Onko 70€ riittävä summa häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyskuussa häihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syyskuussa häihin

Vieras
Eli meillä on tulossa ystäväpariskunnan (ei kovin läheisiä) häät ja lahjaksi toivovat rahaa. Itse en ole näin euroaikana häälahjaksi rahaa vienyt, joten summa on vähän hakusessa..

Häihin menemme vain minä ja mieheni.

Onko tuo 70€ ok? Vai pitäisikö olla 100€? Onko hassua antaa tuollainen "välisumma", kun 50€ tuntuu taas vähän pieneltä.

Ja onko tyhmää tehdä esim. sellainen rahapuu? Vai laitetaako vaan kortti ja kuoreen rahaa?

Itse vein serkkuni häissä 50 €. Mielestäni oli ihan hyvä summa, kun ajattelee että en koskaan ole ollut kanssaan tekemisissä ja viime näkemästäkin oli vierähtänyt jo useampi vuosi.

Rahat maksetaan tilinumeroon! 50e on sopiva summa teidän tapauksessa, mutta 70e oikein loistava juttu jos kerta rahaa löytyy. 100e tuntuisi typerältä koska ette niin läheisiä ole, hääpari tosin varmasti tykkää onhan kyseessä nykyajan rahan-keruu juhlat

me mennään huomenna kaveripariskunnan häihin ja ostin sellaisen rahapuun johon kiinnitän setelit, saatiin itsekin sellainen ja se oli kiva muisto :)

rahapuu ruukkuineen maksoi 10e ja rahaa laitetaan 50e.

Ai. No, jos tuo 50€ olisi ok, sen parempi meille. Näin lomien jälkeen rahat on kyllä vähissä ja kuitenkin rahaa menee lastenvahtiin, vaatteisiin, matkoihin yms. Eihän niitä nyt toki suoraan häälahjasta voi vähentää, mutta siis kuitenkin rahanmenoa nuo häät tuo.

Kiva kuitenkin on ystäviä mennä tapaamaan ja mukavaa oli tuo kutsu saada.

Kutsussa oli maininta, että kuorille on juhlapaikalla oma "laatikko". Siksi ajattelin rahat laittaa kortin kanssa samaan kuoreen. Tai tosiaan sitä rahapuuta mietin..

No 70 € on tosiaan ihan hyvä summa häihin, joiden pariskuntaa ei niin kovin tunne tai ole tekemisissä.
Me vietiin hyvän ystävän häihin 100 e joten tällä logiikalla ajateltuna 50 e riittäisi.

20e on ihan liian vähän. 70e on jo oikein mukava. Vähän tyhmä ehkä ajatella näin, mutta jos ajatellaan että pitopalvelu menusta riippuen maksaa plus miinus 30e per häävieras, niin sen mukaan voisi ajatella jos varaa on ja sillee. Mutta meidän häissä yksi pariskunta antoi lahjaksi dvd:n, toinen pussillisen itse poimittuja karpaloita ja itse pyydettyä kalaa... Ja mieleen olivat. Älkää ihmeessä antako enempää kuin 70e. 60e on luonteva sekin, vähän niinkuin 30e kummaltakin... Se olis ehkä paras. 50e on hitusen liian vähän.

20e on ihan liian vähän. 70e on jo oikein mukava. Vähän tyhmä ehkä ajatella näin, mutta jos ajatellaan että pitopalvelu menusta riippuen maksaa plus miinus 30e per häävieras, niin sen mukaan voisi ajatella jos varaa on ja sillee. Mutta meidän häissä yksi pariskunta antoi lahjaksi dvd:n, toinen pussillisen itse poimittuja karpaloita ja itse pyydettyä kalaa... Ja mieleen olivat. Älkää ihmeessä antako enempää kuin 70e. 60e on luonteva sekin, vähän niinkuin 30e kummaltakin... Se olis ehkä paras. 50e on hitusen liian vähän.

Mun mielestä 20e on minimi, mutta sen jälkeen jokainen päättää summan oman varallisuutensa ja mielensä mukaan. Ei olis mitään kamalampaa kuin saada lahjaa ystäviltä jonka tietää aiheuttaneen heille lisää huolia.

No on se totta, riippuu häistä, vieraista... Suurin osa on varmaan tyytyväinen että vieraat saapuvat paikalle ja iloitsevat heidän puolestaan. Osalla voi olla dollarinkuvat silmissä. Mä vähän laitoin, että mitä mä VIERAANA itse haluaisin antaa ja minkä kokisin olevan sopiva summa. Tähän vaikuttaa paljon onko töissä, opiskelija, minkä ikäinen on... Sanotaan näin: nyt olen 31v. ja työelämässä, laittaisin puolitutun häälahjaan vähintään sen 30e/per naama. Viisi vuotta sitten opiskelijana tilanne olisi ollut toinen. Mun mielestä kaikilta vierailta ei todellakaan voi odottaa rahalahjaa.