Onko ihan surkeat lahjat teinille, ei ole varaa mihinkään kalliiseen... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Anna kun arvaan: pojalla on käytössä viime jouluna lahjaksi satu känny? Se pitää kelvata. Pitää oppia, ettei raha kasva puussa. Töihin vaan, koko perhe.

Meillä on ollut jo parina vuonna aika vähäisesti rahaa jouluna (ei tietenkään muulloinkaan ylimääräistä, mutta jouluna kuluu enemmän.) mutta nyt tuntuu että ei riitä rahaa ensinkään...poika kohta 14 v ja toivoi joululahjaksi mm. puhelinta (150e)mutta ei ollut kyllä varaa niin hintavaan. :( Muutaman joululahjan kuitenkin hälle ostimme, ja tili on aika tyhjillään kun on vielä mätkyjä, muutamia laskuja ja pitäisi joulun ruokiaki tehdä. enpä tiedä miten loppukuu kitkutellaan, en halua sanoa tarkemin syytä rahan vähyyteen, mutta emme ainakaan käytä lähes ollenkaan päihteitä joihin rahaa kuluisi, että sitä ei kannata ajatella. Mutta tässä ne lahjat joita pojalle on ostettu, onko ihan perseestä jos toivoi kalliimpaa? Kun tuon ikäisillähän se kaveri-paine on niin suurta, että tuleeko sitten pilkkaa kavereilta.. :(

- Sukkia (n. 5e)
- Suklaata (n. 4e)
- Maxin lahjakortti 10e
- Leffalippu (n. 8e)
- Itse koostettu "miesten pakkaus" sis. dödö, hammastahna ja saippua (n. 7e)
- Lehti (n. 5e)

Lisäksi saa vielä isovanhemmilta pipon, mukin täynnä karkkia ja 10e. Muu suku on niin kaukaista, nii eivät anna lahjoja.

Kiva idea monta pakettia, mutta olisiko kuitenkin teinille sopivampi pelkkä leffalippu ja lahjakortti (niitä ei voi palauttaa enää) sekä rahaa? Saisi sitten ostaa itse mitä kokee tarpeelliseksi tai pistää säästöön.

Anteeks nyt vaan, mutta suurin osa noista nyt on semmoisia, jotka vanhempien kuuluu muutenkin lapselle kustantaa joten eivät kyllä lahjaksi sovi.

Millainen lahjan pitää olla, jotta se on lahja? Minusta ei noissa ole vikaa. Pääasia, että muistaa. Kyllä minäkin olen joululahjaksi sukkia saanut, enkä kertaakaan miettinyt, että sukat eivät ole lahja.

No kyllähän noista ainakin tuo suklaa, lahjakortti ja leffalippu on hyviä lahjoja minusta. Ja itsekin olen saanut usein vanhemmilta lahjaksi sukkia ja suihkugeeli & dödö yms. pakkauksia

Tuollahan joku heitti jo hyvän idean, eli ostakaa kännykkä kytkykaupalla? Mä kävin juuri itse ostamassa, 250 euroa maksava kännykkä tekee kahden vuoden maksuajalla reilun 10 euroa kuussa lisää puhelinlaskuun.

[QUOTE="vieras";27709095]Millainen lahjan pitää olla, jotta se on lahja? Minusta ei noissa ole vikaa. Pääasia, että muistaa. Kyllä minäkin olen joululahjaksi sukkia saanut, enkä kertaakaan miettinyt, että sukat eivät ole lahja.[/QUOTE]

No kyllä lahjan täytyy olla jotain sellaista, mitä ei arkena osteta ensimmäisenä. Leffalippu on ok, olisin ostanu niitä useamman, jos teini Tykkää Käydä leffassa. Hammastahna on välttämättömyys eikä missään tapauksessa lahja.

[QUOTE="vieras";27709095]Millainen lahjan pitää olla, jotta se on lahja? Minusta ei noissa ole vikaa. Pääasia, että muistaa. Kyllä minäkin olen joululahjaksi sukkia saanut, enkä kertaakaan miettinyt, että sukat eivät ole lahja.[/QUOTE]

Deodorantti, hammastahha yms. on päivittäin tarvitavaa, en koe sitä lahjaksi paitsi jos se on jotain uberkallista mitä ei päivittäiseen käyttöön itse ostaisi.

