Ongelma.Missä Imetätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meiltä on matkaa kauppoihin ja jos vauvan kanssa lähtee ostoksille vähänkään pidemmän kaavan mukaan niin se tietää että pitäisi imettää kerran välillä.

En kuitenkaan itse halua imettää ihan muiden silmien alla, missä sitten imettää jos ei halua jossain kauppakeskuksessa julkisesti sitä hoitaa..?

Onhan niissä niitä lastenhoitohuoneita. Mä en tosin ikinä niissä imettänyt, kun homma ei meillä toiminut kuin makuullaan. Jäi vaan kaupat kulkematta sen aikaa kun täysimetyksellä mentiin.

jonkun kahvilan nurkkapöydässä piilossa harson alla takin sisällä tein, jos oli "pakko" julkisesti imettää.
joissakin kauppakeskuksissa on myös vauvojen hoitohuoneissa omat tilat ja tuolit ja verhot imettäjille .

Esikoista tuli imetettyä autossa, sovituskopissa, kahvilan hämärässä nurkkapöydässä ja kerran jopa ihan sisääntuloaulan penkillä, kun ei muuta paikkaa löytynyt johon istahtaa.
Ja kun ostettiin kantoreppu, niin sen jälkeen saattoi imettää vaikka kävellessä. Poika jäi sinne niin suojaan, ettei kukaan huomannut :D

Kerran imetin lastenhoitohuoneessa, jonka yhteydessä oli vessa. En enää toista kertaa sitä tee. Ei mikään nautittava kokemus vessan ja vaipparoskiksen haistessa :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meiltä on matkaa kauppoihin ja jos vauvan kanssa lähtee ostoksille vähänkään pidemmän kaavan mukaan niin se tietää että pitäisi imettää kerran välillä.

En kuitenkaan itse halua imettää ihan muiden silmien alla, missä sitten imettää jos ei halua jossain kauppakeskuksessa julkisesti sitä hoitaa..?

Minä imetän yleensä kahvilassa, eli otan jonkun nurkkapöydän ja vähän takkia tai jotain eteen. Yleensä noissa tilanteissa on semmonen huuto jo tulossa, ettei kenellekään kuitenkaan jää epäselväksi mitä äiskä siinä on tulossa tekemään:-) Samalla iskä hakee erikoiskahvin ja saan sen nautittua;)

Koskaan en oo vessassa tai hoitohuoneessa imettänyt. En ees tiedä miks...

Prismassa yleensä hätätilanteessa (niitä ollut pari kertaa) imetän SOVITUSKOPISSA. Mut ne onkin semmosia alle 5 min. pikaimetyksiä;) Ja tietty auton penkillä, kuten täällä olikin jo mainittu.

Alkuperäinen kirjoittaja yök:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Viimeksi Prsman kenkäosastolla kun siellä oli penkki, ja sitten siinä kassojen jälkeen, kun odotin miestä.

Hyi helvetti. En voi ymmärtää näitä itsensäpaljastelijoita...

No, sieltä ei takin, hupparin, imetyspaidan ja vauvan takaa kyllä näkynyt mitään kuin kymmenen sentin päästä tirkistelemällä.

Imetän kyllä siltikin täysin vapaasti, vähemmälläkin vaatteella.

Mitään sen normaalimpaa maailmassa ei olekaan, kuin lapsi imemässä äitinsä rintaa. Jos se vieraiden ihmisten mielestä on jotenkin pervoa ja kyyläämisen arvoista, se olkoon heidän ongelmansa, johon voi yrittää hakea apua.

Kaupoissa sieltä mistä penkki löytyy (yleensä kenkäosasto) jos vauva on alkanut jo herpaantua ja ollaan vasta päästy kauppaan. Muutoin yritin etsiä vähän suojaisamman ja rauhallisemman paikan, esim. kahvion tai kaupan nurkasta, jos on päässyt istumaan. Samoin hoitohuoneessa (kiitos niille liikkeille jotka ovat varanneet imettäjille oman paikan). Auto on kanssa yksi.

Viimeksi Prsman kenkäosastolla kun siellä oli penkki, ja sitten siinä kassojen jälkeen, kun odotin miestä.

No, sieltä ei takin, hupparin, imetyspaidan ja vauvan takaa kyllä näkynyt mitään kuin kymmenen sentin päästä tirkistelemällä.

Imetän kyllä siltikin täysin vapaasti, vähemmälläkin vaatteella.

Jep... Siitä voi joko tehdä numeron tai sit tehdä niin ku luonnollinen asia tehdään. Jotain välimuotojakin lienee. En o koskaan nähny julki-imettäjää, jolla ois koko rinta ollu näkyvillä... Ite harvemmin huivia tai harsoo käytin suojana, mut harvemmimpa mulla julkisissa paikoissa oli kovin paljastavia. Imetystoppi on kätevä. Jos pukeutumisessa huomioi tuon julki-imettämisen, niin siinä ei tosiaan näy lapsen pään takaa mitään ellei siinä jossain melkein iholla kyylää.

Mä oon imetelly suunnilleen missä vaan on ollu tarvetta... Vessa on musta tosi epämukava paikka, joten niissä en o edes kokeillu. Kahvilassa monestikin, jossain aulan penkillä, missä nyt yleensäkin pääsee istuun.

Hoitohuoneitten käytöstä imetykseen oon sitä mieltä, että imetyksen kestäessä vähänki kauemmin ovea ei tulis lukita... Huoneelle kun on muitakin käyttäjiä ja monesti lapsen kärsivällisyys loppuu joutuessaan oottaan vaikka 10-15 min sapuskaa tai puhasta vaippaa. Sujuvaakin toimintaa oon nähny... Joku imettelee ja muut käy vaihtaan vaippaa, lämmittään ruokaa ja käyttävät vähän isompia potalla. Seuraava päästetään ku tilaa vapautuu... Kaikki on tyytyväisiä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Hoitohuoneitten käytöstä imetykseen oon sitä mieltä, että imetyksen kestäessä vähänki kauemmin ovea ei tulis lukita...
Mie ihmettelen aina miksi se ovi pitää lukita vauvan vaipanvaihdon ajaksi :o Jos oven jättäisi auki pääsisi muut lämmittämään ruuan tai käyttämään isompia potalla samaan aikaan. Silloin ymmärrän, että ovi lukitaan, jos mukana on isompia taaperoita, jotka muuten livistäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Hoitohuoneitten käytöstä imetykseen oon sitä mieltä, että imetyksen kestäessä vähänki kauemmin ovea ei tulis lukita...
Mie ihmettelen aina miksi se ovi pitää lukita vauvan vaipanvaihdon ajaksi :o Jos oven jättäisi auki pääsisi muut lämmittämään ruuan tai käyttämään isompia potalla samaan aikaan. Silloin ymmärrän, että ovi lukitaan, jos mukana on isompia taaperoita, jotka muuten livistäisi.

En minäkään. Tosin kyllä aina sinne ei kukaan tule vaan jonottavat. Mun puolestani saa tulla vaikka poikaa huollan siellä.

Juu. imettäähän ei voi mitenkään muuten kun paljastelemalla :whistle: Ei voi käyttää suojaa, imettää liinassa tms jolloin kukaan ei nää mitään.

Yhteistyössä