Onko 25 euroa sopiva summa häälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riittävästi vai liian vähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän tylsää ja ehkä mautontakin toivoa pelkkää rahaa :( Tulee rahanahne vaikutelma, mutta kai se sit nykyään maan tapa on.

25 euroa on tosi vähän, mutta jos tosiaan budjetti on tiukka, niin hyvä on, että edes menet häihin, etkä tee niin kuin eräs kutsumani "ystävä" - ei tullut, kun ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa, eikä tulla. Ei auttanut, vaikka sanoin, ettei mitään lahjaa tarvi tuoda.

Itse kai antaisin jtn. 50-100 euron väliltä, riippuen, kuinka tuttu pari on. Yleensä tuo 50 e on kyllä se summa, jonka annan kummipojalle jouluna ja synttärinä...

Siis hääthän maksaa... Meillä muutama vuosi sitten yhden ihmisen ruoka ja juomat maksoi noin 80 euroa, mutta sakki ei sitten ollutkaan kovin iso.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras piera:
Alkuperäinen kirjoittaja Napla:
Yleensä on kohteliasta antaa rahaa lahjaksi sen verran, kun tarjottavat tulevat maksamaan per naama. Eli yleensä just jotain 20-30?...

Ja junttimasta on sanoa noin,mistähän senkin tietää onko siellä kunnon pitopöytä juominaan ruokineen kaikkineen vai saako siellä soppaa, tulee kuule soppalutaselle hiukan liikaa hintaa jos 25euroo annat siitä hyvästä. Niin mutta nyky morsianten mukaanhan näiden vieraiden täytyy osallistua jo pelkän kutsukortin lähettämiseen,tilavuokraan,pitopalveluun, kukkiin,parturiin kosmetologiin jne.
Vieraillehan ei maksa matkat,mahdollinen kampaus tai vaatteetkaan mitään.

yleensä on tapana iloita että ihanat ihmiset menee naimisiin ja iloita kun rakkaat ihmiset tulevat hääpari katsomaan. Ei todellaankaan summalla/lahjalla oo mitään väliä...tärkeintä on se että rakkaat ihmiset kokoontuu yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja joe:
ennen vanhaan oli tavaralahja kätevämpi ku oli helppoo ostaa ku pari ei vielä asunut omillaan...eli kaikkea tarvittiin. Nykyään ku ollaan vuosi tolkulla omissa asunnoissa enenn häitä ni sitä tavaraa vaan kertyypi ja ei sitä oikein osaa kyseliöille sanoa ees mitä vois ostaa...raha siis helpointa! Ei se mitään rahavaikeuksista kerro, ei tosiaankaa!

No sepä. Tiedän erään kauan yhdessä asuneen pari joka sai kolme sähkövatkainta häälahjaksi. Sitten saivat petivaatteita joissa pussilakanat yhdelle. No pari kylläkin käytti yhtä isoa peittoa...

Paljon helpommalla pääsee kun antaa rahaa niin pari saa ostaa sitä mitä tarvii ja haluaa. Typerää vinkua tuosta, että jotkut haluaa rahaa lahjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
No kyl mä laittaisin lapsen kummisedälle häälahjaksi hiukan enemmän.

Mutta eihän kummipoikaa ole edes kutsuttu! Ja jos pojan isä on bestman, osallistuu varmaan sit pojankin puolesta enemmänkin. Eihän 25e nykyään iso summa ole, mutta jos pariskunnan kuuluu antaa 50e, eikö se silloin yhdeltä tee juurikin 25e?

Rahalahja TOIVE on toive ei KÄSKY kuten monet bitzillat sen kuvittelee olevan vaikka kuinka runojaan muotoilee ja sitten vikistään kun ei kaikilta rahaa saatu.

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
jos hääpäri järjestää häät ja kutsuu sinne vieraat..niin vieraittenko ne kuuluu maksaa :whistle: jostain jutuista saa vain sen kuvan

no oletetaan että jokainen häävieras antaa vaikka sen 20-30e ni luuletkos että sillä summalla kustannetaan häät? ehei, sillä ei ees makseta ruokaa/kahvitusta saati mitään muutakaan...

eiköhän vieraistakin oo kivempi antaa vaikka se 20euroo, jos yhteis summaksi tulee vaikka 500e ni hääpari sitten voi ostaa jotain hyödyllistä vaikka pesukoneen. ku että jokainen vieras tuo jotain 30-50euron hintaista laivänpaahdinta, sähkövatkainta...ja sitten hääparilla onkin 5 leivänpaahdinta, ihanaa!

Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
jos hääpäri järjestää häät ja kutsuu sinne vieraat..niin vieraittenko ne kuuluu maksaa :whistle: jostain jutuista saa vain sen kuvan

no oletetaan että jokainen häävieras antaa vaikka sen 20-30e ni luuletkos että sillä summalla kustannetaan häät? ehei, sillä ei ees makseta ruokaa/kahvitusta saati mitään muutakaan...

eiköhän vieraistakin oo kivempi antaa vaikka se 20euroo, jos yhteis summaksi tulee vaikka 500e ni hääpari sitten voi ostaa jotain hyödyllistä vaikka pesukoneen. ku että jokainen vieras tuo jotain 30-50euron hintaista laivänpaahdinta, sähkövatkainta...ja sitten hääparilla onkin 5 leivänpaahdinta, ihanaa!

