No ei noissa lahjoissa nyt varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta samaa mieltä muiden kanssa, että ehkä mielummin kuitenkin yksi iso lahja kuin monta pientä.
Sukat ok, samoin dödösuihkusaippuasetti, ehkä nyt kuitenkin kannattaisi se hammastahna jättää pois, vähän tökeröä.
Tykkääkö teini lukea tai katsoa leffoja? Tuon lehden hinnalla saisi jo alennusmyynnistä jonkun kirjan, tai vaikka käytettynä huuto.netistä tai amazonista tilattuna. DVD-leffoja saa myöskin alennusmyynnistä muutamalla eurolla, tai käytettynä, vaikka jonkun tv-sarjan kauden, simpsonit, seinfeld yms.
Mutta jos teini on tosissaan puhelinta halunnut, niin ehkä siihen kannattaisi panostaa. Muistan itse kuinka lapsena toivoin jotain vähän isompaa lahjaa, mikä ei nyt niin hirveästi olisi maksanut, sen sijaan sain monta pientä pakettia, enkä sitä mitä olin toivonut. Jopa lapsena tajusin kyllä laskea, että pienten lahjojen hinnalla olisi saanut tuon toivomani lahjan helposti.
Eikös noita puhelimia saa kytkykauppana sillä lailla, ettei sitä ensimmäistä kuukausierää tarvitse heti maksaa? Pieni käsiraha?
Teini voisi sitten itse alkaa maksamaan kuukausimaksuja joulun jälkeen.
Jos on oikeasti rahasta pulaa, niin ehkä voisi sukulaiselta tai kaverilta lainata muutaman kympin, että tuon kännykän saisi ostettua? Ja muutakin pientä, ehkä vähän parempaa kuin lehden ja hammastahnaa.
Suklaasta sen verran, että en itse ole saanut ikinä lahjaksi suklaata, johtuen ehkä siitä, että meidän perheessä oli tapana, että suklaakonvehdit ja muut makeiset ostettiin ihan erikseen kaikkien syötäväksi, siksi yksi suklaakonvehtirasia olisi tuntunut oudolta paketissa, koska sitä oli muutenkin tarjolla.