On siitä 6h ko minua puri joku käärme

Hei, seuraile ja tarkkaile nyt kuiteskin vielä kunnolla omaa olotilaasi, sillä sen pureman kans ei ole leikkiminen. Sulle voi tulla hyvinkin vielä sydänoireita, joten sen pureman kans ei todellakaan ole leikkimistä :hug: . Mie oon nyt kyllä hiukan huolissani, kun et sitten lähtenyt sinne sairaalaan....

Ja hei - :hug: ...mä muistan kun kerroit siitä raskausepäilystäsi, joka sitten vahvistuikin ihan todeksi... Miten jakselet?

Apina
Ei se välttämättä lykännyt myrkkyä jos oli aiemmin johonkin iskenyt. Niin sitten vain puri tai oireet huomioiden vähän myrkkyä. Jos on kyytablettia niin ota. Pitkä aika ja olet ok, enää mitään hätää tuskin on.
Kerrankin järkeviä naisia! Tyhjä se on hysterisoida.

Prkl
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Olen mökillä juu. Tiän että se on vaarallista mut se jotenki meni ohi siinä marjoja poimiessa unhoittu :D Sitte aloin katteleen ko tykytti ja turpos. Siis ei sitä hoksannu että se ees iski. Sitte nuo jäljet katoin kunnolla, pullisteli koko sormi ja ukko meinas että käärme, ja mie sanoin että olihan sielä se käärme...nii.. no mut enivei, oon pitäny levossa ja äsken jo saunan kautta hilluin että kait se myrkky on menny jo ympäri kroppaa jos on mennäkseen. Ennää en lähe mihinkän. En. Tulkoot viikatemies sitte. :kieh:
Okei. Sulla voi olla eessä kovat ajat. Teholle päädyt, jos ehdit sinne. Ja olen tosissani. Olen nähnyt niin monta käärmeenpuremaa ihmistä osastohoidossa.
Kyllä se oikeasti on niin, että toisille puresta tulee hyvin vähän oireita siinä missä toinen joutuu hoidattamaan itseään ensiavussa. Vaihtelee hyvin paljon. Myös käärmeen iällä, myrkyn määrällä jne. on merkitystä.

Toivottavasti vain selviät siitä oikeasti pelkällä säikähdyksellä...mutta...mun lähipiirissä tapahtui kesän aikana kans kyynpurema ja erittäin hyväkuntoiselle naiselle. Ei meinannut jääräpäänä mennä sairaalaan mutta onneksi meni, sillä reilun kymmenen tunnin jälkeen puremasta hän sai voimakkaat sydänoireet :(. Onni onnettomuudessa oli se, että oli tarkkailussa ja tiputuksessa sekä sydänkoneen seurannassa....

.
Alkuperäinen kirjoittaja .:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00289&p_haku=k%E4%E4rmeen
Tuolla lukee, että pureman uhri toimitetaan aina lääkärin arvioitavaksi..
Mut jaksaako oikeasti ajaa satoja kilometrejä jos ei oo mittään hättää?
Ei välttämättä jaksakaan, mutta itse ainakin soittaisin ja kysyisin mitä mieltä ovat ja millaisten oireiden tullessa ois syytä lähteä pitemmänkin matkan päähän näytille.

Prkl
Alkuperäinen kirjoittaja .:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00289&p_haku=k%E4%E4rmeen
Tuolla lukee, että pureman uhri toimitetaan aina lääkärin arvioitavaksi..
Mut jaksaako oikeasti ajaa satoja kilometrejä jos ei oo mittään hättää?
Kyllä se olisi kuitenkin kaikista fiksuin vaihtoehto, totta kai! Soita nyt ainakin päivystykseen ja kysy arviota.

.
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Toivottavasti vain selviät siitä oikeasti pelkällä säikähdyksellä...mutta...mun lähipiirissä tapahtui kesän aikana kans kyynpurema ja erittäin hyväkuntoiselle naiselle. Ei meinannut jääräpäänä mennä sairaalaan mutta onneksi meni, sillä reilun kymmenen tunnin jälkeen puremasta hän sai voimakkaat sydänoireet :(. Onni onnettomuudessa oli se, että oli tarkkailussa ja tiputuksessa sekä sydänkoneen seurannassa....
Näinpä. Olen työssäni aikoinaan nähnyt ihan liikaa niitä jotka menevät liian myöhään hoitoon tai eivät sinne enää omin jaloin mene. Aina ei ole se hyvä tuuri. Enkä nyt puhu pelkästään kääreenpuremista.

Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Nii. Oon mie hyväkuntonen mut perusterveys huono nykyään. Eipä oo ollu rytmihäiriöitä tms mitä muuten yleensä on. Ei oikeasti jaksa lähteä täältä kaukaa, melkein tuntuu että jos kuolo tulloo nii tulloo :D Höh. :ashamed:

Duodecim
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
no kyypakkausta ainaki kannattas pitää paikassa jossa on käärmeitä/ampiaisia ja ottaa ne tabletit jos jotain sattuu...
Pienten hydrokortisonimäärien (ns. kyypakkaus) antamisesta ei ole osoitettu olevan hyötyä, jos ei haittaakaan.

jadal
No ei se kyynpurema nyt automaattisesti mitään hengenhätää aiheuta.
Siskoani puri käärme huomaamatta, ja seuraavana päiväni käväisi lääkärissä, kun ei turvotus laskenut. Kortisooni piikillä ja antibiootti kuurilla hoidettiin.
Jollekin toiselle se tosin voi tehdä paljon pahemmat oireet.

Soittele hyyti vaikka johonki päivystys numeroon, mitä ne on mieltä, joutaako aamun odottaa, vai pitäskö se sun lähtee ilta-ajelulle?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
No ei se kyynpurema nyt automaattisesti mitään hengenhätää aiheuta.
Siskoani puri käärme huomaamatta, ja seuraavana päiväni käväisi lääkärissä, kun ei turvotus laskenut. Kortisooni piikillä ja antibiootti kuurilla hoidettiin.
Jollekin toiselle se tosin voi tehdä paljon pahemmat oireet.

Soittele hyyti vaikka johonki päivystys numeroon, mitä ne on mieltä, joutaako aamun odottaa, vai pitäskö se sun lähtee ilta-ajelulle?
Peesi!
Onko miehesi huolissaan?

Yhteistyössä