On se kumma, kuinka joillekin äideille ei tee pahaa laittaa lapseensa rahaa, mutta jos itselle pitäisi jotain hankkia, niin menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on vähän sama juttu, olisi kyllä varaa, mutta herranjestas, että on vaikea ostaa mitään itselleni. Olen nyt varmaan viidettä talvea ilman varsinaisia talvikenkiä ja nyt niitä olisi kyllä tarvinutkin ja kaivoin 20 vuotta vanhan nahkatakin talvikäyttöön, kun uuden ostaminen on niin ylivoimaista.

Mulla on ihan sama ongelma. Voin ostella vaatteita lapsille vaikka millä summilla ja leluja, mutta jos itelle tulee eteen jotain kivaa, joka maksaa esim. 50?, ei milläään raski ostaa. Mikä ihme siinä on? Lapsilla on niin paljon vaatteita, että hyvä, että ehtii kaikkia pitää. Itte kulkee 5 vuotta vanhoissa tamineissa!!

Mä pidän sitä lapsiin panostamista paljon itseeni panostamista tärkeämpänä.

Eikä aina tule edes mieleen hankkia itselle niitä ulkohousuja tai vaikka kenkiä, joita itseasiassa molempia kovasti tarvitsisin...kun sillä rahalla saa lapsillekin taas jotain uutta kivaa :D

Tämänkin talven lampsin lenkkarityyppisillä kengillä...kyllä mulla varaa ois ollut paremmatkin kengät ostaa mutta jotenkin vaan en sitten kuitenkaan jaksanut nähdä moista vaivaa vaikka nyt loskakeleillä sukat kyllä kastuukin :laugh: jos lapsilta puuttuisi säihin sopivat vaatteet, niin olisin niitä viivana hankkimassa. Mutta ei mulla ole niin väliä :D

Mä olen ihan samalainen. Pähkäsin monta viikkoa raaskinko ostaa tukivyön itselle vaikka tiesin että siitä on paljon hyötyä.. Mut ku se maksoi postikulujen kanssa melkein 60? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
en sitten kuitenkaan jaksanut nähdä moista vaivaa vaikka nyt loskakeleillä sukat kyllä kastuukin :laugh: jos lapsilta puuttuisi säihin sopivat vaatteet, niin olisin niitä viivana hankkimassa. Mutta ei mulla ole niin väliä :D

Aivan kuin omasta suustani :laugh:

Joo en minäkään ymmärrä. Mä ostan nimittäin koko perheelle tarpeen mukaan ja mahdollisuuksien mukaan mitä milloinkin. Enkä suostu jäämään itse sen vähemmälle, sillä mäkin haluan vielä näyttää kivalta :D Ainoastaan jos rahat on niin tiukalla ja lapset tarvitsee pakostakin jotain, menevät he tietysti etusijalle. Mutta jos tilanne on se, että minä tarvitsen kipeästi jotain ja lapsilla on kaikkea, niin ostan ehdottomasti itselleni sen mitä tarvitsen.

Mä en tuhlaile leluihin yms, mutta vaatteet pitää olla lapsella vimpan päälle. Kuulin kerran kun kaksi lastenhoiraja kaveria puhuivat siitä, että ovat huomanneet, että kauniisti puettuja lapsia tekee mieli pitää enemmän sylissä. Että täytyy muistuttaa itseään, että kaikki ovat yhtä ihania vaikka vaatteet olisivatkin vanhoja ja rumia. Heistä tuntui pahalta, että tuntui siltä, mutta kävivät rehellisen keskustelun asiasta ja pohtivat, että miksi.

Silloin päätin, että omani tulevat AINA olemaan kauniisti puettuja. H&M riittää, mutta lapset eivät ole koskaan nukkaisissa vaatteissa, tai vaatteissa, joissa pinttynyttä tahran jämää yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla ei ole varaa edes ulkohousuja ostaa. Mutta lapsille ostan harrastusvälineistä lähtien kaikki.
En voi ymmärtää miksi käyttäydyn näin. ;)

minä! Lapset saavat yhtä talvea varten kalliit vaatteet mtta itselleni ostan joka 10. vuosi halvan takin jostain poistomyynnistä.

