Onko ihan normaalia, että lapsen pk-kaverilla on aina verkkarit?

  • Viestiketjun aloittaja Tällee
  • Ensimmäinen viesti
Mä lisäisin tähän vielä, millainen äiti kyttää missä vaatteissa muiden lapset ovat päiväkodissa? Mulla ei olke mitään aavistustakaan mitä poikien tarhakavereilla on ollut päällä. Koska mua ei tippaakaan kiinnosta muiden perheiden vaatetusasiat.
 
On normaalia.
Minulla 4 ja 5-vuotiaat eli isompi eskarissa. Hänkään ei pidä farkuista (joitain lempifarkkuja lukuunottamatta) eli useimmiten on tarha-asuna leggarit ja joku tunika tai mekko. 5 v pitää kerhossa vain verkkareita tai collegepökiä. Farkkuja löytyy kaapista muutama pari. Ne sopivat elokuviin tai teatteriin tai museoon tms.
 
sisähousu
Meillä on eskarissa tapana, että maanantaina sinne viedään puhtaat sisähousut, joilla lapsi sen eskariajan on sisällä. Ulos vaihdetaan ulkohousut jne. Lapsi laittaa kotiinlähtiessään ulkohousut ja ne sisähousut jää sinne lokeroon ja menee tiistaina taas päälle jne ja ne laitetaan eskarista perjantaina kotiin pesuun viikonlopuksi :)
(Toki siellä on sit ne yhdet varahousut repussa, jos käy joku vahinko.)
 
No meillä on lapsilla ainakin tarhassa aina joko verkkarit tai gollegehousut ja todellakin ostan jotain cittarin lotta&lassi gollegehousuja joita saa tarjouksena usein kahdet kympillä. Ne on muuten olleet ihan yhtä kestävät kuin monet merkki gollegehousut joita oon ostanut. Mun mielestä, ap, ennemmin on epänormaalia pitää lapsella sielä aina farkkuja, ne on tosi ikävät leikkiessä. Mäkään en kotona tykkää käyttää.
 
Jos pesee iltaisin?
Kun laittaa koneen pöyrimään lasten mentyä nukkumaan ja sen jälkeen käyttää kuivurissa niin hyvinkin voi laittaa aamua varten esille puhtaat housut, vaikka lapsi olisi käyttänyt niitä samoja vielä ennen iltapesua.
:)
Niin taikka onko ap huomioinu oisko pojalla useammat samanlaiset?? Mun pojalla on useat siniset lotta&lassigollegehousut ja jos se käyttää niitä peräkkäisinä päivinä niin vois ehkä luulla että sillä on aina samat housut jalassa.
 
hattis
Mää en ihan oikeesti kohta kestä näitä tälläsiä ääliöalotuksia!!!

Mitäs luulet, oletko itse ihan normaali, kun joka päivä laitat lapselles farkut päiväkotiin??
 
"mä"
Tunnustan :) mun pojalla on aina verkkarit ja vieläpä ne samat . Pojan mieli verkkarit ja ne on ainoat jotka sopii kuulemma värien puolesta mielipaitaan ( Barcelonan pelipaitaan) .
Nyt jo 3 kuukautta on poika käyttänyt ainoastaan siis päiväkodissa ko. vaatetusta. Tarpeen vaatiessa pesen ne illalla ja aamulla on taas puhtaat vaatteet päälle.
Nauroin jo kerran hoitsulle että te varmaan teette kohta ls-ilmoituksen kun pojalla on aina samat vaatteet ja se nauroi että joo onhan joku jo ihmetellyt että eikö meillä ole muita vaatteita ollenkaan .
Kaappi on vaatteita täynnä :) nyt on vaan jalkkis tosi kova juttu .
 
"tiitu"
Mutta onko ne puhtaat jos ne ovat koko viikon käytössä?? Meidän poika vaihtaa vaatteensa päivittäin.
mistä tiedät että on samat verkkarit viikon käytössä, voivat olla samanvärisetkin ja silti eri housut..joku voi myös kauhistella että miksi poikasi on epämukavissa farkuissa joka päivä, ja myös luulla että pojallasi on samat farkut joka päivä, jos kerran joka päivä on farkuissa..onko ihan normaalia pitää AINA farkkuja?
 
"AleXAN"
Meidän tytöllä on yleensä aina college housut päiväkodissa( harvoin farkut tai legginssit) koska tykkää housuista jotka ei purista ja ovat pehmeet. Tytöllä on myös monet samanlaiset housut, eli voihan sun pojan kaverillaki olla monet samanlaiset verkkarit ja sä vaan luulet että pitää vain kaksia housuja :)
 
"Alley"
Mitähän minustakin ajatellaan, kun 11-v tytär ei tykkää muista housuista kuin yksistä tietyistä POIKIEN halpiscollegehousuista, joita meillä on varmaan kahdeksat samanlaiset :O ja joka aamu ottaa pinosta siis puhtaat.Voi kauheeta! No, mulle on tärkeintä että tyttö tykkää housuistaan, ne on mukavat päällä :).
 
"Alley"
[QUOTE="Alley";24861161]Mitähän minustakin ajatellaan, kun 11-v tytär ei tykkää muista housuista kuin yksistä tietyistä POIKIEN halpiscollegehousuista, joita meillä on varmaan kahdeksat samanlaiset :O ja joka aamu ottaa pinosta siis puhtaat.Voi kauheeta! No, mulle on tärkeintä että tyttö tykkää housuistaan, ne on mukavat päällä :).[/QUOTE]

Nii ja varaa olis ostaa vaikka minkälaiset, mutta ei vain kelpaa mitkään muut...
 
Jostain ihmeen kumman syystä hankin pojalle tänä syksynä neljät collegehousut - kaikki harmaita. Kaksi vielä samasta puljusta mutta eri kertana ostettu. Kesän aikana niitä jäi niin monet pieniksi että ostin sitten monta samanlaista :D

Joku voisi luulla, että pojalla on aina samat housut jalassa, mustat tai harmaat. Mutta niitä onkin useita!



ps. Batman-paita? Miksi?
 
motelo
Varmaan sitten Puman tai Adidaksen verkkarit olisivat parempi vaihtoehto, niinkö? Ei niitä ainakaan eettisemmin valmisteta ja minä en ole huomannut mitään eroa, halpahallin verkkareiden ja adidasten välillä ja omistan molempaa mallia useammat kappaleet. Että juu. ;)
Eiköhän päiväkotilaiselle/eskarilaiselle ole paras vaihtoehto juuri collegehousut/verkkarit. Eivät sotkeennu, ja niissä on mukavampi hyppiä ja pomppia. Ulkonakin jos tulee reikä verkkariin, se ei harmita niin paljon kuin reikä farkuissa. Päiväkoti ei ole mikään lasten muotishow areena missä vertaillaan, kellä on päällä Ticketin ja kenellä Halpa-Hallin tuotteita. Tärkeintä on, että lapsella on yllään ehjät, ja puhtaat vaatteet.

Oletko itse koskaan yrittänyt tehdä farkut päällä niitä juttuja, mitä lapsesi tekee päiväkodissa? Esim. kiipeilytelineissä kiipeämistä? Et nähtävästi..
 
juupa
Tuli tätä lukiessa mieleen, kertokaas nyt yhdelle tietämättömälle mitä eroa on verkkareilla ja college-housuilla? Meinaan kun meillä kaikkia tommosia pehmeitä ja vähän paksummasta kankaasta tehtyjä housuja kutsutaan verkkareiksi, 80-luvulla puhuin kyllä kolitseista (tosin sillonkin yleensä puhe oli paidasta). Toistan vielä kysymyksen: mitä eroa on verkkareilla ja college-housuilla?
 
"vieras"
Mutta onko ne puhtaat jos ne ovat koko viikon käytössä?? Meidän poika vaihtaa vaatteensa päivittäin.
Mistä tiedät, ettei niitä pestä välillä tai jospa niitä vaikka on useammat kappaleet (meidän pojilta löytyy suosikkihousuja yleensä aina useammat kappaleet). Yön aikana tuollaiset ehtii hyvin kuivua ilman kuivausrumpuakin.

Meillä ei vaatteita vaihdeta aina päivittäisen pitämisen jälkeen. Toisella pojalla housut pysyvät kauan puhtaina, tyttö kiikuttaa likaiset housunsa päivittäin pyykkiin.
 

Yhteistyössä