Onko aivan tyhmä ajatus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pönttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pönttö

Vieras
Meillä on nyt vauvaprojekti käynnissä. Raskautumisaika tosin on rajallinen, viimeiset kuukautiset saa tulla heinäkuussa, jotta saan saman äitiyspvrahan, kuin edellisestäkin. Nuorin täyttää siis 3v toukokuussa 2010.

Olemme suunnitelleet häitä elokuulle 2010.
Jos nyt todellakin tulen raskaaksi ja lapsi syntyy ensi keväänä, niin miten ihmeessä toimin hääpuvun kanssa, jos olen valaan kokoinen synnytyksen jäljiltä. Haluan kuitenkin imettää ja laihduttaa ja naimisiinkin vielä.
Onko aivan typerää mennä naimisiin, kun on pieni vauva?
Haluan kuitenkin olla kunnossa omissa häissäni en vaan tiedä onko se mahdollista.

Tulee varmaan ihan järjetön stressi vielä kaikissa järjestelyissä yms. jos on vielä pieni vauvakin. :( Pitäiskö vaan suosiolla siirtää häitä vuodella, jos saadaan vauva ja mennä naimisiin, jos vauvaa ei kuulu?

Mielipiteitä kaipailisin. :)

Turha niitä häitä on alkaa siirtämään koska et vielä ole raskaana. Et välttämättä edes tule raskaaksi ennen heinäkuuta. Valitettava tosiasia. Mutta jos nyt käy niin onnellisesti että raskaudut, suosittelen häiden siirtämistä, harva palautuu hetkessä synnytyksen jälkeen mallimittoihin...

oota nyt ensin että tuletko raskaaksi ja katso sitten et mihin mahdollinen vauvan syntymä ajoittuu.. jos syntyy toukokuussa, ni onhan elokuuhun aikaa saada jo vaikka mitä aikaiseksi..

Me mentiin naimisiin kun kuopus oli puolivuotias ja ihan normaalinkokoinen mä olin.
Lapsi syntyi lokakuussa ja tammikuussa uskalsin vihdoin tilata hääpuvun kun huomasin olevani vanhoissa mitoissa.
Ei ongelmia.

Meillä häät syyskuussa 2010 ja aion raskautua niiden jälkeen juuri mainitsemistasi syistä =) En halua olla omissa häissäni imettämässä jossain takahuoneessa enkä jättää parikuista vauvaa hoitoon! Minulla tyttö 1v.9kk ja hoitovapaa loppuu elokuussa 2010 eli menen töihin ennen seuraavaa vauvaa...

Kovinpa helppoa ihmiset luulee raskautumisen olevan. Viimeiset kuukautiset saa tulla silloin ja silloin. Olispa se noin yksinkertaista. Ei noin kaukaisia häitä kannata suunnitella. Voi tulla erokin sitä ennen monta kertaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
Kovinpa helppoa ihmiset luulee raskautumisen olevan. Viimeiset kuukautiset saa tulla silloin ja silloin. Olispa se noin yksinkertaista. Ei noin kaukaisia häitä kannata suunnitella. Voi tulla erokin sitä ennen monta kertaa!

No en kyllä luule. Tarkoitin, että jos en raskaudu sitä ennen, niin vauvaprojekti siirtyy myöhemmäksi ja menen välillä töihin. Ja siinä tapauksessa voimme mennä naimisiin ilman sen kummempia pohdintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmettelen minkälaisena projektina raskautta pidetään! Entäpä jos lapsi on vaikka vammainen ja vaikeasti hoidettava, mites sitten asiat järjestetään?

Kyllähän elämässä saa suunnitella asioita eteenpäin! Harva kuitenkaan kuvittelee, että asiat varmasti menis pilkulleen niin kuin on suunnitellut.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun mielestä outoa, että täällä ap saa neuvoja siirtää häitä :o
Miksi ihmeessä siitä raskaudesta palautuminen muka olisi niin vaikeaa jne ettei häitä voisi viettää vauvan ollessa pieni.

No kun koskaan ei voi tietää, miten raskaus ja palautuminen sujuu. Kaikki voi mennä tosi hyvin, ja sitä tietenkin toivotaan, mutta voi myös olla, että äidin palautuminen syystä tai toisesta kestää (esim. raskausmyrkytyksen tai jonkinmuun komplikaation jälkeen). Itse en missään nimessä olisi halunnut viettää ainakaan suuria häitä vauvan ollessa pieni, imettäminen, valvominen jne. vievät sen verran voimia, ja itse halusin häissäni olla parhaimmillani - paino ei suinkaan ole tässä se ainut pointti, enemmänkin univelka ja maitoa valuvat rinnat :) Kukin tyylillään tietenkin.

Yhteistyössä