Onko ihan normaalia, että lapsen pk-kaverilla on aina verkkarit?

  • Viestiketjun aloittaja Tällee
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Mutta onko ne puhtaat jos ne ovat koko viikon käytössä?? Meidän poika vaihtaa vaatteensa päivittäin.
Oletko ihan 100% varmaa, ettö ovat samat housut, vaikka samoilta näyttävätkin? Mitäs jos sillä onkin parit-kolmet samanväriset housut? Tarjoustalosta kun on halvalla saanut..... :D

Itse esim. ostan Lindexilta usein collareita tolla osta3maksa2 tarjouksella ja välillä ei ole väreissä juurikaan vaihtoehtoja, joten meidänkin pojilla saatta olla parit-kolmet ihan samanlaiset verkkarit.....

Mutta oikeesti, kuka edes jaksaa muistaa, mitä lapsen eskarikaverilla oli eilen päällä, jotta huomaisin sen käyttävän viikon samoja housuja???????? Hyvä jos muistaa omien muksujen eiliset vaatteet.....
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Harvemmin meillä on lapset päiväkotiin tai kouluun farkuissa menneet (paitsi esikoinen joka tykkää käyttää farkkuja). Verkkarit on vaan niin paljon kätevämmät päivähoidossa tai eskarissa tai koulussa. Ainakin alakouluikäisillä.

Eniten mun lapset tykkää justiinsa niistä Tarjoustalon halppisverkkareista. :D
 
halipupu harmaana
Mä itse vieroksun verkkareita sisäkäytössä, mun mielestä ne on ulkohousut ja collarit taas sisähousut. Nyt on myös joku ihmemuoti pukea lapselle päiväkotiin sisäpaidaksi verkkatakki ja ulkona lapsella on sitten päällä se verkkatakki ja vielä joku toinen takki. Ihan omituista nykyään tämä lasten vaatetus.
 
"vieras"
Meillä 3v osaa kyllä jo itse kertoa että haluaa "pehmeät housut" jos yritän farkkuja tarjota jalkaan. Erivärisiä velourverkkareita on siis läjäpäin kaapeissa, mutta vain muutamia farkkuja. Joka päivä vaihdetaan puhtaat, tän ikäisellä tuntuu vielä sotkeutuvan.

Saattaahan olla että tuolla pojalla on kasa samanlaisia verkkareita. Ainakin meillä on näitä Lindexin velourhousuja useammat samaa väriä. Ja ollut jopa samoja housuja 86,92,98 ja nyt 104 cm koossa. Ihan saman värisiä, samanlaisia, vain koko muuttunut kun lapsi kasvaa.
 
Mutta onko ne puhtaat jos ne ovat koko viikon käytössä?? Meidän poika vaihtaa vaatteensa päivittäin.
Mistä tiedät ettei niitä ole pesty välissä? tai ettei kyseisellä lapsella ole useampia, samanlaisia housuja?

Meidän autistinen tyttö on hankala vaatteiden kanssa. Viime kevättalvesta oli tasan kaksi pitkähihaista paitaa mitä suostui päälleen laittamaan. Ja kyllä, päiväkodissa oli vaihtopaitoina varmaan 6 pitkähihaista joita siellä yritettiin päivän mittaan houkutella päälle mutta kun ei niin ei. Noita lempipaitoja sai sitten pestä joka päivä.

Kevät kun lämpeni ja päästiin t-paitakeleihin tyttö ihastui yhteen h&m:n hello kitty-t-paitaan. Seuraavana päivänä kävin sitten ostamassa kaksi samanlaista vaihtopaidoiksi... Joten juu, varmaan meidänkin lapsesta on joku päiväkotikaverin vanhempi miettinyt että eikö nuo nyt raaski hankkia lapsiparalle vaatteita kun aina kulkee samoissa. (tai jos omaavat palstan ajattelutavan, vetävät johtopäätöksen että ei ole varaa ostaa lapselle sisävaatteita kun ne kaikki rahat pitää pistää niihin kalliisiin ulkoiulupukuihin... :D)
 
"vieras"
meilläkin vaihdetaan housut joka päivä, ne kuuluisat halvat verkkarit, maksoivat cittarilla 5 e ja ostettiin samanlaisia useammat. Poika ei tykkää farkuista ja kulkee aina verkkareissa.
 
