Onko järkeä (huoltajuusasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä?

Vieras
Lapseni isä on varattu ja hänellä on vaimonsa kanssa lapsi. Vaimo tietää lapsesta kanssani ja mies sanonut vaimolle ettei halua lasta tavata. Nyt kuitenkin ilmaissut että haluaisi mahdollisuuden tutustua myös tähän toiseen lapseensa ja tavata lasta salaa aina kun mahdollista. Hän vain pelkää että kerron tapaamisista hänen vaimolleen.

En tiedä miksi korvaani kalskahtaa tuo salaa tapailu. Minä en jaksanut aikoinaan enää miehen kaksoiselämää ja kerroin tapailuistamme miehen vaimolle josta mies suuttui. Olin pettänyt hänen luottamuksensa. Halusin olla varma kumman mies todella haluaa kun sanoi rakastavansa minua ja yhteistä tulevaisuutta kanssani. Heräsin jossain vaiheessa huomaamaan ettei miehellä ollut aikomustakaan erota ja koko salajuttu ahdisti. Halusin koko totuuden siten julki kun huomasin olevani raskaanakin ja asiaa ei voinut enää salailla vaikka mies salailun kannalla olikin. Se olisi ollut hänen parhaakseen.

Jos mies haluaa oikeasti lastansa tavata niin miksei sitä voi tehdä rehellisesti ja sopia kirjallisesti säännöllisistä tapaamisista?? En jaksa yhtään enempää salamyhkäisyyttä ja olisi siinä lapsellekin selittämistä myöhemmin miksi isä salailee häntä. Kerran hänen vaimonsa jokatapauksessa tietää avioliiton ulkopuolisesta lapsesta. Ei vaan haluaisi että mies lastansa tapaisi.

Minusta on lapsen kannalta parempi ettei isä tapaa lasta ollenkaan jos vaihtoehtona on lyhyt hätäinen tapailu ja isä taas katoaa jonnekin heti kun vaimo rimpauttaa puhelimella perään.

Mitä mieltä olette? Miten asia pitäisi ratkaista?

En antais salaa tavata,mutta ihan "julkisesti" kylläkin!Minkä ikäinen lapsi kyseessä?!?!?Ja vaatisin tosiaan myös sen että tuon ukon vaimo tietää näistä tapaamisista.

Vaikea kysymys, mutta juuri tuo minkä kirjoitit:

"olisi siinä lapsellekin selittämistä myöhemmin miksi isä salailee häntä."
"Minusta on lapsen kannalta parempi ettei isä tapaa lasta ollenkaan jos vaihtoehtona on lyhyt hätäinen tapailu ja isä taas katoaa jonnekin heti kun vaimo rimpauttaa puhelimella perään. "

En taitaisi antaa miehen tavata jos ei suostuisi tapaamaan julkisesti (niin että vaimokin tietää )

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
En antais salaa tavata,mutta ihan "julkisesti" kylläkin!Minkä ikäinen lapsi kyseessä?!?!?Ja vaatisin tosiaan myös sen että tuon ukon vaimo tietää näistä tapaamisista.

Toistaiseksi syntymätön lapsi vielä mutta lapsen isä osoittanut jo kiinnostuksensa tavata lasta. Ärsyttää vaan kun hän ajattelee vain miten HÄNEN kannalta parasta eikä miten lapsen kannalta. Jos vaimo tietää ylipäätään että hänen miehellään on tulossa lapsi!

Ei tietysti vauvan kanssa vielä niin tarkkaa miten usein isä häntä näkee mutta silti. Periaatteesta tuntuu tyhmältä. Mies on kai aika puun ja kuoren välissä. Jos alkaisi julkisesti lasta tavata niin menettäisi ehkä välit lapseen vaimonsa kanssa jos vaimo suutahtaisi tapaamisista. Mies ei varmastikaan tiedä nyt miten menetellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tietysti vauvan kanssa vielä niin tarkkaa miten usein isä häntä näkee mutta silti.

no muuten asiaa kommentoimatta, niin vauvan kanssa nimenomaan on erittäin tärkeää, että isä näkee häntä usein, jos siis halutaan mahdollisimman hyvä suhde muodostaa.

