Onko asiatonta vai oonko vaan yliherkkä? Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Ja ihan asiallisia kiitos!
Jäi mietityttään pph:n kommentit. Tilanne siis tämä, tyttö (2.5v) vikaa viikkoa pph:lla, ma alotta pk:ssa jonne alunpitäenki hain paikkaa ku isovelikin siellä. No nyt kumminki sai paikan sieltä, ehti olla pph:lla 3kk.
Tänää aamulla juteltiin siitä ku käytiin pe tutustuun päiväkotiin. Tää hoitaja sano sit yhtäkkiä et no toivottavasti mun tyttö saa kavereita eikä jää yksin, tulee muuten hankalia aamuja.
Iltapäivällä sit sano et olis helpompi jos joku muuki alottas yhtäaikaa mun tytön kans,et nää hoitopaikan vaihdot on aina yhtä tappelua lasten kans!

Ok, tyttö on isossa seurassa aina vähän arka, mut kyllä pääsee mukaan sit ajan kans. Muuten tosi reipas ja sosiaalinen tyttö.
Nii ja hoitaja sano vielä et tänäänki pulkkamäessä tyttö seiso ku patsas ku siel oli muita lapsia.
Jäi vaan vähän pahamieli noista, muuten aina ihan kiva hoitaja ollu eikä tämmösiä ennen nakellu!

Eiköhän se hoitaja kuitenkin sanonut nuo asiat ihan lapsesi parasta ajatellen. Mä itse veisin viestiä päiväkotiin, että pph on tätä mieltä lapsesta, tosin aika pian he sielläkin oppivat lapsesi tuntemaan ja osaavat tukea hänen kasvua ja kehitystä oikeaan suuntaan.

Ehkä pph on vaan oikeesti huolissaan siitä miten sun lapsi tulee pärjäämään isossa ryhmässä. Tietty saattaa olla vähän närkästynytkin kun su lapsi lähtee pois, eikös se vaikuta sen tuloihinkin? vai oonko väärässä?

Vaikea sanoa oliko asiattomia nuo kommentit kun ei tiedä missä mielessä ne on sanottu. Saattaahan olla, että pph on aidosti kiintynyt tyttäreesi ja on huolissaan pärjäämisestä aidosti. Ei automaattisesti ole loukkaaviksi tai tytön sosiaalisia taitoja vähätteleviksi tai pelotteleviksi tarkoitettu. Ehkä ajattelemattomia kommentteja, mutta vaikea tosiaan sanoa oliko sinulta ylireagointia vai ei.

Toivottavasti siirtyminen menee mukavasti.

No ei ollut mun mielestä mitenkään asiatonta. Selvästi hän näkee miten lapsi toimii ryhmässä ja kommentit on sen mukaisia. Sehän on varmasti totta, että hoitopaikan vaihto voi olla vaikeaa noin pienen lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ehkä pph on vaan oikeesti huolissaan siitä miten sun lapsi tulee pärjäämään isossa ryhmässä. Tietty saattaa olla vähän närkästynytkin kun su lapsi lähtee pois, eikös se vaikuta sen tuloihinkin? vai oonko väärässä?

Useimmilla paikkakunnilla taitaa olla jonossa lapsia hoitoon, ettei luultavasti joudu odottelemaan uutta tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Useimmilla paikkakunnilla taitaa olla jonossa lapsia hoitoon, ettei luultavasti joudu odottelemaan uutta tilalle.

ei jää ilman hoitolapsia. Tulossa tilalle heti toinen.

ei minustakaan kuulosta asiattomalta vaan siltä että voit sitten päiväkodissa itse sanoa että kiinnittäisivät huomiota ettei jää yksin. jos muilla on valmiina jo kaverit ja rutiinit niin yhden eri aikaan aloittavan voi olla vaikeampi tutustua muihin.

ottamatta kantaa asiallisuuteen, voin lohdutukseksi todeta, että meillä on 3v 4kk tytteli, joka on myös aluksi arka isossa porukassa, mutta joka on kuin vaahteramäen eemeli kotona. Että tilanne kannattaa ilman muuta kertoa päikkäriin, jotta osaavat suhtautua oikein tilanteeseen, mutta se arkuus varmaankin karisee. Oma neiti oli tarhassa 1v4kk-2v4kk, kunnes jäin mammalomalle ja otin isosyssänkin kotiin ja siellä yleensä vaan tökötti paikoillaan, vaikka kotona onkin ihan erilainen.

Yhteistyössä