei auta muu kuin lähteä päivystykseen. Siellä saa kipupiikin ja joskus olen saanut kortisonia piikkeinä niskan kiinnityslihaksiin.
Ennalta ehkäisynä jumppaa ja itse käytän diapamia laukaisemaan niskajännityksen.
Mulla kipu tulee niin kovaksi että siinä lentää laattakin.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Kohtauksen tullessa ei auta muu kuin lähteä päivystykseen. Siellä saa kipupiikin ja joskus olen saanut kortisonia piikkeinä niskan kiinnityslihaksiin.
Ennalta ehkäisynä jumppaa ja itse käytän diapamia laukaisemaan niskajännityksen.
Mulla kipu tulee niin kovaksi että siinä lentää laattakin.

Mulla ei kyllä ihan noin voimakkaita oireita ole, mutta päivittäin tulee keinuvaa huimausta, "epätodellinen" olo ja tunnen että niskat ovat todella kireät. Mietin vaan että voisikohan tämä olla sitä vai tavallista jumitusta.

Suosittelen fysiatrilla käyntiä, se osaa auttaa näissä asioissa.. mulla paljastui sillä käynnillä autonomisen hermoston yliaktivaatio, jossa juurikin samat oireet ku sinulla. Minulla oli lisäksi vielä hengenahdistusta ja sydämmenpompotusta aika-ajoin, aina heikotti, väsytti, ruokahaluttomuus/liiallinen ruokahalu välillä.. sinullä tällaisiakin oireita?