Onko creme fraiche sama kuin kermaviili ?

Minun mielestäni voit käyttää kermaviilin tilalla vallan hyvin ranskankermaa, rahkaa tai paksumpaa maustamatonta jugurttia. Menee kermaviiliä sitten taikinaan tai täytteeseen, voi ohjetta varmasti soveltaa melko vapaasti tältä osin. Jos kermaviiliä menee taikinaan, mutta ei täytteeseen, käy siihen melkein mikä hapanmaitotuote tahansa, kuten viili ja piimäkin. No niitä ei tosin taida löytyä nykyiseltä asuinseudultasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Minun mielestäni voit käyttää kermaviilin tilalla vallan hyvin ranskankermaa, rahkaa tai paksumpaa maustamatonta jugurttia. Menee kermaviiliä sitten taikinaan tai täytteeseen, voi ohjetta varmasti soveltaa melko vapaasti tältä osin. Jos kermaviiliä menee taikinaan, mutta ei täytteeseen, käy siihen melkein mikä hapanmaitotuote tahansa, kuten viili ja piimäkin. No niitä ei tosin taida löytyä nykyiseltä asuinseudultasi.

Eipa loydy viilia tai piimaakaan. Ja se kermaviili olisi menossa raparperin kanssa taytteeseen.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
cosmopolitan missä maassa asut? Ainaki englanninkielisissä maissa lähin vastaava tuote on SOUR CREAM.

Sveitsissa. En ole nahnyt tuota Sour creamia taalla ( - vai onko SE sama kuin ranskankerma...?)
Ei, kyllä sour cream on nimenomaan on kermaviili, mä kans oon sitä joskus joutunu ettimään kissojen ja koirien kanssa

:D

http://ilmainensanakirja.fi/sanakirja_englanti-suomi/sour%20cream
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Sveitsissa. En ole nahnyt tuota Sour creamia taalla ( - vai onko SE sama kuin ranskankerma...?)
Tietääkseni sour cream on kermaviiliä eli ei ole samaa kuin ranskankerma. Kermaviili maistuu aika paljon viililtä, mutta on maultaan pehmeämpää eikä se "veny" kuten tavallinen viili. Ranskankerma maistuu mielestäni kermaviiliä pehmeämmältä ja makukin on melko erilainen ja rasvaisempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
laita sitten jugurttia, mutta valuta se huolella koska yleensä se on vetisempää ku esim. ranskankerma tai kermaviili.

tai no, kyllä se ranskankermakin käy. kumpaa siulla nyt on saatavilla, sitä ranskankermaa vaiko kermaviiliä? sori, menin ihan sekasin jo... eli kumpaa siihen ohjeeseen kuuluu laittaa?

:D Ohjeessa on kermaviilia, mutta en loyda sita takalaisista kaupoista, joten se pitaisi korvata jollakin. En ihan tasan tarkkaan tieda, minkalaista kermaviili on, joten vaikea loytaa sille vastinetta. Saatavilla olisi ranskankermaa ja tuota jogurttiakin voin hakea kaupasta.
kun se tulee kerran täytteeseen raparperin ja sen fariinisokerin kanssa niin osta sitä ranskankermaa eli creme fraichea :D se sopii mainiosti :D

 
tossa ois vähän wikipediatietoutta asiasta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hapankerma

ja toi wikin tieto on peräisin täältä:

http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/maito/hapankerma.htm
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Eipa loydy viilia tai piimaakaan. Ja se kermaviili olisi menossa raparperin kanssa taytteeseen.
Siinä tapauksessa voit korvata kermaviilin aivan hyvin ranskankermalla. Kermaviili on suomalaisissa marja- ym. piirakoiden täytteessä hyvin yleinen aineisosa, mutta sen voi aivan hyvin korvata myös jollain toisella tuotteella. Ranskankerma sopii ohjeeseen vallan hyvin.

Sellainen vinkki, että jos ohjeessa on annettu määräksi esim. yksi purkillinen kermaviiliä, on siinä yhdessä purkissa 2 dl kermaviiliä. Näin ollen laitat kermaviilin tilalle 2 dl ranskankermaa. Samoin paksumpi jugurtti sekä rahka sopivat raparperin kanssa oikein hyvin yhteen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Sellainen vinkki, että jos ohjeessa on annettu määräksi esim. yksi purkillinen kermaviiliä, on siinä yhdessä purkissa 2 dl kermaviiliä. Näin ollen laitat kermaviilin tilalle 2 dl ranskankermaa. Samoin paksumpi jugurtti sekä rahka sopivat raparperin kanssa oikein hyvin yhteen. =)

Kiitos ! Mista arvasit, etta tuo Suomen purkkikoko olisi ollut mun seuraava kysymys ? ! :D

 
ulkkis
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Mita voisin laittaa kermaviilin tilalle ?
Mä olen täällä ulkomailla ihan aina käyttänyt creme fraichea kermaviilin sijasta ja erittäin hyvin on toiminut. Käytän aivan kaikkeen samaan mihin kermaviiliäkin eikä eroa ole huomattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Sellainen vinkki, että jos ohjeessa on annettu määräksi esim. yksi purkillinen kermaviiliä, on siinä yhdessä purkissa 2 dl kermaviiliä. Näin ollen laitat kermaviilin tilalle 2 dl ranskankermaa. Samoin paksumpi jugurtti sekä rahka sopivat raparperin kanssa oikein hyvin yhteen. =)

Kiitos ! Mista arvasit, etta tuo Suomen purkkikoko olisi ollut mun seuraava kysymys ? ! :D

