Onko Anneli Auer syytön vai ei?

Toivon asiallista ja vastakkaisellekin näkemykselle avointa keskustelua.
Tää EI oo helppo keissi.
Olen välillä ollut sitä mieltä että on syytön, ja luin vauvalle linkattua, melkein 200-sivuista eeposta ja sen mukaan Annelin puheet, rikostutkinta ja hätäkeskusnauhoite täsmäävät, tukevat ulkopuolisen tekijän osuutta. Tänään kuuntelin hätäkeskusnauhoitteen, tosin en kuulokkeilla, ja pari muttaa:

-kyllä Jukka hiljenee valitettavasti sen aikana, kun Anneli kävi hänen luonaan.
-Anneli sanoo, ettei nähnyt murhaajan kasvoja, koska oli pimeää. Miksei laittanut valoa, kai jossain on valokatjaisija?
-Jukan huudahdukset eivät kuulosta siltä että puukottaja enää iskisi. En tiedä miten ihminen huutaa silloin kun on jo pahasti isketty, mutta kun ilmeisesti puhelun aikana puukotus jatkui (vai jatkuiko?), niin sen pitäisi olla terävämpi "au, au, AU!!!"? Oliko kaikki jo loppuvaiheessa, jolloin Jukka oli jo hakkelusta?
Koska tappelusta ja iskusta tulisi enemmän kamppailuääniä, tiukempia huutoja jne.
-Annelin huuto "kuuletko kun mun mies huutaa" ei kuulosta aidolta. Se VOI olla yritys saada häke-päivystäjä reagoimaan nopeammin, mutta itse en korostaisi just tuota, jos joku olis tappamassa mun miestä

...ja aika tehoton tappaja, jos tarvittiin niin monta iskua. Okei, se tekijä voi olla se Jukan naispuolisen kollegan mustasukkainen härömies joka oli toilaillut samana yönä muutenkin, ja jos ei ole piintynyt murhaaja, niin se on sellaista hosumista ehkä.
-Amanda-tytön itku kuulostaa ihan tekoitkulta - sori. Amanda on tässä melkein heikoin lenkki, mä tunnistan tyttöjen tekoitkun aika hyvin.

Toisaalta Jukka pyytää apuun vaimoaan, mikä olisi hyvin vahva puolustus Annelin syyttömyydestä. Ja mies ei huuda että "miks sä Annu teit näin?"
Toisaalta, jos heillä on joku tuttu avioriita joka vain eskaloitunut, niin Jukka voi kovassa tuskassa ajatella että Anneli tulisi silti auttamaan.

En tiedä!
 
FBI analysoi hätäpuhelunauhan ja nauhalla ei kuule ulkopuolisia henkilöitä. Sitten ikkuna oli muistaakseni rikottu sisältä ulospäin, eli miksi? Mutta kun ei voi aukottomasti todistaa syyllisyyttä niin ei voi tuomita. Poliisit alunperin sössi tapauksen, koska eivät epäilleet perheenjäseniä ensi alkuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Joku sanoi että ei Anneli olisi ehtinyt vaihtaa paitaa yltään ja pestä käsiä. No eihän siihen mene kuin minuutti, jokainen voi kokeilla?
Poliisi ei tsekannut heti koko taloa ilmeisesti?

Mietin sitä Jukan naiskollegan miestä, tai miehiä joiden irtisanomisissa Jukka oli ollut läsnä (ei itse irtisanojana). Kyllä mustasukkainen mies osaa kiukkuinen - tottunut surmaaja ei menisi perheen kotiin yöllä, jossa on iso riski siihen ettei se onnistu. Lasioven särkeminen voisi herättää perheen. Eli joko se murhaaja on joko random sekopää teutaroija joka on suuttunut Jukalle, tai sit Anneli/rikoskumppani.

Sitten: terassin lasiovi on just siinä kohdalla, missä Jukan ja Annelin sänky oli takkahuoneessa. Tiesikö murhaaja, että he nukkuvat juuri siinä? Vai kyyläsikö ikkunasta?
 
