Ongelma tämäkin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Eli tyttärelläni (6v) on saman ikäinen kaveri tässä meidän pihapiirissä ja ongelmaksi on muodostunut tytön 4-vuotias pikkusisko.

Tyttöjen äiti pyytää joka krt kun x on tulossa kylään että voiko pikkusisko tulla myös.Isommilla tytöillä on eri leikit kuin pikkusiskolla,joten tyttö alkaa kiukuttelemaan jossain vaiheessa ja leikit menee riitelyksi.

Onko sisarusten pakko leikkiä koko ajan keskenään,eikö isommilla saa olla omia kavereita? En tiedä mitä mun pitäisi sanoa.....tosi kiusallinen tilanne.

varmaan puhut meistä... meidän pihapiirissä isosiskolla on montakin omanikäistä kaveria, pikkusiskolla ei yhtään. on nuorin lapsi pihassa. kun isosisko lähtee naapuriin leikkimään, olen monesti sanonu, että sisko mukaan tai sit ei mee ollenkaan. muuten sisko jää yksin kotiin itkemään eikä siinäkään oo järkee, että minä leikin aina siskon kans. suvaitsevuutta...

Mä sanoisin varmaan että joskus voi tulla mutta joskus olis kiva että tytöt saisi leikkiä ihan isojen tyttöjen leikkejä kaksistaan.

Kyllä se äiti ymmärtää kun nätisti sanoo

Kyllä mä sen ymmärrän,että joskus pyydetään että voitteko ottaa pienemmän mukaan.Mielestäni isommalla on silti oikeus myös omiin kavereihin.. pienempi ei osaa leikkiä samoja leikkejä kuin isommat.Hankala tilanne.

ap

Minä ainakin sanoisin joku kerta, että nyt ei käy, että se pikkusiskokin tulee. Minusta se on aivan normaalia, jos tytöt leikkivät teillä, että ei aina oteta molempia. Jos se äiti siihen jotain urputtaa, niin sanot, että ne leikit päättyvät aina tappeluun.

Joku tuolla epäili, että heistä on kyse - minusta pienemmän täytyy oppia, ettei hänkään aina saa kaikkea mitä haluaa. Kyllähän äiti itse pääsee helpommalla, kun ei lapsi ole kotona parkumassa, mutta ei se ole kyläpaikan äidillekään mukavaa, että siellä tapellaan :/ Ainakaan tuolla lailla pakottamalla ei kaveria saa, kohta voi olla molemmat lapset ilman sitä kaveria.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 16:04 vieras kirjoitti:
Minä ainakin sanoisin joku kerta, että nyt ei käy, että se pikkusiskokin tulee. Minusta se on aivan normaalia, jos tytöt leikkivät teillä, että ei aina oteta molempia. Jos se äiti siihen jotain urputtaa, niin sanot, että ne leikit päättyvät aina tappeluun.

Joku tuolla epäili, että heistä on kyse - minusta pienemmän täytyy oppia, ettei hänkään aina saa kaikkea mitä haluaa. Kyllähän äiti itse pääsee helpommalla, kun ei lapsi ole kotona parkumassa, mutta ei se ole kyläpaikan äidillekään mukavaa, että siellä tapellaan :/ Ainakaan tuolla lailla pakottamalla ei kaveria saa, kohta voi olla molemmat lapset ilman sitä kaveria.

Samaa mieltä,mietin vaan että miten voin sanoa nätisti että leikit ei suju.Olen jo muutaman kerran sanonut äidille että leikit menee riitelyksi.Silti nuorempi laitetaan aina mukaan,huoh.

ap

Yhteistyössä