Joskus ulkomaisia ruokaohjelmia katsellessani olen pähkäillyt, että mitä heidän ilmoittamansa määrät ovat "Suomen määrissä". Näin ollen oletin, ettet varmaankaan tunne kermaviilipurkissa olevan tavaran määrää. =)
 
ulkkis
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Sellainen vinkki, että jos ohjeessa on annettu määräksi esim. yksi purkillinen kermaviiliä, on siinä yhdessä purkissa 2 dl kermaviiliä. Näin ollen laitat kermaviilin tilalle 2 dl ranskankermaa. Samoin paksumpi jugurtti sekä rahka sopivat raparperin kanssa oikein hyvin yhteen. =)

Kiitos ! Mista arvasit, etta tuo Suomen purkkikoko olisi ollut mun seuraava kysymys ? ! :D

Mä käytän esim marjapiirakkaan creme fraichea ohjeen kermaviilin sijaan kuta kuinkin saman määrän ja hyvältä on maistunut. Arvioin vaan suunnilleen, että purkki kermaviiliä tarkoittaa noin 150g ja käytän sen verran creme fraichea.
 
^^Saivartelua, mutta muistaakseni kermaviilipurkki on 200g. Joka tapauksessa täytteiden osalta ohjeita pystyy soveltamaan aika paljon. Taikina saattaa sen sijaan käyttäytyä eri tavalla kuin on tarkoitus, jos nesteen ja kuivien aineiden suhde ei ole oikein.
 
kuin myös ulkkis
Alkuperäinen kirjoittaja ulkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Sellainen vinkki, että jos ohjeessa on annettu määräksi esim. yksi purkillinen kermaviiliä, on siinä yhdessä purkissa 2 dl kermaviiliä. Näin ollen laitat kermaviilin tilalle 2 dl ranskankermaa. Samoin paksumpi jugurtti sekä rahka sopivat raparperin kanssa oikein hyvin yhteen. =)

Kiitos ! Mista arvasit, etta tuo Suomen purkkikoko olisi ollut mun seuraava kysymys ? ! :D

Mä käytän esim marjapiirakkaan creme fraichea ohjeen kermaviilin sijaan kuta kuinkin saman määrän ja hyvältä on maistunut. Arvioin vaan suunnilleen, että purkki kermaviiliä tarkoittaa noin 150g ja käytän sen verran creme fraichea.
mä käytän myös creme fraichea tai maustamatonta jugurttia. maustamattomalla jugurtillakin on onnistunut ihan hyvin aina. enkä oo mitenkään valuttanu sitä.
 
ulkkis
Alkuperäinen kirjoittaja kuin myös ulkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja ulkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:
Sellainen vinkki, että jos ohjeessa on annettu määräksi esim. yksi purkillinen kermaviiliä, on siinä yhdessä purkissa 2 dl kermaviiliä. Näin ollen laitat kermaviilin tilalle 2 dl ranskankermaa. Samoin paksumpi jugurtti sekä rahka sopivat raparperin kanssa oikein hyvin yhteen. =)

Kiitos ! Mista arvasit, etta tuo Suomen purkkikoko olisi ollut mun seuraava kysymys ? ! :D

Mä käytän esim marjapiirakkaan creme fraichea ohjeen kermaviilin sijaan kuta kuinkin saman määrän ja hyvältä on maistunut. Arvioin vaan suunnilleen, että purkki kermaviiliä tarkoittaa noin 150g ja käytän sen verran creme fraichea.
mä käytän myös creme fraichea tai maustamatonta jugurttia. maustamattomalla jugurtillakin on onnistunut ihan hyvin aina. enkä oo mitenkään valuttanu sitä.
Haa, hyvä idea. Mä oon varmaan vaan laiskistunut näiden vuosien aikana ja kun on tietyt 'korvikkeet' löytänyt niin niitä aina käyttää.

Ai se suomalainen kermaviilipurkki on 250g? No mä oon siinä tapauksessa käyttänyt aina vähemmän creme fraichea kuin kermaviiliä ohjeissa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ulkkis:
Ai se suomalainen kermaviilipurkki on 250g? No mä oon siinä tapauksessa käyttänyt aina vähemmän creme fraichea kuin kermaviiliä ohjeissa. :)
Sori, kirjoitin aluksi väärin. :ashamed: Tarkastin Valion sivuilta, niin kermaviilipurkki on 200g. Rahkapurkki on sen sijaan 250g. Kummatkin ovat määrällisesti 2dl.

Leivontailoa! :flower:
 
fluemieneism
You don't have to become QUITE knowledgeable for you to earn money from marketing through articles. The only prerequisite is usually that your particular document will be "ORIGINAL", has "400 text as well as more", and is particularly useful... though of which past aspect is often optionally available. http://www.youtube.com/watch?v=mb10wMAIOAg Become disciplined in all parts. Apple's raining manual shows in which inside six months time period, when staff are usually 6 units delayed, thrice and up, they are often ignored.
 
"Susanna"
Mulla on myös samanlainen ongelma. Kaupassa ei ollut ranskankermaa. Juoksettuuko kermaviili jos sitä keittää. Yhden leivonnaisreseptin ohjeessa käsketään keittää 10 minuuttia kuorruteaineksia. En uskalla kokeilla kermaviiliä, jos se tosiaan juoksettuu keitettäessä. Ranskankerma on paksumpaa ja olisi varmasti ollut riskittömämpää keittää. Mä teen sitten mokkapaloja, jos kermaviiliä ei voi keittää.
 

Yhteistyössä