On tämäkin ongelma; veljesten joululahjoista ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kössit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kössit

Vieras
Meillä on kaksi poikaa; iät 1 v ja vajaa 3 v.

Nyt kaikki mummut/vaarit/kummit kyselee että mitä pienemmälle pojalle voisi ostaa joululahjaksi (isomman kohdalla eivät kaipaa vinkkejä, sille on helpompi ostaa "vaikka mitä" ) ?

Niin, leluja emme pahemmin pikkuveljelle kaipaa, on isolta veljeltä niitä "perintönä" laatikkokaupalla, samoin vaatteita, kenkiä, ulkovarustetta. Olisihan se nyt kiva että pikkuvelikin jonkun paketin saisi, mutta kun ei kerta kaikkiaan keksi mitään mitä se voisi olla..

Pitääkö mun sanoa kaikille jotka pienelle haluavat lahjan ostaa että laittaa pojan tilille vähän rahaa niin ostetaan sitten kun on "jotain tarvetta johonkin" ?

Onpa mullakin ongelma totta tosiaan... !!

No täytyyhän sen pienemmänkin joku paketti saada jouluna, vaikkei joulusta paljoa tajuakkaan! (tajuaa varmaan jos veli aukoo pakettejaan) Entäs kirjat? Legot? Pulkka, kelkka? Itellä oli joskus sama ongelma ja vaatettahan sitä tuli myös pyydettyä.

Kirjoja, duploja, vaatetta. Kyllä pienempikin pakettinsa ansaitsee =) Meillä oli vuosi sitten sama tilanne, tänä vuonna ei enää ongelmaa: pienempi vaatii kyllä oman osansa! Ja eipähän tarvitse ostaa yhdelle kaikkia toiveleluja, vaan osan saa toinen. Kuitenkin yhdessä niillä leikkivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Lakanoita? Lasten astioita? Kirjoja?

Juuri eilen mummu toi molemmille lapsille itse ompelemansa kahdet pussilakanat ja tyynyliinat kun oli löytänyt jemmattuja lasten kankaita.. Hitsi, olisi voinutkin joululahjaksi tehdä... mutta enhän mä tajunnut.

Lasten kirjoja itse olen ostellut (jo kauan ennen lapsia) ja niitä meillä on pilvin pimein.. tosin ei kaikkia mm.Mauri Kunnaksia eikä Teemu- ja Sanna- kirjoja.. Eli niitä voisi kyllä toivoa joo.
Lasten muumi- ym. lautasia/ -mukeja on kanssa aika paljon (saatu ristiäis- ja synttärilahjoiksi), mutta tuosta tuli kyllä mieleen että sellaiset Hackmanin lasten ruokailuvälineet kyllä pitäisi nuoremmallekin saada.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Lakanoita? Lasten astioita? Kirjoja?

Juuri eilen mummu toi molemmille lapsille itse ompelemansa kahdet pussilakanat ja tyynyliinat kun oli löytänyt jemmattuja lasten kankaita.. Hitsi, olisi voinutkin joululahjaksi tehdä... mutta enhän mä tajunnut.

Lasten kirjoja itse olen ostellut (jo kauan ennen lapsia) ja niitä meillä on pilvin pimein.. tosin ei kaikkia mm.Mauri Kunnaksia eikä Teemu- ja Sanna- kirjoja.. Eli niitä voisi kyllä toivoa joo.
Lasten muumi- ym. lautasia/ -mukeja on kanssa aika paljon (saatu ristiäis- ja synttärilahjoiksi), mutta tuosta tuli kyllä mieleen että sellaiset Hackmanin lasten ruokailuvälineet kyllä pitäisi nuoremmallekin saada.

Hacmannilta on tullut myös uusi pakkaus, jossa on vaan kaksi Muumi haarukkaa, ei muuta. Ihan kiva lahjaidea, kun usein noita haarukoita lähinnä tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täytyyhän sen pienemmänkin joku paketti saada jouluna, vaikkei joulusta paljoa tajuakkaan! (tajuaa varmaan jos veli aukoo pakettejaan) Entäs kirjat? Legot? Pulkka, kelkka? Itellä oli joskus sama ongelma ja vaatettahan sitä tuli myös pyydettyä.

Joo, todellakin olen samaa mieltä että pitää pienemmällekin paketteja olla, sitten käsketään lahjan ostajia tyhjäämään kaupan leluhyllyt jos ei muuta keksitä :)

Mutta tosiaan, rattikelkka ja kaksi pulkkaa jo koristaa pihaamme mutta potkukelkan voisi tietysti pyytää.
Selasinkin tuossa Lego-lehtistä ja onhan siellä jotain tuollaisia dublo-lentokonetta ja joku muukin mitä meillä ei vielä ole... :)

Kiitos jo vastanneille, ja kirjoitelkaa toki vielä lisää vinkkejä jos jollekin jotain mieleen tulee.

Vaippapaketti lahjakääreeseen, jos se paketin antaminen on se tärkein.
Ei se 1v tajua/välitä mitä sieltä paketista tulee. Tuon ikäistä kiinnostaa enemmän paperit ja narut...
Eikä tule "krääsää"..

Alkakaa kerätä jotain kirjasarjaa pojille yhteiseksi. Pulkkia, stigoja, liukureita, niitä pitää olla aina kaikille omat. Legoja, jotain rakennussarjaa, brion junarataa..

muoks. Pyyhkeitä, liinavaatteita, astiastoa...

Yhteistyössä