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
Mä en tuhlaile leluihin yms, mutta vaatteet pitää olla lapsella vimpan päälle. Kuulin kerran kun kaksi lastenhoiraja kaveria puhuivat siitä, että ovat huomanneet, että kauniisti puettuja lapsia tekee mieli pitää enemmän sylissä. Että täytyy muistuttaa itseään, että kaikki ovat yhtä ihania vaikka vaatteet olisivatkin vanhoja ja rumia. Heistä tuntui pahalta, että tuntui siltä, mutta kävivät rehellisen keskustelun asiasta ja pohtivat, että miksi.

Silloin päätin, että omani tulevat AINA olemaan kauniisti puettuja. H&M riittää, mutta lapset eivät ole koskaan nukkaisissa vaatteissa, tai vaatteissa, joissa pinttynyttä tahran jämää yms.

No eihän se noin sais olla!! O-O-OUU
Mitäpä, jos minä asiakaspalvelussa palvelisin hymyllä vain vimpan päälle pukeutuneita? Yleensä he ovat hankalimpia asiakkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla ei ole varaa edes ulkohousuja ostaa. Mutta lapsille ostan harrastusvälineistä lähtien kaikki.
En voi ymmärtää miksi käyttäydyn näin. ;)

minä! Lapset saavat yhtä talvea varten kalliit vaatteet mtta itselleni ostan joka 10. vuosi halvan takin jostain poistomyynnistä.

Mutta eihä nsitä rahaa tule sen enempää suomessa vaikka saa lapsia. kuten esim. jossain saksassa palkka nousee jos saa lapsia tai ottaa puolison.

joten eihän sitä rahaa olekaan enää samalla tavalla laittaa itseensä kuin sinkkuna. ihan käytännön pakko karsia omista menoista ja sama juttu lienee useimmiilla.

typerää tollainen.Lapselle pitää ostaa kaikki ja vähän päälle,mut oma itsensä ei kiinnosta.Tarviiko lapsen tukehtua siihen lelu-ja vaatemäärään?Lapset sentään kasvaa ja te ette.

Mä en ymmärrä tuota ollenkaan. Mulla itselläni on nykyään vaan huono omatunto kun tiedän ettei äitini ole itselleen juuri mitään koskaan hankkinut, meille lapsille vaan ja sama touhu jatkuu vaikka kuinka olen käskenyt käyttää rahansa itseensä. En mä vaan käsitä onko se jotenki fiksua näyttää lapsille sellanen malli ettei äiti ansaitse itselleen mitään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja eijummarra:
typerää tollainen.Lapselle pitää ostaa kaikki ja vähän päälle,mut oma itsensä ei kiinnosta.Tarviiko lapsen tukehtua siihen lelu-ja vaatemäärään?Lapset sentään kasvaa ja te ette.

no ei meillä ainakaan osetlla lapsille mitään ylimääräistä. pakolliset vaatteet ja lelut jouluna/synttärinä. nytkin saivat yhdet isommat lelut ja pari pientä (alle 10 euroa maksavaa). lisäksi sukat, yöpuvun, suklaata kynttilät. ja onnellisia olivat.
en ole myyjäihmisiä, joten en halua ostaa mitään ylimääräistä, kun tila loppuu.

Alkuperäinen kirjoittaja eijummarra:

Se ettei jaksa vaivautua ostelemaan itselleen juuri mitään, ei välttämättä tarkoita sitä että lapsilla olisi mielettömät vaate-, ja tavararyökkiöt.

Mua vaan ei yksinkertaisesti kiinnosta panostaa itseeni samalla tapaa kuin lapsiin. Enkä mä ymmärrä miksi mun pitäisi ihan välttämättä olla itsestäni kiinnnostuneempi kuin olen.

Sukat välillä kastuu mutta so? Kyllä kesä kuivattaa :laugh:

Yhteistyössä