Onko äidiltä väärin sanoa että lapsen allergia harmittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiraton

Vieras
Minulla on aina ollut koiria ja viimeinen kuoli esikoisen ollessa vauva. Päätettiin sitten pitää vähän taukoa että saadaan lapset kasvamaan ja otetaan sitten vasta uusi. Nyt lapset ovat 3v ja 4,5v ja koirakuume on vaivannut pitkään. Kaveri joutuu olosuhteiden takia luopumaan nuoresta, terveestä ja lapsirakkaasta koirastaan ja päätettiin ottaa tuo meille hoitoon ja jos vaikka saisi sitten täältä uuden kodin.

Kuitenkin kuopus meni pian ihan tukkoon ja jouduttiin palauttamaan koira ja nyt harmittaa kovin kun ajattelee ettei meille voisi tulla koiraa lainkaan. :( Monet kaverit povat järkyttyneet kun olen tästä puhunut. Lapsen pitää kuulemma olla ykkönen eikä äiti voi ajatella lemmikkiä kun on lapsen terveydestä kysymys.

Tottakai lapsi on ykkönen eikä olla missään tapauksessa ottamassa eläintä jos lapsi saa siitä oireita. Kuitenkin minulla on mielestäni oikeus surra tätä lemmikittömyyttä, ei se tee lapsesta toisarvoista. Enkä tietenkään puhu lapselle kuinka äiti on surullinen kun ei voi sinun takiasi saada koiraa, olisin vain halunnut jollekin purkaa mieltäni.

Totta kai saat surra ja purra harmitusta:(. Moni allergikko kuitenkin parantuu allergioistaan. Ehkä teillä on vielä koira joku päivä. Oletko ottanut jo selvää siedätyshoidoista? Käsittääkseni monia allergioita voi "purkaa" hoito-ohjelmilla. En tiedä aiheesta enempää. Muistan vain jonkun dokumentin nähneeni aikanaan aiheesta. Epätoivoista ehkä.. mutta ehkä silti?

Käännä asia toisin päin. Sulla olisi koira ja lapsia et saisi. Joskus vaan menee niin, että kaikkea ei voi saada. Sure pois, mutta elä nyt koko elämääsi jää suremaan. Tosin, eikös niitä ole koiria, jotka sopii allergisillekin?

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Totta kai saat surra ja purra harmitusta:(. Moni allergikko kuitenkin parantuu allergioistaan. Ehkä teillä on vielä koira joku päivä. Oletko ottanut jo selvää siedätyshoidoista? Käsittääkseni monia allergioita voi "purkaa" hoito-ohjelmilla. En tiedä aiheesta enempää. Muistan vain jonkun dokumentin nähneeni aikanaan aiheesta. Epätoivoista ehkä.. mutta ehkä silti?

Nuo tuli mieleen, mutta en halua vielä ajatella noita. Ovat käsittääkseni lasten kanssa aika varovaisia noissa siedätysjutuissa, varsinkin kun on kyse uuden koiran ottamisesta eikä vanhan, rakkaan lemmikin pitämisestä. Nyt yritän vain hyväksyä sen vaihtoehdon ettei meille tulisi ikinä koiraa.

Myöhemmin voi tietty puhua lääkärin kanssa ja tehdä allergiatestit, jos sitten tietäisi paremmin. En uskalla vielä elätellä toivoa koirasta :(

Sillä että lapsi menee aluksi tukkoon ei ole välttämättä mitään tekemistä allergian kanssa. Itsekin olin 2kk tukossa koiran tulon jälkeen, sen jälkeen ei mitään ja nyt ollut 5 vuotta koiria tällä hetkellä 3. Allergiatestit näyttää negatiivista.

Itse raskaana ja tulen kyllä olemaan todella katkera jos lapsi on allerginen oli se oikein sitä kohtaan tai ei. Kyllä kaikki tunteet on sallittuja ja niiden kieltäminen se vasta on mikä ilman pilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Käännä asia toisin päin. Sulla olisi koira ja lapsia et saisi. Joskus vaan menee niin, että kaikkea ei voi saada. Sure pois, mutta elä nyt koko elämääsi jää suremaan. Tosin, eikös niitä ole koiria, jotka sopii allergisillekin?

Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja koirallinen:
Sillä että lapsi menee aluksi tukkoon ei ole välttämättä mitään tekemistä allergian kanssa. Itsekin olin 2kk tukossa koiran tulon jälkeen, sen jälkeen ei mitään ja nyt ollut 5 vuotta koiria tällä hetkellä 3. Allergiatestit näyttää negatiivista.

Itse raskaana ja tulen kyllä olemaan todella katkera jos lapsi on allerginen oli se oikein sitä kohtaan tai ei. Kyllä kaikki tunteet on sallittuja ja niiden kieltäminen se vasta on mikä ilman pilaa.
Olishan se kiva jos lapsella olis joku vakavampi sairaus (esim. epilepsia, diabetes, sydänvika...) kunhan koiran vaan saa pitää.

Saa harmittaa, mutta älä todellakaan sano sitä lapsen kuullen! Siedätyshoitoa koira-allergiaan annetaan vain, jos henkilö tarvitsee koiraa esim. sokeuden (opaskoira) tai työn (poliisi) takia.

Oma lapseni on vaikeasti allerginen koululainen, siis eläimet, ruoat, siitepölyt jne. Ja oireet ovat hengenvaarallisia, ei mitään pientä ihottumaa ja aivastelua. Eläinten kanssa hän ei voi olla missään tekemisissä. Ruoka-aineista voi tulla (ja on tullut) hengenvaarallisia reaktioita. En jaksa harmitella eläinallergiaa, enemmän harmittaa lapsen puolesta, kun ruokavalio koostuu niin harvoista aineksista. Siitepöyallergian vuoksi lapseni saa siedätyshoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Olishan se kiva jos lapsella olis joku vakavampi sairaus (esim. epilepsia, diabetes, sydänvika...) kunhan koiran vaan saa pitää.

:o Tuskimpa kukaan tuollaista tarkoittaa. Ihmisille nyt on erilaiset asiat tärkeitä ja rakkaita ja ihan luonnollista että koiraihmistä harmittaa jos -syystä tai toisesta- ei enää pysty koiraa pitämään.

Tuskin edellinenkään tarkoitti olevansa lapselle katkera, vaan ihan allergialle itsessään. Siitäkin olen yhtä mieltä että negatiivisten tunteiden esille tuominen helpottaa niiden käsittelyä ja tilanteeseen sopeutumista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

läpäläpälässynlää taas...

Ei ole väärin. Eikä minusta ole väärin sanoa lapsen kuullenkaan, että "olisi se ihanaa ottaa koira, mutta ei me voida allergian vuoksi ottaa sitä". En ymmärrä miksi ei voisi niin sanoa.

Tottakai se saa harmittaa, jos lapsi on allerginen. Kunhan et lapselle sitä näytä. Raukka vielä luulee, että häntä ei sais olla että äiti sais koiran :whistle:
Meillekkään ei voi koskaan ottaa sisäle miään karvasta lemmikkiä. Asia on ratkaistu silleen,e ttä on otettu labradori, joka on ihan pennusta asti ulkona. Tulee viis vuotta syksyllä. Isnätä saa metästyskoiran, äiti lenkikaverin ja lapset voi ulkona olla koiran kanssa. Sisälle ei ole asiaa.
Tosin tuo koira ei oo ollenkaan halittavaa laatua, eli ei edes karvoja tule sisälle asti =)

Yhteistyössä