ongelmia, mitähän sitä tekis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
lapsi jolla alkaa 6kk päästä esikoulu. sosiaalisia ongelmia(lyö,ja kiusaa yms.) hoitopäivät lyhentynyt jo 4,5tuntiin(josta nukkuu tunnin), hirvee valitus joka aamu kun hän ei halua mennä sinne. no käytännössä olisi mahdollisuus kotihoitoonkin, mutta sama käytös jatkuu kotonakin(pitkät lomatkaan eivät sitä poista) sen kanssa ei jaksa jos se olisi 6kuukautta 24/7 kotona. nimittäin sitä ei voi päästää silmistään tai ei tiedä mitä tapahtuu, saattaa vaikka ravistella siskoa tms. viikonlopuista jo huomaa että kaikilla on pinna kireällä kun tuota joutuu vahtimaan kuin 2vuotiasta,paitsi käytös on paljon pahempaa kuin 2vuotiaalla.

no en tiedä siis mikä olisi paras vaihtoehto, haluan vain että joka päiväinen toisten satuttaminen loppuu!! mutta se ei lopu,perheneuvolassa eivät ole osanneet auttaa, pitää vaan ymmärtää, kohta toimintaterapia edessä, saas nähdä hyödyttääkö sekään. mulle alkais jo riittää. tiukka kuri ei auta,puhe ei auta. mikään ei auta.

joten kotia, vai päiväkotiin päiviksi?

itse en veisi jos kerta ei halua. Telkkari kiinni ja kaikki muutkin vehkeet ja ulkoilua sekä yhdessä oloa. Mutta jos tilanne päässyt niin pahaksi että hermot kireällä niin varmaan aika vaikeaa tehdä mitään. Onko aina ollut samanlainen?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Miksi hoitopäivä noin lyhyt?

-koska lapsen käytös oli mahdotonta,eikä päiväkotitätit pärjänneet. koska pojan tarvitsemaa pienryhmää ei ole, niin psykologi suositteli kokeilemaan lyhyempää hoitopäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
itse en veisi jos kerta ei halua. Telkkari kiinni ja kaikki muutkin vehkeet ja ulkoilua sekä yhdessä oloa. Mutta jos tilanne päässyt niin pahaksi että hermot kireällä niin varmaan aika vaikeaa tehdä mitään. Onko aina ollut samanlainen?

kuule täällä on tv päällä tasan sen ajan mitä poika kattoo pikkukakkosta!! ei oo kyse mistään huomion puutteesta tms. tai sitten sille ei riitä mikään!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
odotitko perheneuvolasta jotain ihmelääkettä? Onhan se alku että toimintaterapia on alkamassa, kuuntelitko oikeesti mitä siellä puhuttiin?

en. odotin että koulutetut ammatti ihmiset osaavat kertoa miten toimitaan jotta lapsi saadaan lopettaa ei toivottu käytös. täysin hyödytön paikka

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
päikkyyn ihan surutta. ajattele omaa jaksamistasi, älä sitä mitä muut ajattelee!!

niin en minä siitä välitä mitä muut ajattelee siitä että lapsi on hoidossa ja minä kotona. lähinnä en vaan tiedä mikä ois paras vaihtoehto lapsen käytöksen muuttamiseen.

Yhteistyössä