Kun mies raskauden alussa vaati aborttia ja oli nihkeänä kun päätin lapsen pitää niin hän ei varmaan halua antaa kertaakaan vaimolle viestiä että nyt haluaisikin tutustua lapseen. Pitää varmaan ikuisuuksiin vaimolle yllä kulissia että haluaa unohtaa lapsen jota hän ei alunperin halunnut. Minulle mies kirjoittaa olevansa vain hämmentynyt kaiken suhteen. Mutta jos miehestä on kiinni niin hän ei uskalla suututtaa vaimoaan joten minun pitäisi suostua salaa tapaamiseen ja siihen en halua lähteä!

Miehen oma moka jos ei halua rehellistä peliä. Se osoittaa vain ettei mies halua oikeasti lapseen tutustua ja sitoutua. Kunhan vaan huvikseen käy vilkaisemassa silloin tällöin.

Epäilenpä että jos vaimo saisi tietää tapailuista niin hän tunkisi aina varuilta miehensä mukaan tapaamisiin. En usko että päästäisi miestään millään ilveellä lähelle minua tai lasta. Mieluummin haluan siis totaalisen tapaamattomuuden siihen asti kunnes mies joko eroaa tai sitten saa järjestettyä rehellisen tapaamisoikeuden vaimonsa kanssa siten ettei synny hirveää tappelua kaikkien osapuolien kesken. Menee maku koko asiasta silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Siinä on miettimistä mitä tekee.
Kannattais miettiä ennenkuin lähtee tekeen lapsia ukkomiehen kanssa.
Mukulaparkaa käy sääliksi.

Mukulaa on turha sääliä. Hänellä tulee olemaan mahtava lähipiiri ja tukiverkosto ympärillään. Isän puute ei tule olemaan suurin ongelma todellakaan. Enemmän säälin miestä joka ei osaa päättää mitä valitsee. Minulle asia on selkeä, ei tapaamisia jos ei toimita rehellisesti mutta hämmennyin kun jopa äitini oli noiden salatapailujen kannalla!? Siksi aloin miettimään onko niissä tapailuissa jotain järkeä. Edelleenkin koen ettei ole.

Epäilenpä että jos vaimo saisi tietää tapailuista niin hän tunkisi aina varuilta miehensä mukaan tapaamisiin. En usko että päästäisi miestään millään ilveellä lähelle minua tai lasta. Mieluummin haluan siis totaalisen tapaamattomuuden siihen asti kunnes mies joko eroaa tai sitten saa järjestettyä rehellisen tapaamisoikeuden vaimonsa kanssa siten ettei synny hirveää tappelua kaikkien osapuolien kesken. Menee maku koko asiasta silloin.

no sen mä ymmärrän, ettet halua tuollaista salailua tapaamiten suhteen, mutta jos kiellät tapaamiset sillä perusteella, että asia voi aiheuttaa vaimolla ja miehellä riitaa, niin sitä en tajua.

ja sitäpaitsi, jos mies on valmis kertomaan asiasta vaimolleen ja haluaa tavata lasta, on lapsella siihen oikeus, ja sitä on hankala alkaa estämään. enkä kyllä ymmärrä, miksi pitäisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ja sitäpaitsi, jos mies on valmis kertomaan asiasta vaimolleen ja haluaa tavata lasta, on lapsella siihen oikeus, ja sitä on hankala alkaa estämään. enkä kyllä ymmärrä, miksi pitäisikään.

Ongelmahan on juuri siinä ettei mies halua vaimolleen tapaamisista kertoa. Haluaa tavata vain siten ettei vaimo saa tietää. Minä en siis ole kieltämässä mitään vaan haluan tapaamisia ainoastaan rehelliseltä pohjalta!

