Onko ihmisten vaikeaa opetella kellon käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipi

Aktiivinen jäsen
02.02.2005
9 126
1
36
Entä onko onko ihmisillä nykyisin ylipäätään vaikeuksia noudattaa aikatauluja? Edes itselaadittuja?

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen ja samaan törmään irl jatkuvasti.

Miksi se on niin vaikeaa?? Vai eikö vaan huvita tai ole väliä?

Jaa-a, kun tietäiski mikä siinä on?
Mun mies oli aikanaan semmonen, et se myöhästy joka paikasta. No, yks kerta sitten oltiin neuvolaan lähdössä, ja äijä huikkaa menevänsä paskalle siinä vaiheessa kun oli jo oltava menossa. Mä lähdin neuvolaan, se jäi kotiin paskalle... Eipä oo sen jälkeen myöhästyny ku kerran bussista, mutta ehti töihin sillä seuraavalla ku ajoissa lähti...

Just niin tota, kuinka vaikeeta olis vähän ennakoida asioita, lähtee 10 minuttia iakasemmin, herätä 10 minuttia aikasemmin. Sitten kaahataan vielä liikenteen seassa, tai kirotaan muita ihmisä omista töppöilyistä.

Mua raivostuttaa kanssa ihmiset, jotka jatkuvasti myöhästyvät, antavat toisten odotuttaa itseään. Tullaan vailla kiireen häivää naureskellen, vaikka sovittu lähtö tms. aika olis ollut jo 45 min sitten. NÄEN PUNAISTA.

Kai se on se välinpitämättömyys. Miehen veli edelleen myöhästyy joka paikasta (paitsi meiltä, koska aletaan juhlat silloin kun on sovittu, eikä odotella)
Mä inhoon myöhästelyä, omaa ja toisten. Pyrin olemaan ajoissa paikalla, ihmeitä saa tapahtua jos myöhästyn ja silloinkin osaan asiasta ilmoittaa. Miten sekin on niin vaikeeta?

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Mua raivostuttaa kanssa ihmiset, jotka jatkuvasti myöhästyvät, antavat toisten odotuttaa itseään. Tullaan vailla kiireen häivää naureskellen, vaikka sovittu lähtö tms. aika olis ollut jo 45 min sitten. NÄEN PUNAISTA.

Mulla on noissa se periaate että jos mä sanon auton lähtevän klo 15 niin se lähtee silloin. Ne jotka ei :saint: oo kyydissä tulee taksilla... Perustellusta syystä saa toki myöhästyä, jos ilmottaa siitä ennen klo 15.

Mulla oli nuoruudessa sellanen kaveri jota odottelin joskus jopa toista tuntia, kun neitiä ei vaan huvittanut lähteä aiemmin liikenteeseen.... :whistle:
No silloin ei ollut kännyjä juu...
Nykyään olen huomannut et lapsekkaat myöhästelevät jonkin verran.

Minä taas ihmettelen, miten jotkut voi ehtiä joka paikkaan ajoissa. Pienten lasten kanssa.
Ehkä se on tosiaan paha tapa. Minusta akateeminen vartti pitäisi sallia, emmehän me ole robotteja, ihmisille sattuu erinäisiä viiveitä.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Mulla oli nuoruudessa sellanen kaveri jota odottelin joskus jopa toista tuntia, kun neitiä ei vaan huvittanut lähteä aiemmin liikenteeseen.... :whistle:
No silloin ei ollut kännyjä juu...
Nykyään olen huomannut et lapsekkaat myöhästelevät jonkin verran.

Toi on totta, ja sen vielä jotenkin hyväksyy, jos ne muksut pitää saada mukaankin.

Mutta silloinhan voi sopia noin ajan, jolloin se on jo sopivampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas ihmettelen, miten jotkut voi ehtiä joka paikkaan ajoissa. Pienten lasten kanssa.
Ehkä se on tosiaan paha tapa. Minusta akateeminen vartti pitäisi sallia, emmehän me ole robotteja, ihmisille sattuu erinäisiä viiveitä.

Joo, ei myöhästely maata kaada, mutta olis kiva jos myöhässä oleva ilmoittelisi siitä..ja on mulle käynyt niinkin et olen alkanut rauhassa myöhästellä itsekin erään 'akateemisen vartin'- ottajan kanssa tavatessani..mut sehän ei haittaa ku molemmat tulee sit suht samaan aikaan.
:saint:

Mun mielestä sellanen 5-7 minuttia menee joskus läpi, mutta jos menee pidemmäksi niin ilmottaa kyllä pitää tänä kännyköiden kulta-aikana.

esim. joskus vauvalle pitää vaihtaa vaippa juuri kun on astumassa ovesta ulos. En ymmärrä, että ihmiset eivät voi odottaa sitä 10-15 minuuttia.

esim. joskus vauvalle pitää vaihtaa vaippa juuri kun on astumassa ovesta ulos. En ymmärrä, että ihmiset eivät voi odottaa sitä 10-15 minuuttia.

Kerta ei varmaan mitään haittaakaan, ja vauvaikästen kanssa sen vielä paremmin ymmärtää, mutta jos se on jatkuvaa, niin se ei kyllä mee enää läpi, että jokakerta muksu kakkii viappansa just ku ollaan menossa.

Yhteistyössä