Vaikea valinta minäminä-ihmiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se kumma, että jotkut kommentoivat niin ärhäkkäästi vaikka selkeästi puuttuu kokemus siitä, mitä on rutikuiva alapää (siinä ei kielellä ja sormilla tehdä yhtään mitään - ilman kipua, vaikka mitä liukkaria käyttäisi).

Jaa siis että jos mies hivelee klittaa kielenkärjellä niin että nainen saa orgasmin niin ei kielestä erity tarpeeksi kostuketta?

Mulla oli jo vuoden vaihdevuodetkin. Kokemusta on.

Minulla oli synnytyksen jälkeen imetyksen aikana niin kuivat limakalvot, että kevytkin kosketus sai ne vuotamaan verta. Lääkäri määräsi lääkkeeksi estrogeenia, jota en kuitenkaan ottanut imetystä sotkemaan, vaan totesin, ettei limakalvoihin sitten tarvitse koskea. Lääkäri totesi, että sekin on ok, jos kerran kukaan ei ole painostamassa seksiin.

Niin ja sit sen vuoksi pitää lopettaa imetys.

Siis niinku ei ees tee mieli, mutta pakko on saada.

Ei jumatsuide mee tajuntaan nyt.
Ei, silloin ei myöskään ole pakko saada. Täysin eri asia tietysti on, jos mies painostaa seksiin, tai uhkailee erolla tai vieraissa käynnillä jos ei saa. Vaikka jokainen järkevä näyttäisi tuollaiselle miehelle ovea, ei pienen lapsen äiti välttämättä tuossa tilanteessa kykene tekemään näin isoja muutoksia elämäänsä, vaan päättää vain antaa miehelle seksiä, koska se on helpoin tapa selvitä tilanteesta.

Ei, silloin ei myöskään ole pakko saada. Täysin eri asia tietysti on, jos mies painostaa seksiin, tai uhkailee erolla tai vieraissa käynnillä jos ei saa. Vaikka jokainen järkevä näyttäisi tuollaiselle miehelle ovea, ei pienen lapsen äiti välttämättä tuossa tilanteessa kykene tekemään näin isoja muutoksia elämäänsä, vaan päättää vain antaa miehelle seksiä, koska se on helpoin tapa selvitä tilanteesta.

Mut eikö silloinkin käsihoito tai suihinotto riittäisi kuukaudeksi, pariksi?

Lasten edesä ollaan valmiit vaikka kuolemaan mut kuitenkin on pikkujuttuja joita ei ollakaan valmiita tekemään. Jotenkin hassua minusta.

Mut eikö silloinkin käsihoito tai suihinotto riittäisi kuukaudeksi, pariksi?

Lasten edesä ollaan valmiit vaikka kuolemaan mut kuitenkin on pikkujuttuja joita ei ollakaan valmiita tekemään. Jotenkin hassua minusta.
Kädet sillä miehelläkin on, käyttäköön niitä. Ja ongelma yleensä on se, että äiti on valmis kuolemaan omien lastensa vuoksi, mutta isälle omat lapset ovat kilpailijoita, joiden kanssa isä taistelee saadakseen lasten äidiltä huomiota.

Voivoi, minä taas luin tämän mielipiteen aamulla ilahtuneena. Siis tähän mennessähän imetyskeskustelu on ollut sitä, että äidit ei ole uskaltaneet kertoa omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan julkisen kivityksen pelossa. Se imetysmafian ote julkisesta keskustelusta on ollut niin luja, että siinä on ollut vain yksi oikea mielipide jota on pitänyt nöyrästi orjailla ja pyytää jo etukäteen anteeksi jos jostain asiasta nyt on eri mieltä. Ja kuitenkin, tätähän keskustelu juuri on, että kerrotaan ne omat kokemukset ja ajatukset ja se, onko päätökseen oltu tyytyväisiä. Vasta sitten päästään asian ytimeen. Tämä sama kehitys on ollut kaikissa muissakin tabuaiheissa aikanaan, ja vasta kun ihmisillä on ollut uskallusta tulla niiden omien kokemuksiensa kanssa esiin, on jonkinlaista rakentavaa keskustelua alkanut syntymään. Paheksunta ja tuomitseminen ja "onneksi minä sentään tein kaikein oikein" - asenne ei oikein edistä tätä kehitystä.

