On se kumma, kuinka joillekin äideille ei tee pahaa laittaa lapseensa rahaa, mutta jos itselle pitäisi jotain hankkia, niin menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
.

Miehet varmaan tykkäisi siellä kotona jos näkisi edes kerran vaimollaan päällä muutakin kuin pissanpolttamat mummoalkkarit kera harmaat trikoohousut ja löysä teepaita. Yhtälailla kun me vaimot tykkäämme, että oma mies haluaisi pukeutua uuteen kivaan puseroon ja farkkuihin. Ei siihen 10 vuotta vanhaan villapaitaan ja pierunhajuisiim farkkuihin. .

:laugh:

peesi :xmas:

No onpa mukavia mielikuvia joillakin :/

Samaa mietin. Ei se automaattisesti meinaa renttua että ei itselle osta usein. Kun ostaa niin sellasta joka pysyy hyvänä pidempään. En minäkään ole ku metsäläinen vaikka laps menee edelle.

En kylläkään ole se joka ylläolevan kuvailun kirjoitti, mutta en usko että hän tarkoitti sen syyllistäväksi, mulle se ainakin vaan sai naurun aikaan. Ehkäpä kärjisti jotta asia olisi helpompi ymmärtää? Ei ehkä kannata ottaa niin vakavasti B)

Joo vitsillä sen heitin, todella paljon kärjistettynä. Oma tapa kirjoittaa on vähän sellainen :D

Mä oon ihan samanlainen.Lapsille ostelen jos jonkin moista vaatetta,että niitä alkaa olemaan jo vähä liikaaki,mutta ittelle en saa mitään ostettua..Oikeen takin maltoin syksyllä ostaa itelleni,ku oli jo pakko.Talvikenkiä ei mullakaa oo ollu vuosikausiin.

Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Sitä kutsutaan epäitsekkyydeksi.l Lapsen etu menee omien itsekkäiden tarpeiden edelle.
Parempi niin kun se että lapselle ei ole varaa ostaa mitään mutta itselle voi hankkia kaikkea. Tiedän niitäkin äitejä olevan.

Minusta on hyvä asia, että aikuiset huolehtivat myös itsestään, ei se silloin mitenkään itsekästä ole, edellyttäen että tietysti myös lapsen tarpeet tulee täytettyä. käsitin kyllä ap:n tekstin niin, että kaikki kiinnostus on enää lapsi ja lapsen hankinnat, viis itsestä. Minusta tuota sinun käyttämä termi "epäitsekäs" voitaisi korvata totuudenmukaisempaan suuntaan ja sanalla "välinpitämätön".

Ja siis ennenkaikkea välinpitämätön itseään kohtaan. Se että on kiinnostunut tasapuolisesti aikuisten että lasten tarpeista, on paljon parempi asia. Se kun ei ole lapsiltakaan pois, se ei ole keneltäkään pois. Sen sijaan vain lapsiin panostaminen on pois itseltä että pidemmänpäälle myös parisuhteelta, jos ei välitä muusta kuin lasten tarpeista.

Kyllä, tyttärelläni on vaatteita kymmenen vuoden tarpeiksi, mutta itselleni ostan harvoin ja valikoidusti. Uutta takkiakin harkitsin kuukausia kun taas tyttärelleni ostan aina kun käsiin jotain nättiä löytyy :) Miehellenikin shoppailen usein (hän ei harrasta vaatekauppoja) ja viimeisenä hankin itselleni. Resuisena en kulje minäkään, yritän ostaa parempaa silloin kun ostan :)

Sitä kutsutaan epäitsekkyydeksi.l Lapsen etu menee omien itsekkäiden tarpeiden edelle.
Parempi niin kun se että lapselle ei ole varaa ostaa mitään mutta itselle voi hankkia kaikkea. Tiedän niitäkin äitejä olevan.

Minusta on hyvä asia, että aikuiset huolehtivat myös itsestään, ei se silloin mitenkään itsekästä ole, edellyttäen että tietysti myös lapsen tarpeet tulee täytettyä. käsitin kyllä ap:n tekstin niin, että kaikki kiinnostus on enää lapsi ja lapsen hankinnat, viis itsestä. Minusta tuota sinun käyttämä termi "epäitsekäs" voitaisi korvata totuudenmukaisempaan suuntaan ja sanalla "välinpitämätön".

Ja siis ennenkaikkea välinpitämätön itseään kohtaan. Se että on kiinnostunut tasapuolisesti aikuisten että lasten tarpeista, on paljon parempi asia. Se kun ei ole lapsiltakaan pois, se ei ole keneltäkään pois. Sen sijaan vain lapsiin panostaminen on pois itseltä että pidemmänpäälle myös parisuhteelta, jos ei välitä muusta kuin lasten tarpeista.

Peesi. Kun sinä huolehdit lapsesta niin sinun on huolehdittava myös itsestäsi. Mitenkähän asiat heijastuu lapseen jos äiti on hermoraunio, paikat rikki, habitus jotain pummin ja Maija Poppasen väliltä sekä parisuhde kuralla.

Mulla meni esikon syntymän jälkeen pitkään että ostin itselleni mitään. Nykyään mulla on vain sellainen asenne, että sitten voin ostaa jotain itselleni kun lapsilla on varmasti kaikki tarvittava. Kumma kyllä ne rahat tuppaa uppoamaan niihin lasten "tarpeisiin" ja jos sitten itselleen vielä jotain jää niin se 50e äipän kevättakista tuntuu ihan hirveän paljolta! :xmas: Taidanpa siis ostaa silläkin rahalla lapsille vähän kesävaatteita valmiiksi.......

muoks.Ja ylläolevaan keskusteluun viitaten. Ei meillä tilanne ole kuitenkaan noin paha! Olen ostanut itselleni vaatteita lasten syntymän jälkeen ja kauneudenhoitotuotteita ostan ihan säännöllisesti. Silloinkin kun itsestä tuntuu pahalta tuhlata itseensä niin tuo ukko hieman potkii mua persuksille ja lähettää vaateostoksille! :D Ei tarvitse äipänkään ryysyissä kulkea. Tarkoitin vain että se kynnys ostaa itselleen on suurempi.

Nyt saan selkääni...mutta minä olen toisenmoinen. Ostan itselleni vaikka kuinka kallista, mutta muksun hankinnoissa nuukailen !
Perustelen sillä että pidän kaunista ja laadukasta vaatetta vuosia, mutta lapseni käyttää vaatetta vaan yhden kauden !
Toki ehjää ja käyttökelpoista lapselle mutta tingin hinnasta ja muodista-ainakin vielä kun voin.
Ei ole rahasta kiinni, mutta kun en raaski ostaa kallista kampetta vain vähäiseen käyttöön yhdelle ainokaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja eijummarra:
eikö se oma mielikin parantuisi,jos panostaisi tai edes vähän hemmottelisi itseäänkin välillä?Saa samalla shoppailuterapiaa,ihan rauhassa käydä läpi ja sovitella.Kyllä kannattaisi kokeilla,jo oman mielenteveyden takia,jos ei muuten. :D

Minun mielenterveyteni ei ainakaan parane shoppailusta. Mieluummin työnnän tikkuja kynsien alle kun lähden vapaaehtoisesti kiertelemään kauppoja ja sovittelemaan vaatteita.

Olen poikkeus. Mummot ja vaarit ostaa lasten suurimmat jutut ja vaatteetkin, hyvin harvoin ostan lapsille vaatteita. Jos jotain tarvii vihjasen vaan mummolle ja vaate ilmestyy. Itseeni sitten osaan kyllä käyttää rahaa ja tykkään ostella vaatteita. Noihin lasten vaatteisiin en vaan ole hurahtanut ja mummolla on hyvä maku ja ostaa aina laatua.

Näin! Välillä kovasti koitan olla itsekäs ja lähden vartavasten etsimään ITSELLENI vaatetta... ja tulen kotiin ja pusseista löytyy lapsille kaikenlaista kivaa... :D

Mutta välillä olen onnistunutkin!

Kyllä täälläkin menee lapsi edelle. Vois helposti ostaa 80 euron kengät tytölle tai satasen haalarin, mutta itselle ei raaskisi ostaa kympin ripsiväriä ennenkuin on ihan pakko :) Hölmöähän se on, tiedän.

eikö se oma mielikin parantuisi,jos panostaisi tai edes vähän hemmottelisi itseäänkin välillä?Saa samalla shoppailuterapiaa,ihan rauhassa käydä läpi ja sovitella.Kyllä kannattaisi kokeilla,jo oman mielenteveyden takia,jos ei muuten. :D

Mun mielestä olisi kyllä syytä isosti miettiä itseään ja omaa käytöstään jos ostamalla hankkii itselleen mielihyvää - kuulostaa shoppailuholistilta jopa!

Ja lapset kasvaa ja tarvitsevat jotain uutta koko ajan. Aikuiset tarvitsevat uutta vaatetta harvemmin. Itse ostan tosiaankin vain itseääni miellyttävää / itselleni sopivaa vaatetta. En vain siksi, että jokin juttu on muodissa.

ja osaan hemmotella itseni kyllä, mun hemmotteluhankintani ovat useammin kyllä jotain sisustustuotteita kuin vaatetta. Niitäkin toki osta, mutta tarpeeseen. Ja kun löytää oman tyylinsä, voi käyttää jopa 10 vuotta vanhojakin vaatteita, ilman että ne näyttäisivät mitenkään omituisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Näin! Välillä kovasti koitan olla itsekäs ja lähden vartavasten etsimään ITSELLENI vaatetta... ja tulen kotiin ja pusseista löytyy lapsille kaikenlaista kivaa... :D

Mutta välillä olen onnistunutkin!

Tätä peesailen. Viimeksi ONNEKSI löysin ITSELLENI vaatteita :D Sitä ennen kävi niin, että ostin vaan lapselle :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Mun mielestä olisi kyllä syytä isosti miettiä itseään ja omaa käytöstään jos ostamalla hankkii itselleen mielihyvää - kuulostaa shoppailuholistilta jopa!

Ja lapset kasvaa ja tarvitsevat jotain uutta koko ajan. Aikuiset tarvitsevat uutta vaatetta harvemmin. Itse ostan tosiaankin vain itseääni miellyttävää / itselleni sopivaa vaatetta. En vain siksi, että jokin juttu on muodissa.

ja osaan hemmotella itseni kyllä, mun hemmotteluhankintani ovat useammin kyllä jotain sisustustuotteita kuin vaatetta. Niitäkin toki osta, mutta tarpeeseen. Ja kun löytää oman tyylinsä, voi käyttää jopa 10 vuotta vanhojakin vaatteita, ilman että ne näyttäisivät mitenkään omituisilta.

Tässä syy miksi niin useat pienten lasten äidit näyttää rähjäisiltä. 10 v vanhoja vaatteita, huh huh.

Alkuperäinen kirjoittaja sääliksi käy lapsia:
Lapset joutuvat häpeämään tällaisia äitejä.

No ei todellakaan, kun hankkii laadukasta itselleen, vaatteet kestävät vuosia käytössä. Ei joka vuosi tarvitse saada uutta talvitakkia, farkkuja ei tarvita 10 paria. Eikä kenkiäkään tarvitse joka vuosi uusia, niitä toki on parempi olla useampi pari, että kengät saavat myös levätä.

No ei todellakaan, kun hankkii laadukasta itselleen, vaatteet kestävät vuosia käytössä. Ei joka vuosi tarvitse saada uutta talvitakkia, farkkuja ei tarvita 10 paria. Eikä kenkiäkään tarvitse joka vuosi uusia, niitä toki on parempi olla useampi pari, että kengät saavat myös levätä.

Mutta hei 10v vanhoja vaatteita... Käytät kolmekymppisenä samoja kuin kaksikymppisenä, onhan se aikamoista.

Alkuperäinen kirjoittaja määä:

Tässä syy miksi niin useat pienten lasten äidit näyttää rähjäisiltä. 10 v vanhoja vaatteita, huh huh.

Kerroppa sinä minulle miksi siisti aivan yksinkertainen 10 vuotta vanha villatakki pitäisi hylätä vain siksi että se on vanha, jos siinä ei ole mitään vikaa, nyppyjä tms. Se kun ei ole ainoa vaatteeni jota käytän, eikä ollut sitä 10 vuotta sittenkään. Ja kun tulen sinua vastaan tuossa villatakissani, joka on yksivärinen, sileä klassinen malli - et mistään tiedä villatakkini ikää.

Pointtini todellakin on se, että on vain järkevää, ensinnäkin valita vaatteet niin, etteivät ne ole pintamuotia - väitän, että minä 4-kymppisenä ihmisenä näyttäisin naurettavalta sellaisessa, enkä siinä viihtyisikään. Mutta toisekseen tässä tulee myös ekologinen näkökulma - vaatteet ovat nykyään monelle kertakäyttötavaraa, muutaman kuukauden käytössä ja sitten pois. Minun ajatusmaailmaani tämä ei istu mitenkään!

Alkuperäinen kirjoittaja määä:

Mutta hei 10v vanhoja vaatteita... Käytät kolmekymppisenä samoja kuin kaksikymppisenä, onhan se aikamoista.

Käytän nyt nelikymppisenä samoja vaatteita kuin 3-kymppisenä, toki minunkin vaatevarastoni uusiutuu koko ajan, mutta joukossa on myös niitä 10 vuotta vanhoja vaatteita.

Itsestään voi huolehtia myös muuten kun laittamalla rahaa materiaan. Ei se ettei osta itselleen kalliita uusia vaatteita ole välinpitämättömyyttä. Kyllä mä mielummin ostan lapsille vaatetta yms kun itselleni. Ja silti pidän huolta myös omasta ulkonäöstäni. Kyllä mä pidän tärkeämpänä sitä että lapsillani on vaikka kumpparit kun että laittaisin ne rahat omaan kosmetiikaani. Kun oikeasti on äitejä jotka valittaa ettei ole rahaa ostaa lapselle sadevaatteita mutta itselleen on varaa ostaa samaan aikaan meikkejä yms.
Mulle lasten tarpeet tulee ennen omiani. Kyllä pärjään vanhoilla kengillä mutta lapset tarvitsevat joka vuosi numeroa isommat.

Yhteistyössä