Eli tilanne on tämä: erosimme lasten isän kanssa ja hän muutti toiselle puolelle Suomea. Isä ei maksa elatusapuja, vaan saan tuen kelasta. Nyt isä on sitä mieltä, että minun kuuluisi maksaa puolet matka- ja ruokakuluista, kun hän hakee lapsia n. joka toinen viikonloppu tai yleensä kyllä harvemmin. Lastenvalvoja oli kuulemma häntä näin neuvonut. Meillä on yhteishuoltajuus, mutta minä vastaan lasten arkisista kuluista uuden mieheni kanssa. Onko tämä nyt oikein? Joudunko todellakin maksamaan exälle bensakuluja silloin, kun hän suvaitsee tulla lapsiaan tapaamaan? Entäs jos isä olisi muuttanut vaikka ulkomaille, maksaisinko silloin puolet hänen lentolipuistaan? Ei oikein käy järkeen.