FBI analysoi hätäpuhelunauhan ja nauhalla ei kuule ulkopuolisia henkilöitä. Sitten ikkuna oli muistaakseni rikottu sisältä ulospäin, eli miksi? Mutta kun ei voi aukottomasti todistaa syyllisyyttä niin ei voi tuomita. Poliisit alunperin sössi tapauksen, koska eivät epäilleet perheenjäseniä ensi alkuun.
Siitä terassin lasiovesta on tehty rekonstruktioita, ja se oli rikottu ulkopuolelta. Siinä on joitain (metalli?)kuituja jotka estää lasinsirujen menon kokonaan eteenpäin rikottaessa.
 
vierailija
Auer eliminoi ukkonsa yhdessä uuden kundikaverinsa kanssa. Pelkät aihetodisteet johtivat vapauttavaan tuomioon.

Miksi se on suomalaisten mielestä joku synneistä pahin jos nainen tappaa ukkonsa ja pitää sylkee päälle vuosikymmeniä? Siinä ukossa oli tietysti jotain pahasti vialla jos nainen pääty niin äärimmäiseen tekoon.
 
Mä tänään päätin etten noteeraa lasten sanomisia, koska siinä on voinut niin moni aikuinen veivata heidän päätään pyörälle.

Mutta tämä. Surman jälkeisenä päivänä oli vanhinta lasta joku (sosiaalityöntekijä, hoitaja?) jututtanut sairaalassa, ja vaikka vanhinta lasta kuvataan aina ettei hänen mielipiteensä muutu, niin onpas kertonut jotain mielenkiintoista:

Tuo lipsautus on lajia "löysin turvallisen, perheen ulkopuolisen aikuisen jolle uskallan kertoa totuuden".
Koska miksi vanhimmalla lapsella olisi ollut motiivi kertoa noin, jos kaikki oli selkeää ja joku hupparimies siellä kävi?
 
Auer eliminoi ukkonsa yhdessä uuden kundikaverinsa kanssa. Pelkät aihetodisteet johtivat vapauttavaan tuomioon.

Miksi se on suomalaisten mielestä joku synneistä pahin jos nainen tappaa ukkonsa ja pitää sylkee päälle vuosikymmeniä? Siinä ukossa oli tietysti jotain pahasti vialla jos nainen pääty niin äärimmäiseen tekoon.
En mä usko että porukka on niin vanhakantaista/feminististä ettei sen takia naista voisi pitää surmaajana.
Kyllä jokainen on kuullut väkivaltaisista naisista.
 
Muistaakseni Anneli lähetti sen vanhimman tyttärensä olohuoneeseen katsomaan, että onko se murhaaja vielä siellä.

Millainen äiti tekee niin? Normaali äiti olisi piilottanut tyttärensä.

Ainoastaan silloin kun Anneli tiesi, että siellä ei ollut ketään muuta, voi lähettää lapsen olohuoneeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Tässäkin artikkelissa on ulkopuolisen tekijän puolesta - ja vastaan.

Puolesta: 3-kertaista lasia hakattaessa sirut kimpoavat sisemmistä laseista ja murhaaja on ehkä heitellyt niitä sitä mukaa kauemmas terassille.
Tai sanotaan nyt näin, se on voitu rikkoa kummalta puolelta tahansa.

Vastaan: OVI EI EDES OLLUT LUKOSSA. Se aukesi kääntämällä kahvasta!
Miten urpo se murhaaja oli?

 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni Anneli lähetti sen vanhimman tyttärensä olohuoneeseen katsomaan, että onko se murhaaja vielä siellä.

Millainen äiti tekee niin? Normaali äiti olisi piilottanut tyttärensä.

Ainoastaan silloin kun Anneli tiesi, että siellä ei ollut ketään muuta, voi lähettää lapsen olohuoneeseen.
Niin, itselle tulis heti mieleen että muksut juoskoot naapuriin.
En muista sen talon pohjapiirustusta että pääseekö makkareista hyvin livahtamaan murhaajan takaa, mutta eikö Anneli käynyt häkenauhoituksen aikana ulkonakin?
 
Ikkunalasin särkemiseen ulkopuolelta meni 40 sek. rekonstruktioryhmän mukaan (vaikka aika hitaasti se sen teki).

