En suostu kytkykauppaan, siitä on nimittäin huonoja kokemuksia kun olen ostanut mm. tietokoneen ja pyykinpesukoneen kytkyllä, ja joinakin kuukausina on ollut niin tiukkaa että hankala on ollut maksaa pois. Ehkä toimii keskituloisilla, mutta meillä on hyvä jos rahat riittävät kolmen henkilön (minä, mies ja poika) elätykseen ja ihan perustarpeisiin, esim. omiin melko hintaviin lääkkeisiini ja vaatetukseen. Mitään ylimääräistä ei ostella, ja nyt varsinkin joulun alla tekee tosi tiukkaa. Itse asiassa aloitin jo syksyllä säästämään pari kymppiä kuussa joulua varten, ei ollut enempää laittaa syrjään, mutta menee siitäkin rahasta myös ruokaan ja pakollisiin menoihin.
Ja joku kysyi niistä päihteistä, kotiin emme ostele arkena alkoholia tai tupakkaa, silloin tällöin juhlapäivinä saattaa olla pari pulloa, mutta sekin on vähäistä (n. kerta per pari kuukautta)
Pojan vanha kännykkä on toimiva Samsungin kosketusnäyttöpuhelin, tuollainen:
http://st2.gsmarena.com/vv/pics/samsung/samsung-s5230-02.jpeg Ei kuitenkaan älypuhelin, olen kyllä kertonut että ei nyt ole rahaa ja selvitellyt että voidaan ehkä miettiä puhelinta vaikka ensi jouluna jos aloitan säästämään vähän aikaisemmin.
Harmittaa kyllä vähän kun ei ollut varaa enempään, mutta toisaalta, ei minusta ne pesuainesetit niin huonoja ole. Tuttavaperheenkin lapset ovat pyyhkeistä ja pesuaineista yhtä innoissaan kuin vaikka mp3.sesta :/
Terv, Ap