Olisko mahdoton ajatus ostaa puhelin joko osamaksulla jostain tyyliin netanttilasta taikka sitten tosiaan kytkykaupalla jolloin puhelinta maksetaan joka kuukausi pieni summa? Itse vietämme suht vaatimatonta joulua mutta ei kuitenkaan ihan noin vaatimatonta lahjojen suhteen :(

Eivät dödöt, sukat yms, mitään huonoja lahjojs ole , voivathan ne olla vähän fiinimpää merkkiä kuin yleensä. Minäkin sain muksuna jouluksi aina sellaiset ihanat pörrösukat, ei sellaisia muuten osteltu vaan aattona oli ihana vetää ne uudenpörheät sukat jalkaan ja käpertyä lukemaan uutta kirjaa suklaarasian kanssa.

Ja en oo muuten tykännyt koskaan huonoa sukista tai suihkugeelipakkauksista, niitä aina tarvii.

Aikuinen ajattelee tuollaisista vähän eri tavalla kuin teini. Teinille tärkeää on sellaiset jutut mitkä ovat tärkeitä toisillekin teineille ja ne eivät ole sukat ja hammstahna. Siksi se pienikin summa olisi järkevä antaa rahana, että teini voisi itse päättää miten lahjarahansa kuluttaa. Todennäköisesti ei kuitenkaan ostaisi sukkia.

Mun mielestä sukkia ei voi ostaa ns. ainoaksi lahjaksi TEINILLE. Aikuiselle ja pienelle lapsellekin ihan hyvä lahja jos on esim. muumisukat muumifanille. Mutta joku perus-pepsodent voi tuntua jopa inhottavalta teinin mielestä, mieluummin sit antaa ne saippuat ilman paketointia. Jos ei oo rahaa niin sit ei oo, mut ennemmin vaikka leffaliput ja se suklaarasia kuin muka hyvät lahjat (=monta pakettia) jos sisältö on kuitenkin jotain muuta kuin toivottu.

Deodorantti, hammastahha yms. on päivittäin tarvitavaa, en koe sitä lahjaksi paitsi jos se on jotain uberkallista mitä ei päivittäiseen käyttöön itse ostaisi.
Mutta toisaalta ne on just sellaisia, joita tarvitaan ja jotka eivät jää nurkkiin pyörimään. Itseäni inhottaa kaikki turhakkeet, joilla ei ole mitään käyttöä ja jotka vievät turhaa tilaa, kun muutenkin on tavaraa yllinkyllin. Kivempi olisi saada lahjaksi vaikkapa kahvipaketti kuin joku kynttilänjalka tai kippo. Mun mielestä teinille tuollainen koostettu pakkaus on hyvä lahja.

En suostu ostamaan lapsille tarpeetonta tavaraa, vaikka kuinka perusteltaisiin, ettei vanhempien kuulu ostaa tavaroita, joita he muutenkin ostavat lapsille.

Joo ja tyttöhän sai joululahjaksi vain just jonkun dödön, kun oli mennyt niin paljon rahaa lukiokirjoihin (wtf?).

Ja eikös tänä vuonnakin tyttö saa joululahjaksi jonkun uuden judopuvun (mun mielestä perustarve, ei lahja) ja pienimmät saa jonkun pelikoneen vai miten se oli...

Sori, on vaan jäänyt mieleen, kun mun mielestä Rollo aina sortaa sitä tyttöään :(

saman huomanut
pojat on jotain ja ne kävelee harrastukseen. ne söpöt pikkupoikaset.

Ostin lapsille mm. Angry Birds pyyhkeet. Mahtaa olla huono lahja, koska vanhempana mun kuuluu ostaa heille pyyhkeet. Ostin myös kirjat, mutta nekin voidaan ostaa arkena. Eli pilaan lapset huonot lahjoilla.

Noihin lahjoihin on mennyt 40 euroa. Miksi ette laittanut 40 euroa johonkin kunnon lahjaan tai vaikka lahjakorttiin tai leffalippuihin? Olisi ollut paljon parempi lahja.

On huonot lahjat.
Suklaa,lahjakortti ja leffalippu menisi ja pesuaineet lahjapakkauksessa muiden lahjojen ohella mutta nuo kaikki pelkästään ei toimi. Niinkuin joku ehdotti niin ns.lahjakortti uuteen puhelimeen alesta tai sellainen kytky(?) puhelin tuohon mukaan.
Tämä vastaus on suoraan omasta kokemuksesta, kun 16vuotiaana sain meikkipussin, pesuaineita ja suklaalevyn joululahjaksi. Rahasta ei ollut kiinni, vanhemmat vaan laittoi ne rahat muuhun. Noista lahjoista tuli sellainen olo että pakolla vaan hankittiin jotain pientä, sen enempää ajattelematta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä