Onko järkeä (huoltajuusasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin se vaippakäärö ei todellakaan tiedä käykö isänsä häntä salaa omalta vaimoltaan häntä katsomassa. Se, että ajatus tökkii sinua niin sen ymmärrän, mutta älä sitä nyt vauvan eduksi laita. Vauvan etu on saada tutustua molempiin vanhempiinsa. Ajattele jopa se niin, että kun suhde syvenee, isä vähemmän ja vähemmän enää ajattelee mitä se vaimo tästä nyt tykkää. Vaimo joko tykkää tai sitten ei, lapsi menee etusijalle. Jos nyt heit alkuun teet miehelle vaikeaksi tai mahdottomaksi tavata lastaan teet siinä karhynpalveluksen lapselle.
Ihan syytön se et sinäkään tilanteessa nimittäin ole. Varatulle miehelle menit raskautumaan..

Koska äitini on salatapaamisten kannalla ainakin aluksi niin ehkä sitten saatan asian jotenkin sulattaakin. Kai se menettelee sen vauva-ajan mutta myöhemmin asiaan olisi saatava jokin rehellisempi järjestely.

mä kyllä välttäisin kaikkea selän takana hiivintää. Jos mies käy nyt vauva-ajan tapaamassa lasta salaa, ja vaimo saa siitä tavalla tai toisella selvää, niin ilman muuta hän ajattelee, että teillä on tapahtunut muutakin kuin vauvanhoitoa. Eikä olisi niin ajatellessaan yhtään kohtuuton. Se sitten vaan hankaloittaa ennestäänkin isän ja lapsen tapaamisia sitten taas jatkossa.

mä kirjotin pitkän vastauksen mutta se katos jonnekin..
Mutta nyt kantsisi se soppa nostaa pöydälle kun on kerta jo keitetty ja asiallisesti keskustella kaikkien osapuolten kanssa.Vaikka sitten yleisellä paikalla.
Itse soittaisin vaimoolle ja pyytäisin häntä ja iestä tulemaan keskutelemaan asiasta.
Ilman salailua tai juonittelua.
Vaimoa on tässä loukattu erittäin verisesti ja en usko että hänellä on suurtakaan luottamusta ap,sinua kohtaan.Mutta sekin oi vuosien kuluessa syntyä..
Mutta nyt kannnattaisi neuvotella tapaamisista, eikä sitten kun isä jää kiinni salatapaamisista.
Tuskin ap:sta ja vaimosta koskaa ystäviä tulee, mutta asiallisesti voi käyttäytyä.
Tsemppiä ja :hug: ap:lle!

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
mä kirjotin pitkän vastauksen mutta se katos jonnekin..
Mutta nyt kantsisi se soppa nostaa pöydälle kun on kerta jo keitetty ja asiallisesti keskustella kaikkien osapuolten kanssa.Vaikka sitten yleisellä paikalla.
Itse soittaisin vaimoolle ja pyytäisin häntä ja iestä tulemaan keskutelemaan asiasta.
Ilman salailua tai juonittelua.
Vaimoa on tässä loukattu erittäin verisesti ja en usko että hänellä on suurtakaan luottamusta ap,sinua kohtaan.Mutta sekin oi vuosien kuluessa syntyä..
Mutta nyt kannnattaisi neuvotella tapaamisista, eikä sitten kun isä jää kiinni salatapaamisista.
Tuskin ap:sta ja vaimosta koskaa ystäviä tulee, mutta asiallisesti voi käyttäytyä.
Tsemppiä ja :hug: ap:lle!

Niin. Ristiriita on vain siinä että mies sanoo vaimolleen ettei halua luoda suhdetta lapseen jota ei ole halunnut ja vaimo haluaakin miehen asennoituvan noin. Minulle mies taas sanoo toista koska aiemmin puhui jopa että haluaa kanssani tulevaisuutta ja jopa lasta. Mies on kiltti kummallekin osapuolelle vuorotellen ja sanoo aina asiat siten ettei loukkaisi. Hän jatkaa tuota rataa koko ajan ja välttelee salailemalla konflikteja.

Mielestäni on aika mahdotonta löytää ratkaisua niin kauan kuin mies katsoo parhaakseen paeta vaimoaan. Niin hän menettelee joka asiassa joka hänelle itselleen vaikea.

Salaa ukkomiestä,siltä salaa paksuksi ja sitten ukkomies taas salaa tapailee lasta ja polkasee tämän äitiä siinä sivussa.
Onhan toi niin säälittävä tilanne kaikinpuolin,eniten säälittää lapsi.Munaton isä,lunttu äiti,hieno kasvatusmalli kumpikin.

Vaimo elää tälläkin hetkellä olettamuksessa ettei miehensä halua lähestyä lasta millään tavoin ja mies ei halua tuota olettamusta murtaa niin kauan kuin elää suhteessa vaimonsa kanssa. Mies ei jaksa mitään tappeluita.

Mies haluaa jatkaa samalla salailu-linjalla jota oli jo suhteenne aikana. Minä en moiseen suostuisi, joko mies ei tapaa lasta ollenkaan tai sitten ihan julkisesti. Surua se sinulle lopulta aiheuttaisi ja lapselle tämän kasvaessaan, kyllä lapsi jossain vaiheessa tajuaa että kuvio ei ole ihan normaali ja miettii mikä hänessä on vikana, kun isä ei suostu tapaamana häntä kuin oma perheensä selän takana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin. Ristiriita on vain siinä että mies sanoo vaimolleen ettei halua luoda suhdetta lapseen jota ei ole halunnut ja vaimo haluaakin miehen asennoituvan noin. Minulle mies taas sanoo toista koska aiemmin puhui jopa että haluaa kanssani tulevaisuutta ja jopa lasta. Mies on kiltti kummallekin osapuolelle vuorotellen ja sanoo aina asiat siten ettei loukkaisi. Hän jatkaa tuota rataa koko ajan ja välttelee salailemalla konflikteja.

Mielestäni on aika mahdotonta löytää ratkaisua niin kauan kuin mies katsoo parhaakseen paeta vaimoaan. Niin hän menettelee joka asiassa joka hänelle itselleen vaikea.

Eli mies haluaa kaiken hyödyn ilman mitään haittaa. Kyllä tossa tilanteessa kannattaa vaan sanoa miehelle, että lapsen tapaaminen onnistuu sitten kun vaimo siitä myös saa tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies haluaa jatkaa samalla salailu-linjalla jota oli jo suhteenne aikana. Minä en moiseen suostuisi, joko mies ei tapaa lasta ollenkaan tai sitten ihan julkisesti. Surua se sinulle lopulta aiheuttaisi ja lapselle tämän kasvaessaan, kyllä lapsi jossain vaiheessa tajuaa että kuvio ei ole ihan normaali ja miettii mikä hänessä on vikana, kun isä ei suostu tapaamana häntä kuin oma perheensä selän takana.

Itse en aikoinaan sitä salasuhdetta jaksanut kovin pitkään koska en ole valehtelijatyyppiä. Halusin että vaimo tietää miehensä puuhista kun oli puhunut minulle sen verran tunteikkaita tunnustuksia. Kaduttaahan tuo juttu aika rankasti. Lapsi on silti minulle rakas vaikka tuosta alkunsa saikin. Sanokoon muut sitten luntuksikin. En minä tekoani mitenkään puolustele.

Yhteistyössä