Epäilenpä että jos vaimo saisi tietää tapailuista niin hän tunkisi aina varuilta miehensä mukaan tapaamisiin. En usko että päästäisi miestään millään ilveellä lähelle minua tai lasta. Mieluummin haluan siis totaalisen tapaamattomuuden siihen asti kunnes mies joko eroaa tai sitten saa järjestettyä rehellisen tapaamisoikeuden vaimonsa kanssa siten ettei synny hirveää tappelua kaikkien osapuolien kesken.

no kyllä sä tässä annat ymmärtää, ettei sulle tapaamiset käy, jos vaimo tunkee mukaan tai ei suhtaudu tapaamisiin muuten riidatta.

vaikka mies kertoisi rehellisesti asiasta vaimolleen, ei se todellakaan takaa sitä, etteikö heille tappelua asiasta tulisi. eikä sen sua pitäis kai vaivatakaan?

Ainut ehto on että vaimokin tietää tapaamisista, mutta se tarkoittaisi mahdollisesti sitä että se vaimo sitten tunkee mukaan tapaamisiin periaatteesta. Tapaamiset olisi silloin tosi jäykkiä ja mitä iloa lapselle on sellaisesta ilmapiiristä?

Mies on suhteessaan täysin tossun alla ja tekee kaiken niinkuin vaimo haluaa. Minä en vaimoa pelkää mutta jos hän aina miehensä mukana kotiini tulisi niin olisihan se vähän vaivauttavaa.

Epäilenpä että jos vaimo saisi tietää tapailuista niin hän tunkisi aina varuilta miehensä mukaan tapaamisiin. En usko että päästäisi miestään millään ilveellä lähelle minua tai lasta. Mieluummin haluan siis totaalisen tapaamattomuuden siihen asti kunnes mies joko eroaa tai sitten saa järjestettyä rehellisen tapaamisoikeuden vaimonsa kanssa siten ettei synny hirveää tappelua kaikkien osapuolien kesken.

no kyllä sä tässä annat ymmärtää, ettei sulle tapaamiset käy, jos vaimo tunkee mukaan tai ei suhtaudu tapaamisiin muuten riidatta.

vaikka mies kertoisi rehellisesti asiasta vaimolleen, ei se todellakaan takaa sitä, etteikö heille tappelua asiasta tulisi. eikä sen sua pitäis kai vaivatakaan?

Jos tappelut jäävät miehen ja vaimonsa välisiksi ja tapahtuvat heidän kotona niin ihan sama, mutta minä en jaksa vauvan läsnäollessa tappeluita ja kun vaimo ei lasta sulata niin hän tietenkin haluaisi tehdä tapaamiset mahdollisimman vaikeiksi.

niin, ja en siis tietenkään tarkoita, että jos tapaamiset olis sun luona, niin sun pitäis päästää se vaimo sinne, vaan sitä, että ei toi tilanne välttämättä kovin riidaton tule olemaan, oli mies kuinka rehellinen tahansa.

niin se vaippakäärö ei todellakaan tiedä käykö isänsä häntä salaa omalta vaimoltaan häntä katsomassa. Se, että ajatus tökkii sinua niin sen ymmärrän, mutta älä sitä nyt vauvan eduksi laita. Vauvan etu on saada tutustua molempiin vanhempiinsa. Ajattele jopa se niin, että kun suhde syvenee, isä vähemmän ja vähemmän enää ajattelee mitä se vaimo tästä nyt tykkää. Vaimo joko tykkää tai sitten ei, lapsi menee etusijalle. Jos nyt heit alkuun teet miehelle vaikeaksi tai mahdottomaksi tavata lastaan teet siinä karhynpalveluksen lapselle.
Ihan syytön se et sinäkään tilanteessa nimittäin ole. Varatulle miehelle menit raskautumaan..

jos tappelut jäävät miehen ja vaimonsa välisiksi ja tapahtuvat heidän kotona niin ihan sama, mutta minä en jaksa vauvan läsnäollessa tappeluita.

juu, no ei tietenkään. mutta vaikea sun on myöskään sen vaimon sulatteluista tietää, kun et tiedä mitä hänelle on puhuttu, eikä koko lapsi ole vielä edes syntynyt.

minusta ei ole mitään outoa pääinvastoin! että vaimo haluaa tietää milloin puolisonsa käy katsomassa lastaan. Se, että oletat vaimon tulevan mukaan on ennenaikaista ja mitä sitten jos välillä tulisikin. Ehkä sitä myöden voisi todellakin hyvät suhteet syntyä kaikkien osapuolten välillä. Jos noin vaikeaan tilanteeseen menee lapsia tekemään niin pitää kyllä joustaa ja ajatella muullakin kuin omalla navallaan.

