Onko ihan surkeat lahjat teinille, ei ole varaa mihinkään kalliiseen... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Mä kans samoilla linjoilla monen muun kanssa, että kyllähän sitä vois jouluun varautua pitkin vuotta... Itse ostelen lapsilleni lahjoja ympäri vuoden, että saan useamman paketin kasaan. Meillä ei todellakaan ole rahaa liikoja, joten tarkasti joutuu jokaisen euronsa laskemaan, mutta kyllä mä haluan, että jouluna lapset saa jotain tosi kivaa. Dvd leffoja pystyy osteleen jo etukäteen, toki jotkut uutuudet ilmestyy aina joulun alla. Ostin myös lapsilleni muutamia käytettyjä juttuja, jotka on kuin uusia. Laitoin vaan kauniiseen laatikkoon ja paketoin, niin on ihan yhtä kiva, kun kaupasta ostettu. Yksi lapsi toivoi yhtä tiettyä lautapeliä, jota ei enään saa mistään uutena. Juttelin hänen kanssaan, että haluaako tilalle jonkun muun vai juuri tuon pelin. Kuulemma ei mitään muuta ja hän itse sanoi, että osta vaikka käytettynä se peli, mutta se olis mieleinen. On sitten paketoituna käytetty peli. :) Pienellä rahalla saa ihan oikeesti tosi kivojakin juttuja ostettua!! Siihen vaan kuluu enempi aikaa ja joutuu enempi miettimään.

Minä kiertelin tänään kauppoja katselemassa juuri teinipojalle kännykkää. Kytkynä myytiin samsungin jotain kosketusnäyttöpuhelinta gigantissa 48 eurolla. Sellaisen olisi melkein vanhempien lahjoihin laittamalla rahalla saanut.

Minä olen murehtinut kun teinille on niin vaikea löytää lahjoja. Ja osaahan teinipoika katsoa myös mitä veljet saavat.

Meillä 15 v saa, 2 kovakantista sarjakuvakirja, Simpsonit ja Aku Ankka ( yhteensä 20 euroa), Taru sormusten herrasta -kirjan (tämä oli kallis), 2 playkkaripeliä ja sen kännykän. Ja silti on sellainen olo, että tuossa on liian vähän.

kytkyt on perseestä, on PAKKO PITÄÄ esim vuosi tai kaksi aj vaikka puhelin varastettaaisinn joutuu maksaman OLEMATTOMASTA puhelimesta

Kotivakuutus varmaan tulee vastaan?

Mulla ei oo rahaa paljoa. Ei todellakaan. Mutta joulu on se mihin meillä hassataan. Saatan kuvitella lapsen ilmeen ku paketista ilmestyy hammastahnaa!
En nyt tarkota että ostelisin tonnien lahjoja, vaan säästän vuoden aikana siihen mitä lapset toivoo. Ja jos on joku todellaki isompi ostos, ostan sen osamaksulla anttilasta. Tutkippa, siihen ei tuu paljoo kuluja lisää.

kytkyt on perseestä, on PAKKO PITÄÄ esim vuosi tai kaksi aj vaikka puhelin varastettaaisinn joutuu maksaman OLEMATTOMASTA puhelimesta

No siinä oppis teini pitää huolta kännykästä... Ei 10 e lisää puhelinlaskussa edes huomaa. Ja kuka sä oot sanomaat et kytkyt on perseestä, joillekin ne on ainoa tapa saada hyvä kännykkä eikä tartte maksaa mitään ylimääräistä. Itse en tosin kytkyä hankkis, mulle riittää ihan peruspuhelin :)

Mulla on ollut jo vuosia puhelin kytkykaupasta. (Täällä tuo systeemi on ollut jo vuodesta kivi ja keppi.) Ja mulla on ollut yleensä tapana pitää samaa puhelinta niin kauan kuin toimii, poikkeus on uusin puhelimeni, jonka mieheni osti minulle ilman kytkyä viime kesänä synttärilahjaksi.

Samaa numeroa ja liittymää olen nyt käyttänyt noin 8 vuotta. (Välillä tietty muuttanut tariffia, kun on tullut uutta ja edullisempaa.)

Niin ja jos puhelin varastetaan, niin eikös siinä vaiheessa kännykkävakuutus korvaa?

[QUOTE="Vieras";27709760]Ja jos ei ap:lla ole niin ehkä isovanhemmat voisivat avata liittymän? Saldorajalla tietenkin.[/QUOTE]

Samaa mieltä! Elisa shopitista saa ainakin korottomalla maksulla luurin jopa halvemman. Saunalahden sivuilla on vaan muutama kallis luuri näkyvissä mutta elisan sivuilta löytyy kaikki luurit ja löytyy halvempiakin osamaksulla.

