Onko Data homppeli?

  • Viestiketjun aloittaja Häh
  • Ensimmäinen viesti
Hienosti käänsit merkityksen lauseessa, esimerkillistä provoamista.

Tämä on se mikä on palstalla perseestä, kirjoitat yhdelle ja asiat kulkee siinä keskustelussa omaa rataansa, joku lainaa keskeltä keskustelua jonkun jutun, kääntää lauseen toisinpäin ja kysyy oletko tätä mieltä, piste. Siis käsittämätöntä typeryyttä.

Asiahan meni oikeasti niin että jos tunnet SIKSI älysi kyseenalaistetuksi että toinen kirjoittaa pitkästi ja ei välitä jos joku ei sattunut ymmärtämään, niin se on isompi ongelma kuin se että ajattelet henkilön olevan ylemmyyskompleksinen.

Ylemmyyskompleksia kun ei voi olla jollei älyllisesti kyseenalaista suoraan toista.

Ja kyllä, jotkut on tyhmiä, se ei muutu mihinkään, mutta en minä tuossa väittänyt ketään tyhmäksi. Se oli ehdollistettu lause.
Minä en "vain lainannut jotakin juttua kesken keskustelun" vaan olen (hitto vie!!) keskustellut tässä mukana sivulta yksi lähtien.

Kirjoitit:
Minä olisin enemmän huolissani siitä että tuntee jotenkin oman älynsä kyseenalaistetuksi siitä että joku käyttää vaan paljon sanoja kuvaamaan sitä mitä tuntee sisällään jonkun asian suhteen.
Ajatteletko siis, että ne jotka eivät jaksa lukea juttujasi kokevat älynsä kyseenalaistetuksi? Vai ketkä? Minusta tuollaisen älyasian vetäminen mukaan on aika nihkeetä. Jonkun älyn sinä nyt kuitenkin ilmeisesti yritit kyseenalaistaa, kun koko älyasian tähän järjettömään ketjuun vedit mukaan.

Kirjoitit:
Eikä ole valmis kääntämään takkiaan vaan siksi kun joku toinen on eri mieltä.
Jos joku on perustellusti eri mieltä, niin voi olla ihan fiksua muuttaa mielipidettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26488929:
Eikä ole valmis kääntämään takkiaan vaan siksi kun joku toinen on eri mieltä.
Jos joku on perustellusti eri mieltä, niin voi olla ihan fiksua muuttaa mielipidettä.
Ekan kohdan käsittelin jo, beepin kanssa siinä väännettiin. Tämä lainattu taasen, etkö oikeasti ymmärrä tuota lausetta? Et siis huomaa ollenkaan sanamuotoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26488969:
Jessus. Kohta minäkään en jaksa enää tätä. Mikä sua vaivaa. : /
Kepsis ilmeisesti yrittää sanoa, ettei suostu muuttamaan mielipidettään ainoastaan siksi, että joku on eri mieltä. Tietysti selkeyden vuoksi siihen voisi kirjoittaa vaikka "En suostu muuuttamaan mieltäni vain siksi, että joku on eri mieltä, perustellusti voin kyllä niin tehdä."

(Teistä kahdesta tulee nyt mieleen meidän kinastelevat lapset. Nekin vääntävät sanamuodoista, yleensä kumpikin huutaa samaa asiaa mutta eri sanoilla, voi olla että tulkitsen sananne väärin, mutta sellainen mielikuva tulee.)
 
Selvennykseksi: Tykkään ihan kamalasti lueskella just esim Liliin ja Kepsiksen kirjoituksia noin vaan pari mainitakseni, mahtuu joukkoon monta muutakin tässä(kin) aloituksessa kirjoittelevaa persoonaa.

Niin että ei noi mun tyhjäpäiset lausahdukset olleet mitenkään kettuilua tmv,,:xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26488990:
Kepsis ilmeisesti yrittää sanoa, ettei suostu muuttamaan mielipidettään ainoastaan siksi, että joku on eri mieltä. Tietysti selkeyden vuoksi siihen voisi kirjoittaa vaikka "En suostu muuuttamaan mieltäni vain siksi, että joku on eri mieltä, perustellusti voin kyllä niin tehdä."

(Teistä kahdesta tulee nyt mieleen meidän kinastelevat lapset. Nekin vääntävät sanamuodoista, yleensä kumpikin huutaa samaa asiaa mutta eri sanoilla, voi olla että tulkitsen sananne väärin, mutta sellainen mielikuva tulee.)
No mutta hyvä tavaton. Ei kai kukaan muuta mieltään VAIN siksi, että joku toinen on eri mieltä (jos siis sen toisen perustelut on pepusta). En tosin muista enää miksi Kepsuli kirjoitti noin :xmas:, mutta pilkkua hän osaa nusuttaa melkein yhtä tehokkaasti kuin minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26489031:
No mutta hyvä tavaton. Ei kai kukaan muuta mieltään VAIN siksi, että joku toinen on eri mieltä (jos siis sen toisen perustelut on pepusta). En tosin muista enää miksi Kepsuli kirjoitti noin :xmas:, mutta pilkkua hän osaa nusuttaa melkein yhtä tehokkaasti kuin minä.
Kyllä.

