Onko joku teistä sairastanut keuhkokuumeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illuusia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illuusia

Aktiivinen jäsen
08.08.2004
15 590
1
36
Mä täällä jo murehdin että miten käy imetyksen jos mulla nyt sattuisi tuo tauti olemaan. :/ Yskää oli ja lääkärissä kävin, meni ohi, tosin välillä taas palasi mutta ei muodostunut mielestäni ongelmaksi.
No nyt sitten eilisestä asti pistellyt hieman keuhkoon ja jäseniä särki, tosin särky helpotti mutta edelleen tuntuu kuin ikävältä keuhkoissa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mulla on ollut keuhkokuume, mutta mä nyt olin silloon muutenkin vakavasti sairas.

Ok. Mies pitää mua luulosairaana mut kyllä mä ajattelin näytille mennä, mulla kun ei ikinä minkään lentsun yhteydessä keuhkoon pistele.

Mulla on ollut keväällä ja kesällä -09. Kuumetta 40C, joka laskee vain lääkkeellä hetkeksi, kamalan kova yskä, olo oli kuin olis kuumetta keuhkoissa ja keuhkoputkissa, sattuu yskiä.
Toisen kerran oli kesällä, kun oli kesän kuumin päivä. Taas kuumetta 40C, palelin kuin horkassa, yskä, tajuton väsymys, kipu kaikkialla.

Kummallakin kerralla sain ab kuurit, jotka kesti 10 päivää. Toinen kuuri oli keuhkokuumeeseen tarkoitettu (en muista nimeä) ja toinen Kefexin, ellen muista väärin. Keväällä, ensimmäisen keuhkokuumeen jälkeen sain vielä kuurin loputtua jälkikuumetta, mutta se meni levolla ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mulla on ollut keuhkokuume, mutta mä nyt olin silloon muutenkin vakavasti sairas.

Ok. Mies pitää mua luulosairaana mut kyllä mä ajattelin näytille mennä, mulla kun ei ikinä minkään lentsun yhteydessä keuhkoon pistele.

Joo mene vain näytille.

Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
mulla on ollut keuhkokuume

Millaisilla oireilla? Eikös siihen saa melkoiset kuurit sitten?

puuskittainen melkein jatkuva kuiva yskä joka paheni maatessa( yskin niin kauan aina että happi loppu),korkea kuume 39.5-40,vaieka hengittää ja pistelevä kipu keuhkoissa.

ja antibiootti kuurin vaatii että ohi menee.

mulla oli lievä keuhkokuume elokuussa.. en enää kylläkään imettänyt enää.. kävin 6h välein tk:ssa ottamassa suoneen antibioottia..oli kuumetta ja kamala yskä.. sitten näkyi varjostumaa keuhkoissa.. ohi meni n. 2viikossa. (suoneen antibioottia otin 3päivää)

mulla on kans ollut aikuisena keuhkokuume, oli flunssanoireet ja korkee kuume pari päivää ja sit alkoi hillitön pisto selkäpuolelle keuhkoon. Lähdin sit sairaalaan ku oli aika heikko olo, en pystynyt ku maata ja olla, välillä voivotella. No sairaalassa selvis et tulehdusarvot oli melkein 300 ja sit pyörätuolilla tiputukseen ja antibioottia suoneen. Viikon olin sairaalassa ja siihen päälle pari viikkoo saikkuu ja kielto tehdä mitään raskasta vielä senkään jälkeen, kunnes olin satavarmasti toipunut.

Rankka tauti. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut keväällä ja kesällä -09. Kuumetta 40C, joka laskee vain lääkkeellä hetkeksi, kamalan kova yskä, olo oli kuin olis kuumetta keuhkoissa ja keuhkoputkissa, sattuu yskiä.
Toisen kerran oli kesällä, kun oli kesän kuumin päivä. Taas kuumetta 40C, palelin kuin horkassa, yskä, tajuton väsymys, kipu kaikkialla.

Kummallakin kerralla sain ab kuurit, jotka kesti 10 päivää. Toinen kuuri oli keuhkokuumeeseen tarkoitettu (en muista nimeä) ja toinen Kefexin, ellen muista väärin. Keväällä, ensimmäisen keuhkokuumeen jälkeen sain vielä kuurin loputtua jälkikuumetta, mutta se meni levolla ohi.

Huh, kamala kokemus varmaankin! Mulla ei kuume nouse, aamulla oli alilämpöä, olo oli parempi taas päivällä mut nyt illalla taas päänsärky ja voimattomuus iski.
Ei muuten huoleta mutta toi imetys.. :/

On ollu useita kertoja, flunssan oireet muuten mutta kuumetta nostaa paljon, 1 kerran oli niin paha että vietin viikon sairaalassa tiputuksessa (nestettä toisessa keuhkossa yms kivaa ), sillonki oireena vain ja ainoastaan kuume.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Huh, kamala kokemus varmaankin! Mulla ei kuume nouse, aamulla oli alilämpöä, olo oli parempi taas päivällä mut nyt illalla taas päänsärky ja voimattomuus iski.
Ei muuten huoleta mutta toi imetys.. :/

Keuhkokuume voi olla kuumeetonkin tai hyvin "vähälämpöinen". Onneksi nykyään on antibiootteja, joita voi käyttää imetysaikanakin. Kannattaa käydä lääkärillä, koska tulehdukset vaikuttavat sinuun väsyttävästi ja siten maidontuotantoon. Ei ole olemassa turhia käyntejä!

Mun mies sairasti just kuumeettoman keuhkokuumeen, marraskuun alussa. Koska ei ollu kuumetta, ehti mennä pahaks ennenku diagnosoivat. Joutu isoon keuhkoleikkaukseen ja nyt just on saanu lopettaa antibiootit.

Kannattaa käydä näytillä ja vaatia ottamaan keuhkokuvat. Miehellä oli oireina pikkuflunssaa ja todella kova kylkipistos.

Yhteistyössä