Mun mielestä huonot lahjat ja tostahan ton ikänen voi vaikka masentua. Ei pitäis, mutta nuoret tuossa iässä on mitä on..

Minä hankkisin sen kännykän vaikka mistä. Kyllä nuori nyt yhden kunnollisen joululahjan on ansainnut. Useimmat teinit saa monta kallista lahjaa. Jos et ole vuoden mittaan varautunut, on se kännykkä nyt hankittava kytkykaupalla tms. Voisitko pyytää isovanhemmilta? Oman lapsen eteen on nöyrryttävä. Älä tee pojalle murheellista joulua. Dödö, sukat, hammastahna ??? WTF

Ainakin laaja kotivakuutus korvaa jos känny varastetaan. Näin ainakin meillä. Rikosilmoitus jonka jälkeen vahinkoilmoitus vakuutusyhtiölle ja 2 päivä päästä oli rahat tilillä. Lisäksi saatiin ihan koko puhelimen arvo 300 euroa, ei mennyt edes omavastuuta (oli jokin hyvän asiakkaan etu).

En suostu kytkykauppaan, siitä on nimittäin huonoja kokemuksia kun olen ostanut mm. tietokoneen ja pyykinpesukoneen kytkyllä, ja joinakin kuukausina on ollut niin tiukkaa että hankala on ollut maksaa pois. Ehkä toimii keskituloisilla, mutta meillä on hyvä jos rahat riittävät kolmen henkilön (minä, mies ja poika) elätykseen ja ihan perustarpeisiin, esim. omiin melko hintaviin lääkkeisiini ja vaatetukseen. Mitään ylimääräistä ei ostella, ja nyt varsinkin joulun alla tekee tosi tiukkaa. Itse asiassa aloitin jo syksyllä säästämään pari kymppiä kuussa joulua varten, ei ollut enempää laittaa syrjään, mutta menee siitäkin rahasta myös ruokaan ja pakollisiin menoihin.
Ja joku kysyi niistä päihteistä, kotiin emme ostele arkena alkoholia tai tupakkaa, silloin tällöin juhlapäivinä saattaa olla pari pulloa, mutta sekin on vähäistä (n. kerta per pari kuukautta)

Pojan vanha kännykkä on toimiva Samsungin kosketusnäyttöpuhelin, tuollainen: http://st2.gsmarena.com/vv/pics/samsung/samsung-s5230-02.jpeg Ei kuitenkaan älypuhelin, olen kyllä kertonut että ei nyt ole rahaa ja selvitellyt että voidaan ehkä miettiä puhelinta vaikka ensi jouluna jos aloitan säästämään vähän aikaisemmin.

Harmittaa kyllä vähän kun ei ollut varaa enempään, mutta toisaalta, ei minusta ne pesuainesetit niin huonoja ole. Tuttavaperheenkin lapset ovat pyyhkeistä ja pesuaineista yhtä innoissaan kuin vaikka mp3.sesta :/

Terv, Ap

• Tykkää
Reactions: moona81
Isovanhemmilta en ilkeä pyytää, molemmat eläkkeellä ja todella pienet tulot myös. Ei olla erityisen läheisiä, että ilkeiäisin pyytää heitä ostamaan pojalle puhelimen.

Onko noi lahjat jo ostettu? Ellei niin juttelisin pojan kanssa että jos saisi kaikki lahjat rahana niin pienellä säästämisellä voisi saada haluamansa kännykän joulun jälkeen.
Kai pojalla jotain omia rahojakin on joista voisi kympin pari säästää.
Takisitte jouluaattona porukalla kaikkea kivaa, pelaisitte, söisitte, hassuttelisitte jne niin ei tulis pukkia ikävä. Tai voihan aina askarrella lahjakortin jossa lupaa vaikka sen 50 euroo.

No itse annan teinille 16v. rasian suklaata, 20 e ja risteilyn perheen kanssa tammikuussa. Samanlaiset lahjat menee myös muutamalle muullekin lapselleni!! Jouluruokaan olen ajatellut satsata muutaman ylimääräisen kympin :) Tämän täytyy riittää koska rahaa ei vaan ole!

