Onko 25 euroa sopiva summa häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riittävästi vai liian vähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riittävästi vai liian vähän

Vieras
Kaverin häät on lauantaina ja toiveena heillä on vain ja ainoastaan rahaa, joten mietin, että minkä verran sitä laittaisi. Asun tuon poitsun kanssa kaksin ja poika ei ole häihin tulossa, kun ne ovat lapsivapaat häät, joten menen siis yksin ja ajattelin, että onko 25 euroa sopiva summa. Mulla ei ole kauhean suurta summaa varaa laittaa ja kyseessä ei ole mikään bestfriend vaan ihan ystävä ja sulhanen on lapsen kummi. Exä on noissa häissä bestman ja enempi siis hänen kavereitaan kuin minun, vaikka minäkin olen morsiammen kanssa ystävystynyt ja siksi noihin häihin menenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
No kyl mä laittaisin lapsen kummisedälle häälahjaksi hiukan enemmän.

Ottaen huomioon kuitenkin, että exä laittaa myös jotain tai minä laitan exän tililtä, kun vielä hoidan senkin raha-asioita tällä hetkellä. Tosin se on ihan yhtä köyhä tällä hetkellä kuin minäkin että ajattelin, että se laittaisi sen toisen 25 euroa tai 30 euroa.

onpa junttia sakkia tämä hääpari, jos ovat vaan rahaa vailla. itse veisin ison ja hienon kortin, jossa välissä vaikka kukansiemenpusseja pari ja kortissa runo, jossa jotain elämän ruusutarhasta tai kukkasin koristellusta yhteisestä polusta.
Inhoan rahatoivetta häälahjaksi.

Meillä siis exän kanssa yhteinen kutsu tuonne häihin, kun oltiin vielä yhdessä kun nuo kutsut saapuivat ja vielä siinäkin vaiheessa kun piti ilmoittautua häihin.

Alkuperäinen kirjoittaja riittävästi vai liian vähän:
Kaverin häät on lauantaina ja toiveena heillä on vain ja ainoastaan rahaa, joten mietin, että minkä verran sitä laittaisi. Asun tuon poitsun kanssa kaksin ja poika ei ole häihin tulossa, kun ne ovat lapsivapaat häät, joten menen siis yksin ja ajattelin, että onko 25 euroa sopiva summa. Mulla ei ole kauhean suurta summaa varaa laittaa ja kyseessä ei ole mikään bestfriend vaan ihan ystävä ja sulhanen on lapsen kummi. Exä on noissa häissä bestman ja enempi siis hänen kavereitaan kuin minun, vaikka minäkin olen morsiammen kanssa ystävystynyt ja siksi noihin häihin menenkin.

itse laittaisin enemmän mutta vain siksi että siihen olisi rahaa, laitat sen verran kun pystyt, ei kai sitä kutsua rahan takia tullut, jokaisen tulisi jo kutsua hääjuhlaan laittaessa miettiä sitä että ihmiset elävät niiiiin elilaisissa elämäntilanteissa ja jollekin se 25 ? on jo todella iso lovi budjettiin...... onko siis tärkeämpää häälahjojen rahallinen yhteismäärä vai saada juhliin mukaan ne vähävaraisemmatkin läheiset ystävät?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
No kyl mä laittaisin lapsen kummisedälle häälahjaksi hiukan enemmän.

Ottaen huomioon kuitenkin, että exä laittaa myös jotain tai minä laitan exän tililtä, kun vielä hoidan senkin raha-asioita tällä hetkellä. Tosin se on ihan yhtä köyhä tällä hetkellä kuin minäkin että ajattelin, että se laittaisi sen toisen 25 euroa tai 30 euroa.

Siis oletteko te kuitenkin menossa sinne häihin parina?

Kyl bestmannilta yleensä tulee joku muukin pieni pysyvä juttu, kuin se pelkkä raha.
*muoks* vastasitki jo.

Alkuperäinen kirjoittaja minä sanon::
onpa junttia sakkia tämä hääpari, jos ovat vaan rahaa vailla. itse veisin ison ja hienon kortin, jossa välissä vaikka kukansiemenpusseja pari ja kortissa runo, jossa jotain elämän ruusutarhasta tai kukkasin koristellusta yhteisestä polusta.

mulle ainakin tulee ensimmäisex mieleen nuori pari joka menee rahavaikeuksien takia naimisii .... lahja kyl mielestäni ois se romanttisempi :)

Jos enempää ei ole niin sen on riitettävä :) Itseä ahdistaa tulossa olevat häät, eivät ole edes ystäviä vaan enemmän vaon tuttuja. Mies ei tunne hääparia lainkaan. Ei meillä ole kuin parikymppiä mistä antaa mutta sekin tuntuu liialta tuntemattomille... (mies tätä mieltä)

meillä oli lahjalista...vinkeiksi ja rahaa ei pyydetty. Mutta saatiin kolmelta kaverilta yhteinen lahja 100? ne kaikki oli perheineen kutsuttu, eli yksi perhe oli 2 aikuista ja 2 lasta, toinen 2 aikuista ja yksi lapsi, kolmas 2 aikuista. Minusta oli aika pieni lahja kun kaikki on töissä käyviä yms. Mutta tottakai jokainen tyylillään ja varojen mukaan. Ja tosissaan ei oltu edes rahaa pyydetty ja lahjalistassakin oli paljon edukkaita lahjoja.....

me pyydettiin rahaa ja oli myös pieni lahjalista jos joku ei periaatteesta halua rahaa antaa,se takia ku ollaan asuttu 8v yhessä ja haluttiin välttää et tulee 3 kahvinkeitintä tai muutenkaan mitään turhaa ku kaikkee löytyy,pariskunnat anto 50e ja sukulaiset enemmän,yksinäiset ihmiset sen 30e joka on mielestäni ihan sopiva summa

me ollaan pariskuntana annettu kavereiden häälahjaksi 50euroo. Ja meilläkin oli omissa häissä toiveena raha häämatkaa varten, koska oltiin oltu yhdessä jo 7-vuotta eli roinaa, rompetta ja tavaraa oli jo nurkissa. Toki meille sai tuoda jos jotain muutakin kuin rahaa jos keksi/halusi tuoda. ja kyllä me saatiinkin tavara lahjoja, ihania olivatkin!

Alkuperäinen kirjoittaja minä sanon::

Miks junttia sakkia? Must raha parempi kuin mikään turha krääsä millä ei oikeasti mitään koskaan tee. Eikö se ole parempi että noin toivovatkin koska minusta se PALJON järkevämpää että saavat nimenomaan rahana ja ostavat sitten sitä mitä tarpeelliseksi näkevät, kuin se että tulee paljon turhaa roinaa ja romua mitä jonkin aikaa kaapissa säilytetään ja sit joutaa roskiin!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä oli lahjalista...vinkeiksi ja rahaa ei pyydetty. Mutta saatiin kolmelta kaverilta yhteinen lahja 100? ne kaikki oli perheineen kutsuttu, eli yksi perhe oli 2 aikuista ja 2 lasta, toinen 2 aikuista ja yksi lapsi, kolmas 2 aikuista. Minusta oli aika pieni lahja kun kaikki on töissä käyviä yms. Mutta tottakai jokainen tyylillään ja varojen mukaan. Ja tosissaan ei oltu edes rahaa pyydetty ja lahjalistassakin oli paljon edukkaita lahjoja.....

Ei voi olla totta :D Että oikeesti ihmiset kyttää jälkikäteen, miten paljon joku on maksanut...

Yhteistyössä