Ainut ehto on että vaimokin tietää tapaamisista, mutta se tarkoittaisi mahdollisesti sitä että se vaimo sitten tunkee mukaan tapaamisiin periaatteesta. Tapaamiset olisi silloin tosi jäykkiä ja mitä iloa lapselle on sellaisesta ilmapiiristä?

Mies on suhteessaan täysin tossun alla ja tekee kaiken niinkuin vaimo haluaa. Minä en vaimoa pelkää mutta jos hän aina miehensä mukana kotiini tulisi niin olisihan se vähän vaivauttavaa.

Sua ap mitenkään arvostelematta.
Jos mies on nyt tossun alla, on varmaan ihan täysin miehen omaa syytään, jos oma mieheni jäisi kiinni vastaavasta ja ei tulisi eroa, sehän olisi niin tossun alla kuin mahdollista.
Yksi vaihtoehto on tapaamisille, turvakoti, sinne voi isä tulla tapaamaan lasta ja itse voit joko haihtua paikalta tai olla samassa huoneessa ja turvakodin kanssa voi neuvotella että mies tulee yksin.
ja ei ole vaimon kannalta pelkoa pettämisestä..
Mäkin kyllä kannatan taaamisia, mutten mäkään suostuisi salatapaamisiin, koska lapsi kuitenkin kasvaa ja ehkä menee miehen toisen lasen kanssa samaan kouluun/tarhaan ja silloin viimeistään alkaa kysely lapselta miksei isä huomaa häntä kun tulee vain toisen hakemaan pois tjs..

Mä en tuossa tilanteessa antaisi kyllä miehen tavata lasta. Sanoisin, että nyt on sitten ratkaistava, että lasta tavataan joko avoimesti tai sitten ei ollenkaan. Tietenkinhän tapaamiset voi ja kannattaakin järjestää jossain mualla, jos se saa vaimon myötämielisemmäksi asiassa. Vaikka valvotussa tilanteessa. Jos vaimon pöksyihin asettuisin, niin en minäkään haluaisi, että ennestäänkin petollinen mies menee vauvaa hoitamaan rakastajattarensa luo.

Mutta miten tää liittyy huoltajuuteen, ei kai mies huoltajuutta sentään ole hakemassa?

niin, ja en siis tietenkään tarkoita, että jos tapaamiset olis sun luona, niin sun pitäis päästää se vaimo sinne, vaan sitä, että ei toi tilanne välttämättä kovin riidaton tule olemaan, oli mies kuinka rehellinen tahansa.

En sitä oletakaan. Tiedän että miehellä ja hänen vaimollaan on luonnollisesti ilmapiiri kireänä tapauksen vuoksi. Koska minä lapsen halusin pitää niin haluan myös taata hänelle rauhaisan ilmapiirin kasvaa niin paljon kuin se on näissä olosuhteissa mahdollista. Jos tapaamiset aiheuttavat riitaa lapsen nähden niin en tapaamisia halua. Minä koitan vain olla se joka suojelee lasta turhilta ristiriidoilta.

Jos olisitte samanlaisessa tilanteessa niin antaisitteko te isän tavata lasta salassa silloin kun miehelle sattuu sopimaan?.

No en todellakaan antaisi. Se olisi epärehellistä ja suoraan sanoen vähän moraalitontakin toimintaa sekä minun että miehen puolelta. Lisäksi mä en lähtisi mihinkään "silloin kun miehelle sattuu sopimaan"-järjestelyyn. Kaikkien kannalta on selkeämpää ja reilumpaa, että on etukäteen tiedossa milloin ja missä tapaamiset järjestyy.

Yhteistyössä