"Viiden äiti"
[QUOTE="aloittaja";24859405]Meidän pojalla on viidet farkut ja ovat kaikki tretsiä. Poika käyttää joka päivä farkkuja. Ei tarvitse häpeillä![/QUOTE]

Häpeillä pojan vaatteita?
 
"noo"
Alkuperäinen kirjoittaja Tällee;24859249:
Poikani kaverilla on aina verkkarit tarhassa. Vaihtelee kahtia verkkareita, vuoroviikoin on siniset ja vuoroin mustat ja molemmat olen nähnyt tarjoustalossa myynnissä. Mahdollisimman halvalla vaatteet siis :D
Meidän pojalla on farkut ja batman -paita eskarissa. Ihmettelen miten joku voi laittaa lapselleen verkkarit ja vielä pitää viikon samoja verkkareita!
Meillä aloteltu nyt syksyllä päiväkoti ja eilen just ajattelin että otan vain parit/kolmet college- tai verkkari hosut käyttöön ja samoten paidat.
Sen takia kun en rupea jokaista vaatetta huolehtiin, että onko niissä nimi.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";24859405]Meidän pojalla on viidet farkut ja ovat kaikki tretsiä. Poika käyttää joka päivä farkkuja. Ei tarvitse häpeillä![/QUOTE]kumman, sinun vai pojan? Tuskin päiväkoti-ikäinen vielä osaa vaatteitaan hävetä ja paljoa miettiä mitä on päällä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";24859437]kumman, sinun vai pojan? Tuskin päiväkoti-ikäinen vielä osaa vaatteitaan hävetä ja paljoa miettiä mitä on päällä.[/QUOTE]
En minä häpeile, mutta mieheni saattaisi hävetä.
 
"kolmen äiti"
Siis en ymmärrä, onko lapsi likaisissa vaatteissa, haisevatko vai pidätkö kirjaa muiden lasten vaatteista? Vai mikä oli aloituksen pointti. Onko päiväkodissa joku sääntö pukeutumisen suhteen, farkut pakolliset?
 
"noo"
[QUOTE="noo";24859430]Meillä aloteltu nyt syksyllä päiväkoti ja eilen just ajattelin että otan vain parit/kolmet college- tai verkkari hosut käyttöön ja samoten paidat.
Sen takia kun en rupea jokaista vaatetta huolehtiin, että onko niissä nimi.[/QUOTE]

Ja lisäksi vielä, että voihan niitä pestä vaikka joka ilta.
 
"mie"
[QUOTE="aloittaja";24859405]Meidän pojalla on viidet farkut ja ovat kaikki tretsiä. Poika käyttää joka päivä farkkuja. Ei tarvitse häpeillä![/QUOTE]

Häpeillä? Siis häpeillä niinkun mitä?

Luin oikein ton aloituksen uudestaan. Ja ainakin itse vetäisin tästä tilanteesta nyt sellaisen johtopäätöksen: aloittajan lapsen kaveri käyttää eskarissa verkkareita. Se on todennäköisesti ihan ok hänelle (siis verkkareita käyttävälle pojalle), hänen vanhemmille, eskarin henkilökunnalle ja kaikille eskarikavereille. Musta tuntuu, että kukaan heistä ei ole tajunut häpeillä asiaa millään tavalla. Ainut, kuka tässä tilanteessa meinää häpeillä on farkkujan käyttävän pojan äiti.....???
 
ulkonainen
Tama on hyvin kulttuurisidonnaista, Suomessa verkkarit ovat ihan yhteiskuntakelpoinen vaate niin aikuisilla kuin lapsilla. Taalla ei paivakodissa kenellakaan nay verkkareita.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Tällee;24859249:
Poikani kaverilla on aina verkkarit tarhassa. Vaihtelee kahtia verkkareita, vuoroviikoin on siniset ja vuoroin mustat ja molemmat olen nähnyt tarjoustalossa myynnissä. Mahdollisimman halvalla vaatteet siis :D
Meidän pojalla on farkut ja batman -paita eskarissa. Ihmettelen miten joku voi laittaa lapselleen verkkarit ja vielä pitää viikon samoja verkkareita!
Siis onks teidän pojalla aina sama batman-paita???! Hirveetä
 

Yhteistyössä