Siksi minä ymmärränkin teitä niin hyvin :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Lilii lisänimetön
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26488990:
Kepsis ilmeisesti yrittää sanoa, ettei suostu muuttamaan mielipidettään ainoastaan siksi, että joku on eri mieltä. Tietysti selkeyden vuoksi siihen voisi kirjoittaa vaikka "En suostu muuuttamaan mieltäni vain siksi, että joku on eri mieltä, perustellusti voin kyllä niin tehdä."

(Teistä kahdesta tulee nyt mieleen meidän kinastelevat lapset. Nekin vääntävät sanamuodoista, yleensä kumpikin huutaa samaa asiaa mutta eri sanoilla, voi olla että tulkitsen sananne väärin, mutta sellainen mielikuva tulee.)
Ja tuon lihavoidun olen sanonut ties kuinka monta kertaa täällä, mutta kun pitää kirjoittaa sata sanaa kun ei niitä KAHTAKAAN ymmärretä vaikka alleviivaisi ja lihavoisi ja räjäyttäisi naamalle.

Mutta kun ei sitä sataa sanaakaan saa sanoa, niin olisiko niin että ei edes haluta ymmärtää kyseessä enemmän kuin se että ei oikeasti ymmärtäisi.

Painottaisin myös että puheenaihehan on minä, mikä on vastenmielistä sinänsä, mutta kai minulla on sitten oikeus vastata asioihin mitä minusta sanotaan? Jos tämä jatkuva tulva eri henkilöiltä siitä mitä minä nyt muka olen ja miten ja blaablaa määrittelisi minut jotenkin itseni silmissä niin pulassahan tässä olisi, aina saisi olla määrittelemässä persoonaa uusiksi riippuen siitä kenen kanssa keskustelee.

Kuinka monta oikeaa perustelua tässäkin ketjussa on tullut? Muutama ihminen on siihen vaivautunut, esim. Lilii. Aina on silti joukossa näitä joiden mielestä se päälle paskantaminen on ainoa kommunikaatiokanava kun vähän ärsyttää.

Minkähän takia sitten kokoaika nämä ylen ärsyyntyneet jaksaa vaan lisätä vettä myllyyn? johan se mielen päällä oleva asia on purettu selkeästi. Eikä kenenkään ole ollut tähänkään mennessä pakko lukea mitään viestejäni, silti sitä tehdään ja jatkuvasti itketään :D
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26489021:
Selvennykseksi: Tykkään ihan kamalasti lueskella just esim Liliin ja Kepsiksen kirjoituksia noin vaan pari mainitakseni, mahtuu joukkoon monta muutakin tässä(kin) aloituksessa kirjoittelevaa persoonaa.

Niin että ei noi mun tyhjäpäiset lausahdukset olleet mitenkään kettuilua tmv,,:xmas:
Ja mä ihan oikeasti uskon että en mä ole ainut joka tykkää Kepsiksestä, vaikka se nyt luulee että tässä on ilman syytä jotenkin hyökätty hänen palstapersoonan kimppuun. Ilman syytä - ei, vakavan syyn vuoksi - ei, lievästi ärsytyskynnyksen nostavan syyn vuoksi - joo! =)

(Olipas lause, muahahahahaaaa! täällähän pää pehmenee!)
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä
"vieras"
Kepsis, sun kommentit kuulostaa siltä kuin sanelisit ne työhönsä kyllästyneelle sihteerikölle, jonka työnkuva on kirjoittaa sun sanelemat ajatukset puhtaaksi palstalle. Tosin viihdyttääkseen itseään, sihteerikkö lisäilee hieman omiaan tekstin sekaan.

Sun ajatus ei aina taida olla sama mitä tekstinä lopulta lukee.
Välillä tuntuu kuin yrittäisit sanoa "omena on punainen" ja kuitenkin siinä lukee "banaani on vihreä."
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26489031:
No mutta hyvä tavaton. Ei kai kukaan muuta mieltään VAIN siksi, että joku toinen on eri mieltä (jos siis sen toisen perustelut on pepusta). En tosin muista enää miksi Kepsuli kirjoitti noin :xmas:, mutta pilkkua hän osaa nusuttaa melkein yhtä tehokkaasti kuin minä.
missä laatikossa sinä olet elänyt? vähintään puolet "keskusteluista" tässä palstalla menee siihen että jos joku ei ymmärrä viisauttasi asiassa, niin sitten se poltetaan roviolla. sinänsä senkun vaan paheksuvat, mutta kun tämä asia nimenomaan toistuu kerta toisensa jälkeen siinä yhteydessä että henkilö joka suivaantuu muiden kannasta, ei perustele mitenkään sitä omaa kantaansa.

tämä siis kun puhutaan asioista. henkilökohtaisuudet on toki edelleen eri juttu, ne ei ole edes keskustelua, ainakaan täällä.
 

Yhteistyössä