Mä itse olen joskus tosi sikeäuninen, ja joskus en havahdu kuin ehkä 20 sekunnin päästä vaikka koiran haukuntaan kun se haukkuu ulkona meneviä elukoita.
Mutta ekat 10 sekuntia olisi riittänyt herättämään pariskunnan + murhaajan könyämiseen ulkoa meni aikaa, koska siinä tarvittiin tuoli, ettei haarukset repeä.

Kyllä siinä rytäkässä olis mennyt jo karkuun?
 
Viimeksi muokattu:
Mutta, täytyy silti sanoa että totuus on usein tarua ihmeellisempää.

Monissa keisseissä on paljon todisteita puolesta ja vastaan, mutta usein sitten tekijä voi olla yllätys.

Ja ihminen ei aina käyttäydy loogisesti.
Vaikka Anneli on ilmeetön, oli yksinäinen, poliisi löysi kotoa saunasta kymmeniä vanhoja roskapusseja, niin se ei tee ihmistä vielä surmaajaksi.

Muistan Vauva.fi:ssä yhden keskustelun, kun eräälle tutulle oli käynyt köpelösti ja oli päätynyt lehtiin (ei rikosta siis vaan yks kova koettelemus). Ne ihmisten salaliittoteoriat oli aika uskomattomia, vaikka itse tiesin kuinka ne tapahtumat olivat menneet.
 
Yritän tätä jo saada pois mielestä koska tämä on kammottava perehtyä, mutta Vauvalla ihmettelivät kun Annelin pitämän Perhekerho-sivuston kuvat on edelleen auki.
Kävin kurkkaamas. Siellä on askartelua, puutarhanhoitoa - ja sit matkailusivut, joissa näkyy Jukka ja lapsia :eek:

Kuka voi pitää sellaisia auki, jos mies on surmattu?

Eikä tuo puolla sitä että Anneli ois surmaaja. Mutta omituinen se nainen on, täytyy sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ois ehkä varteenotettavin murhaajakandidaatti, lähestulkoon tunnustus tuli häneltä. Mutta miksi ei otettu sitä terveystyöntekijää tosissaan??


Mun mielestä tää äijä pitäis ehdottomasti ottaa uudelleen kuulusteluihin!
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Siis puoliso on tapettu väkivaltaisesti? Itse saanut murhasyytteen tuolloin 2009, vaikka se sittemmin purettiin?
Niin mitä sitten? Yleisellä tasolla voi ihmetellä sitä, että käyttää perhekuvia netissä, mutta ajat olivat toiset silloin. Sitä en tajua että miksi ne kuvat pitäisi kiiruhtaa poistamaan tuolta sivuilta yhtään sen enempää kuin piirongin päältä sen surman jälkeen. Kuva kuin kuva ja yleensä ihmiset päinvastoin tykkäävät muistella omaisiaan.
 
Niin mitä sitten? Yleisellä tasolla voi ihmetellä sitä, että käyttää perhekuvia netissä, mutta ajat olivat toiset silloin. Sitä en tajua että miksi ne kuvat pitäisi kiiruhtaa poistamaan tuolta sivuilta yhtään sen enempää kuin piirongin päältä sen surman jälkeen. Kuva kuin kuva ja yleensä ihmiset päinvastoin tykkäävät muistella omaisiaan.
Tilannetaju.
Siis sua syytettäisiin murhasta ja sä vielä pitäisit jotain parisuhdevinkkejä sisältävää saittia auki?
 
vierailija
Tässä ois ehkä varteenotettavin murhaajakandidaatti, lähestulkoon tunnustus tuli häneltä. Mutta miksi ei otettu sitä terveystyöntekijää tosissaan??
Jos pitää paikkansa, niin... :eek:

Mutta jos ja jos. Ehkä kuulustelussa on käynyt ilmi pitävä alibi. Tai ehkä ei ole. Kuka näistä tietää. Luulen, että murha jää ikiajoiksi pimeäksi. Seksuaalirikostuomio varmaan kumotaan. En ole koskaan uskonut sitä todeksi. Se oli niin huonosti kyhätty juttu alkujaankin tarinoineen saatananpalvonnasta ja eläinuhreista ja naapurin lasten osallisuudesta yms. joita sitten sitä mukaa hylättiin kun pystyttiin todistamaan valeeksi. Kaikki muut lasten jutut sitten hyväksyttiinkin faktana ilman kyseenalaistamista. No nyt lapset ovat itse kertoneet valehdelleensa aikuisten johdattelemina, mikä onkin huomattavasti järkevämpi selitys kuin se, että pikkutytön immenkalvo kyllä kasvaa takaisin lukuisista penetraatioista huolimatta. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tilannetaju.
Siis sua syytettäisiin murhasta ja sä vielä pitäisit jotain parisuhdevinkkejä sisältävää saittia auki?
Siinä vaiheessa kun istut tutkintavankeudessa ei asia varmaan ole kovin ajankohtainen tuollaiselta moraaliselta kannalta. Ja ihan mikä tahansa pieni mainostulopuro on todella tärkeää. Ja kun itse tiedät olevasi syytön ja toivot sen tulevan julki ja voivasi vielä sitten rakentaa elämäsi uudelleen. Ja tiedät olevasi julkisuusmyllyssä ja nimesi löytyvän kaikkien huulilta joka tapauksessa. Jne. Paljon syitä olla sulkematta sivustoa.
 
Jos pitää paikkansa, niin...

Mutta jos ja jos. Ehkä kuulustelussa on käynyt ilmi pitävä alibi. Tai ehkä ei ole. Kuka näistä tietää. Luulen, että murha jää ikiajoiksi pimeäksi. Seksuaalirikostuomio varmaan kumotaan. En ole koskaan uskonut sitä todeksi. Se oli niin huonosti kyhätty juttu alkujaankin tarinoineen saatananpalvonnasta ja eläinuhreista ja naapurin lasten osallisuudesta yms. joita sitten sitä mukaa hylättiin kun pystyttiin todistamaan valeeksi. Kaikki muut lasten jutut sitten hyväksyttiinkin faktana ilman kyseenalaistamista. No nyt lapset ovat itse kertoneet valehdelleensa aikuisten johdattelemina, mikä onkin huomattavasti järkevämpi selitys kuin se, että pikkutytön immenkalvo kyllä kasvaa takaisin lukuisista penetraatioista huolimatta.
Jep, se lääkäri ei olisi saanut käyttää vertaisarvioimatonta ja epävirallista metodia, eli jotain ihme ultraviolettilamppua.

Mä rukoilen että jos murhaaja on elossa, niin hänelle tulisi niin kova tarve tunnustaa, että menisi uudestaan poliisin pakeille.
Tosin jos tuo Seura-lehden mies oli silloin jo psyykkisesti huonossa kunnossa, niin onko enää yhtään järkevässä mielentilassa, tai elossakaan kun on voinut tehdä itsarin? Eli jos häntä nyt kuulusteltaisiin, niin olisiko enää syyntakeinen...
 
Muistaakseni Anneli lähetti sen vanhimman tyttärensä olohuoneeseen katsomaan, että onko se murhaaja vielä siellä.

Millainen äiti tekee niin? Normaali äiti olisi piilottanut tyttärensä.

Ainoastaan silloin kun Anneli tiesi, että siellä ei ollut ketään muuta, voi lähettää lapsen olohuoneeseen.
Äh, jäin junnaamaan tähän Auer-keissiin. Eilen olin vielä 100 % varma että murhaaja oli se Seura-lehden mies (ja veikkaisin häntä todennäköisimmäksi), mutta sit katoin talon pohjapiirustuksen.

Pariskunnan muksujen makuuhuoneet olivat ihan eri puolella taloa kuin surmatyö ja heidät olisi ollut helppo lähettää karkuun, abtaa vaikka vanhimmalle se kuopus kannettavakseen. Anneli näki, että mies oli nimenomaan Jukan kimpussa, vaikka härnäsi puukolla Annelia.
Miksi, oi miksi hän ei toimittanut lapsia karkuun?



Ja Annelin omien sanojen mukaan hän itse kyyhötti kauhusta peitto korvissa sängyssä, kun murhaaja asteli sisään. Kyllä mä olisin ottanu jo ekan 10 sekunnin jälkeen jalat alleni ja käskeny Jukan myös tulla kauemmaks.

Reko-ryhmällä meni 40 sek.ikkunan rikkomiseen. Laskekaa kuinka pitkä aika on 40 sek. Se on pitkä.
 

Yhteistyössä