On jo aikakin, että odottajat ja synnyttäjät saavat kosketuksen myös reaalimaailmaan. Siis siihen maailmaan, jossa mitään pahaa ei tapahdu, vaikka imetys ei onnistu tai äiti ei halua imettää. Siis kerta kaikkiaan mitään pahaa ei tapahdu. Vaan päin vastoin, siitä voi seurata myös hyviä asioita.

Eiköhän aika monella alapäästään vauvan puskeneella ole kokemusta kipeästä alapäästä.
Itseäni tässä ärsyttää juuri tuo, että kuukausi kestänyt tuota olotilaa (mikä on ihan normaali aika synnytyksen jälkeen), ja itketään jo, kuinka kamalan vaikeaa on.

Itselläni oli jonkin aikaa seksihalut kadoksissa synnytyksen jälkeen... mun mielestä se oli vaan mukavaa vaihtelua, kun saatto kieltäytyä seksistä hyvällä omallatunnolla:ROFLMAO:

On se kumma, ettei mies kykene turvautumaan omiin käsiinsä, jotta lapsi saisi parasta mahdollista ravintoa. Äidinmaito on parasta ravintoa lapselle, tänä kyllä kerrotaan ihan kaikille joka käänteessä, ja on aika itsekästä mieheltä vaatia naisen osallistuvan hänen seksuaalisten halujensa tyydyttämiseen, jos naista ei imetyksestä johtuen seksi kiinnosta. On se lapsi miehenkin lapsi, ja kumma on, kun ei taaskaan miehen mielestä mitään tarvitse lapsen vuoksi tehdä eikä mistään luopua edes tilapäisesti.
Samaa mieltä.

alle kuukauden kuluttua synnytyksestä?? Sehän tässä ihmetyttää
Minäkin tuota ihmettelen. Ei tehnyt mieli seksiä, kun jälkivuotoakin oli vielä tuossa vaiheessa. Mutta toisethan harrastaa palstan mukaan seksiä jo 2 viikkoa sektion jälkeen http://kaksplus.fi/threads/sektiost...kaa-aina-uudelleen-orgasmin-jaelkeen.2484520/
Sektiosta ei ole kokemusta, mutta avo-kohtuleikkauksesta kylläkin ja täytyy sanoa, ettei seksi olisi parin viikon päästä tullut mieleenkään, ei tainnut leikannut lääkärikään sitä suositella.

Eipä ole mies noiden seksittömien kausien takia vielä jättänyt, kolme noita lapsiakin on siunaantunut. Suurin seksin tappaja on ollut kyllä ihan väsymys, sitä on mieluummin vaan nukkunut useinmiten. Imetyksestä huolimatta sitä seksiä on kyllä voinut harrastaa, vaikka alkuun synnytyksen jälkeen ne limakalvotkin on ollut kuivia. Meidän lapset on imetetty yli vuoden vanhaksi. Helpompaa se on ollut kuin pullojen pesu ja maidon lämmittelyt.

Sitä ihmettelen kaikkein eniten, että miten nykypäivänä joku voi kuvitella kuten mielipidekirjoittaja, ettei imetyksen aikaan muka voisi tulla raskaaksi. Jotkuthan taaperoimettävät jopa raskauden aikana.

Niinmutta hei.

Sekin vielä, että. Ei seksi oo pelkkää yhdyntää. Tuostakin ois järjenkäytöllä selvinnyt silleen että mies saa käsihoidon ja/tai suihinoton ja sormilla (ja vuodon loputtua) kielellä tuottaa naiselle orgasmin.

On se kumma, ellei edes paria kuukautta selviä moisella.

Tätä en kyllä oikein ymmärrä.
Jos mulla ei tee mieli seksiä, en ole mielestäni millään tasolla velvollinen harrastamaan sitä mieheni kanssa.
En yhdynnässä, en antamalla suuhoitoa tai käsihoitoa tai mitä ikinä.
Jos mulla ei ole seksihaluja ja olen kipeä, miten mulla olisi haluja ottaa suihin mieheltä?

Aikuinen mies kyllä selviää vaikka pari kuukautta ilman seksiä tyydyttämällä ihan itse itsensä.
Vaikka olen seksuaalinen ihminen ja rakastan seksiä, en voi ymmärtää tätä nykyajan seksiriippuvuutta.
Vaimon pitäisi väsyneenä ja kipeänä vauvan lisäksi hoitaa miehen halut?
Eiköhän se nainen enemmän kaipaa hemmottelua ja hoitamista tuossa tilanteessa.

Oivallinen esimerkki nykyajan ajattelumallista. (y)
Eipä tähän oikeastaan muuta voi sanoa. Hiukan ärsyttääkin, mutta tää on niin tätä

Voivoi, minä taas luin tämän mielipiteen aamulla ilahtuneena. Siis tähän mennessähän imetyskeskustelu on ollut sitä, että äidit ei ole uskaltaneet kertoa omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan julkisen kivityksen pelossa. Se imetysmafian ote julkisesta keskustelusta on ollut niin luja, että siinä on ollut vain yksi oikea mielipide jota on pitänyt nöyrästi orjailla ja pyytää jo etukäteen anteeksi jos jostain asiasta nyt on eri mieltä. Ja kuitenkin, tätähän keskustelu juuri on, että kerrotaan ne omat kokemukset ja ajatukset ja se, onko päätökseen oltu tyytyväisiä. Vasta sitten päästään asian ytimeen. Tämä sama kehitys on ollut kaikissa muissakin tabuaiheissa aikanaan, ja vasta kun ihmisillä on ollut uskallusta tulla niiden omien kokemuksiensa kanssa esiin, on jonkinlaista rakentavaa keskustelua alkanut syntymään. Paheksunta ja tuomitseminen ja "onneksi minä sentään tein kaikein oikein" - asenne ei oikein edistä tätä kehitystä.

On jo aikakin, että odottajat ja synnyttäjät saavat kosketuksen myös reaalimaailmaan. Siis siihen maailmaan, jossa mitään pahaa ei tapahdu, vaikka imetys ei onnistu tai äiti ei halua imettää. Siis kerta kaikkiaan mitään pahaa ei tapahdu. Vaan päin vastoin, siitä voi seurata myös hyviä asioita.

No niinpä! Minusta kukaan ihminen ei voi mennä oman itsen ja omien halujen edelle kuin itse minä. Jis itse kokee halun puuttumisen vakavaksi ja muuten olisi parantunut ja terve jo vaikka päivän päästä synnytyksestä, niin saa sitä normaalia olotilaa kaivata.

Tämä mielipide oli piristystä tavalliseen kurssin itsestäni kaiken ja niin teki puolisonikin -hehkutuksiin. Johtui se synnytyksen jälkeinen alakulo sitten mistä vaan, niin siitä on oikeus puhua. Nyt vaan on pinnalla semmonen imetystä hehkuttava ilmapiiri.

Seksuaalisuus on integraalinen osa ihmistä ja halun puute iso merkki uupumuksesta tai stressistä. Ei sitä ole väärin kaivata, ja kuiva alapää & löysät lantiopohjalihakset ainakin TV-mainosten perusteella sen verran yleisiä, etten väheksyisi yhtään myös seksin terveydellistä vaikutusta äidin terveyteen.

Perhepeti ei ole peti, josta isä nukkuu sohvalla.

Vauva ei velvoita olemaan vauvan ovimatto, vaan lapsi nauttii vanhemmista, joilla on keskenään hyvä olla. Lapsen on varmaan ihan Kiva nauttia perheestä, jossa äitikin nauraa ja aivastelee julkisesti...

Meillä ihan neuvolan synnytysvalmennus sanoi, että täysimetys on ehkäisy. Sille toki nauroin räkäisesti päälle. Mutta WHO ja "tutkimukset" osoittaa myös imetyksen säätelevän lapsilukua.

Tältä naiselta imetys onnistui.

Mistä tiedät, mitä ongelmia vauvalle aiheutuu korvikkeeseen siirtymisen myötä? Lisäksi äitikin koki omien sanojensa mukaan tekevän uhrauksen eli ei tämä hyvältä ratkaisulta hänestäkään kuulostanut.

En tiedä, pitäisikö tästä ärsyyntyä vai olla surullinen. Ehkä molempia.
Aika heikolla pohjalla on vanhempien parisuhde, jos ei kuukautta kestä ilman seksiä. Ja aika heikolla pohjalla on vanhempien tärkeysjärjestys lastenkasvatuksen suhteen, jos omat panohalut menevät lapsen ruokkimisen edelle.

Ymmärtäisin, jos tämä uhriutuva äiti ja puutteesta kärvistelevä mies olisivat olleet ilman seksiä puoli vuotta, mutta naurettavaa tilitystä "tämä oli välttämätöntä parisuhteellemme", kun imetystä on kestänyt kuukausi.
Kyllä se korvike myös ravitsee.
Jokainen tekee omat päätöksensä.
Itse olisin todennäköisesti toiminut samoin.
Ärsyttävää syyllistämistä.

JOKAINEN tekee omat valintansa!