Ehkä ottaisin sen hammastahnan ainakin pois noista lahjoista, antaa sen muuten käyttöön sitten. Muuten ihan ok, mutta kiva olis vielä yksi isompi kunnon lahja. Ei se kytkykauppa ole huono asia, kun ostaa kohtuuhintaisen kännykän, ei ole pahat kuukausimaksut. Kannattaisi käydä jossain liikkeessä juttelemassa ja katsomassa. Kyllä poika olis sen ansainnut, vähän paha mieli tuli kyllä tästä ketjusta.

Ei meilläkään liikoja rahoja oo. Päätettiin kuitenkin että poika 13v saa 189 euron kännyn jossa MINÄ olen kiinni 2 vuotta. Poikaa kiusataan muutenki niin tahon etes yhden kiusaamisen aiheen poistaa. Sit saa hupparin, rubikin kuution ja pleikkapelin

Luin vielä uudestaan tuon aloituksen ja tuli mieleen, että kannattaisi koittaa hakea joku avustus jostain. Vaikka seurakunnalta tms. kun on tiukkaa ruuastakin. Teille jos jollekin olis kuulunut sellainen lahjakortti kyllä. :/

No ei noissa lahjoissa nyt varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta samaa mieltä muiden kanssa, että ehkä mielummin kuitenkin yksi iso lahja kuin monta pientä.
Sukat ok, samoin dödösuihkusaippuasetti, ehkä nyt kuitenkin kannattaisi se hammastahna jättää pois, vähän tökeröä.

Tykkääkö teini lukea tai katsoa leffoja? Tuon lehden hinnalla saisi jo alennusmyynnistä jonkun kirjan, tai vaikka käytettynä huuto.netistä tai amazonista tilattuna. DVD-leffoja saa myöskin alennusmyynnistä muutamalla eurolla, tai käytettynä, vaikka jonkun tv-sarjan kauden, simpsonit, seinfeld yms.

Mutta jos teini on tosissaan puhelinta halunnut, niin ehkä siihen kannattaisi panostaa. Muistan itse kuinka lapsena toivoin jotain vähän isompaa lahjaa, mikä ei nyt niin hirveästi olisi maksanut, sen sijaan sain monta pientä pakettia, enkä sitä mitä olin toivonut. Jopa lapsena tajusin kyllä laskea, että pienten lahjojen hinnalla olisi saanut tuon toivomani lahjan helposti.

Eikös noita puhelimia saa kytkykauppana sillä lailla, ettei sitä ensimmäistä kuukausierää tarvitse heti maksaa? Pieni käsiraha?
Teini voisi sitten itse alkaa maksamaan kuukausimaksuja joulun jälkeen.

Jos on oikeasti rahasta pulaa, niin ehkä voisi sukulaiselta tai kaverilta lainata muutaman kympin, että tuon kännykän saisi ostettua? Ja muutakin pientä, ehkä vähän parempaa kuin lehden ja hammastahnaa.

Suklaasta sen verran, että en itse ole saanut ikinä lahjaksi suklaata, johtuen ehkä siitä, että meidän perheessä oli tapana, että suklaakonvehdit ja muut makeiset ostettiin ihan erikseen kaikkien syötäväksi, siksi yksi suklaakonvehtirasia olisi tuntunut oudolta paketissa, koska sitä oli muutenkin tarjolla.

pesukone ja kännykkä vähän eri asia.Puhelimelle tulee se 10e kuussa lisähintaa puhelinlaskuun, pesukonetta tuskin saat kympillä kuussa.

Kymppiä ei ole kuussa ylimääräistä???

Miksei sitä rahaa voi säästää pitkin vuotta? Miksi ihmeessä pitää joulukuussa vasta alkaa miettiä lahjan ostoa sillä rahalla, mikä joulukuussa saadaan käteen? Jos rahasta on noin tiukkaa, niin miksi ei voisi pistää sivuun vaikka jokaisesta lapsilisästä kymppi kuussa sivuun joululahjaa ajatellen? Siinähän säästäis vuodessa jo 120, millä teinille saisi mieluisan lahjan. Jos ei muuta toimeentuloa ole kuin toimeentulotuki, niin luulis olevan aikaa riittävästi vaikka ulkoilemiseen - siinä saisi helposti useita kymppejä lisää, jos ulkoilessa poimis aina pari pulloa maasta ja laittais nekin rahat siihen joululahjaan. Joulu tulee joka vuosi samaan aikaan, aina siihen on se vuosi aikaa valmistautua.

On huonot lahjat. Ihan aikuisten oikeasti. Vaikka olisikin tiukkaa. Miten voi olla niin, että ette ole saaneet vuoden aikana säästöön esim. satasta lapsen joululahjaa varten? Ja isovanhemmat vähän enemmmän kuin mukillista karkkia?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä