Onko hyvässä kunnossa jos ...

  • Viestiketjun aloittaja "kuka tietää"
  • Ensimmäinen viesti
No ei nyt järin hyvässä kunnossa. Kohtuullisessa kuitenkin! siis jos jaksaa juosta sen kymmenen kilsaa putkeen niin sekin on jo jotain, on vauhti sit mikä tahansa.

Ja kai toi vähän riippuu painosta ja iästä ja sukupuolesta ja siitä mikä oli lähtötilanne.
 
Kokemusta
Itse asiassa se, että jaksaa tai pystyy juoksemaan kympin tietyssä ajassa, ei kerro juuri mitään kunnosta. Itseni on juuri testattu hapenottokyvyltäni/kunnoltani erinomaiseksi enkä ole koskaan kymppiä juossut. Ehkä 6 km on pisin lenkki ja senkin juoksen hyyyyyyvin hitaasti, tarkoituksella. Mun lajit on ihan muut kuin pitkän matkan juoksu.
Se, että jaksaa juista x matkan tietyssä ajassa, kertoo vain ja ainoastaan siitä, että on juossut ;)
 
Itse asiassa se, että jaksaa tai pystyy juoksemaan kympin tietyssä ajassa, ei kerro juuri mitään kunnosta. Itseni on juuri testattu hapenottokyvyltäni/kunnoltani erinomaiseksi enkä ole koskaan kymppiä juossut. Ehkä 6 km on pisin lenkki ja senkin juoksen hyyyyyyvin hitaasti, tarkoituksella. Mun lajit on ihan muut kuin pitkän matkan juoksu.
Se, että jaksaa juista x matkan tietyssä ajassa, kertoo vain ja ainoastaan siitä, että on juossut ;)
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Todella huonokuntoinen ei pysty juoksemaan edes kilometriä. Ei edes kävelyvauhtia hitaammin.
 
"Lissu"
Kyllä mun mielestä, itse en ikinä pystyisi juoksemaan noin pitkää matkaa. Tietysti jos "hyvällä kunnolla" tarkoitetaan suunnilleen kilpajuoksutasoa niin siitä en tiedä mitään, mutta keskimäääräistä paremmassa kunnossa on varmasti.
 
qieraz
Se, että jaksaa "juosta" (eli hölkätä ilmeisesti) 10 km tarkoittaa, että on ihan ok kunto. Aikana 10km lenkille tunti tai yli ei ole erityisen hyvä. Jos vastatuuli on kova tai olosuhteet muuten huonot, on tuo aika ihan ok.

Lihasvoimasta juoksuajat tai -matkat ei tietenkään kerro mitään, joten vaikea sanoa vain tuosta, että onko hyvässä vai jossain muussa kunnossa kokonaisuudessaan...
 
ehkä, ehkä ei
No, itse olen suurinpiirtein tuossa kunnossa tai siis juoksen tuolla vauhdilla (10 km/h) ja jaksan pari reilun pari tuntia sillä vauhdilla. Se on minusta hyvä kuntoilijan kunto, mutta ei se mikään urheilijan/juoksijan kunto ole. Jos olet juuri aloittanut ja olet tuossa kunnossa, siitä on hyvä jatkaa.
 
Jos koko Suomen kansaan vertaa on erittäin hyvä kunto :) Jos taas ajattelee, että kuinka moni juoksua harrastavista juoksee nopeammin, niin ei mikään huippukunto varmasti ole.

Mä juoksin juoksua harrastamattomana nuorena samaan aikaan varttimaratonin (olin tosin muuten liikunnallinen, ei sohvaperunat jaksa juosta yli kilometriä).
 
juoksentelija
[QUOTE="japi";30746173]Aivan varmasti on. Pidän itseäni normaalikuntoisena ja pystyn hölkkäämään max 300 metriä.[/QUOTE]

Hm, ja silti pidät itseäsi normaalikuntoisena. Olisiko peiliin katsomisen paikka.
 

Yhteistyössä