No sitä vartenhan laaditaan nykyään lahjatoivelistoja! Minusta rahakin on ihan ok. Itse en vaan häälahjaksi osannut toivoa rahaa, tuntui hiukan nololta jo se lahjalistan laadinta. Ainakin meille kaikki lahjat ja rahat oli tervetulleita. Ja tervetulleita oli kaikki vieraat, vaikkeivät mitään olisi tuoneetkaan. Lahjakortteinakin tuli "rahaa" , ihan 5 eurosta alkaen ;) tosin nää lahjoittajat eivät itse olleet edes häissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sitä vartenhan laaditaan nykyään lahjatoivelistoja! Minusta rahakin on ihan ok. Itse en vaan häälahjaksi osannut toivoa rahaa, tuntui hiukan nololta jo se lahjalistan laadinta. Ainakin meille kaikki lahjat ja rahat oli tervetulleita. Ja tervetulleita oli kaikki vieraat, vaikkeivät mitään olisi tuoneetkaan. Lahjakortteinakin tuli "rahaa" , ihan 5 eurosta alkaen ;) tosin nää lahjoittajat eivät itse olleet edes häissä.

Mun mielestä taas lahjatoivelista on huomattavasti nolompi kuin rahapyyntö. Miksi pitäisi keksimällä keksiä kaapin täytettä?

Alkuperäinen kirjoittaja mani mani:
Mun mielestä taas lahjatoivelista on huomattavasti nolompi kuin rahapyyntö. Miksi pitäisi keksimällä keksiä kaapin täytettä?

Kotikasvatus kunniaan :)
-Mitä toivot lajaksi?
RAHAAAAAAAAAAAA

Niin no tottahan tuo tavallaan on. Emme ole koskaan eivätkä myöskään vanhempani juosseet materian perässä joten siihen en ole koskaan kiintynyt.

-Mitä toivot lajaksi?
RAHAAAAAAAAAAAA

Niin no tottahan tuo tavallaan on. Emme ole koskaan eivätkä myöskään vanhempani juosseet materian perässä joten siihen en ole koskaan kiintynyt.

Mutta rahan olette johonkin tuhlanneet? Ryyppäämiseenkö?

-Mitä toivot lajaksi?
RAHAAAAAAAAAAAA

Mutta rahan olette johonkin tuhlanneet? Ryyppäämiseenkö?

Siis mitä, tuhlanneet ja minne? Tällä hetkellä olemme tuhlanneet häihin. Esimerkiksi rikkoontuvia paikkoja on korjattava mutta mitään roinaa en kaappieni täytteeksi halua.

No jopas täällä taas samaa asiaa kinastellaan :D

Musta tilinumero on ok kutsussa, meillä moni kiitteli kuinka helppoa se on :) Meillä kuitenkin oli myös lahjalista (ei sidoksissa mihinkään liikkeeseen). Ja kyllä kohteliasta olisi ajatella noin suurinpiirtein kuinka paljon tulette häissä syömään. Itse ajattelen vieraana niin (jostain olen sellaisen ohjeen lukenu). Eikä silloin kannata miettiä että mitäköhän häissä on tarjolla, jotain voi jo päätellä paikan suhteen mutta yleinen sääntö voisi olla se että pitopalvelu kustantaa noin 25-30 euroa per pää.

Ja todellakaan ei kannata kenenkään ajatella että "kunnon" häitä kustantaisi vieraiden lahjarahoilla, hulluahan se olisi :D Meillä häiden lahjarahat olivat vajaa 1000 euroa ja häihin meni ehkä 10 000 euroa, aika pieni osa siis :D Mutta kyllä me pystyttiin pihistelemättä elelemään häämatkalla tuolla summalla, mikä oli rahalahjan kohteenakin =)

Ap:lle vastaukseksi, 25 euroa on oiva summa :) Jos sua "nolostuttaa" niin miksette laittaisi exän kanssa yhteisen kortin mihin molemmat laittaa rahansa sisään? Meillä pääosin pariskunnat laittoivat 50 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 lapsen äiti:
Siis vaikka tulisin lapsen/ lasten kanssa häihin, niin en laittaisi suhteessa lapsilukuun rahaa. Antaisin maksimissaan 40 ?, vaikka ihan hyvin toimeen tullaan. Kolme lasta on, joista yksi imeväisikäinen. EN todellakaan tänä kesänä mene häihin, koska just tällainen helvetin ärsyttävä "Meillä on tavaraa, haluamme matkalle" kaukainen ukon sukulainen/ serkku menossa naimisiin. Naikoon siis rauhassa, me laitamma lahjaksi tavaraa ja skippaamme häät hygieenisesti "voi-voi-voi kun emme pääse tulemaan" sanoen. Inhoan häitä, tosin omat onkin takana jo onnellisesti :D Saimme paljon turhaakin, mutta muistoksi jäi monet niistäkin. Suurin osa ihan ok lahjoja, vaikka yhdessä asuimmekin jo tuolloin. Nyt aviossa onnellisesti 12 vuotta. <3

Mä en oikeasti ymmärrä että miten herkkiä ja veemäisiä ihmiset voivatkaan olla. Tuntuisiko sinusta mukavalta jos tietäisit että teistäkin on ajateltu noin kun olette naimisiin menneet? Siinä olet kyllä oikeassa että ilman muuta kannattaa jättää häät väliin, mukavampi varmasti hääparillekin.

Kyseinen sulho on mieheni eka serkku ja olivat penskoina paljon tekemisissä. Ihan idiootti se tosin on nykyään ja noin 10 v sittenkin. Satumme sen sijaan olemaan PALJON tekemisissä kys. sulhon sisaruksen kanssa ja sen suhteen on "huomaavaista" muistaa jotenkin. Ja tosiaan, emme mene sinne kypsymään, parempi heillekin niin. Sulho oli aikoinaan meidän häissä ja toki sen vuoksi jotenkin muistamme heitäää. Anoppi pysyy kanssa paremmin pelihousuissaan, kun hänen sukuaan muistetaan jotenkin. :D

Uusimmat

Yhteistyössä