On mulla jääräpäällä murheet (joulukuusi tällä kertaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lakaisukone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lakaisukone

Aktiivinen jäsen
09.06.2008
3 619
7
38
Niin. Kun sen pitää olla aito. Ei honkkarista tai K-raudan pihasta vaan omasta tai vanhempien/anoppilan metsästä. Sen etsimisessä valutetaan verta hikeä ja kyyneliä, eikä se silti koskaan ole se mun Haaveiden Täydellinen Kuusi. Mutta se tuoksu ja tosiasia että se on ihkaoikea Suomalaisesta metsästä itse kaadettu.

Muovikuusi. Olis niin säännöllisen muotoinen, siisti, vaivaton, varma. Mutta niin hajuton mauton ja eloton kuin muovi vaan voi olla.

Jos nyt oletetaan että haluaisin päästä jouluna edes YHDESSÄ asiassa vähemmällä, niin miten saan itseni ilman järjetöntä harmia ja häpeää hankkimaan muovikuusen??? :headwall: :vampire:

Mä olen onneksi tottunut muovikuusen, koska perheessä on allerginen. Ehkä säkin voit yrittää selittää itselles, että olet allerginen ja et voi sen takia hankkia aitoa kuusta :D

Voishan sitä koettaa huijata itseään oksilla ja kynttilöillä. Tiedän että oikeasti olisin kiitollinen kuusesta joka ei varista miljardeja neulasiaan ympäri huushollia. Mutkusenkuuluutehdäniin...

Mä olen kans jääräpäisesti pitänyt kiinni periaatteesta että oikea sen olla pitää. Etten ikimaailmassa muovikuusta huolisi. Kunnes viime jouluna. Olin kertakaikkiaan kuopuksesta (silloin oli alle vuoden ikäinen) ja muusta touhusta niin poikki että päädyin järkevään päätökseen sallia meille ah niin helppo muovikuusi. Itseasiassa luovutin koko kuusitouhun ensimmäistä kertaa elämässäni muille. Isommat lapset isänsä kanssa koristelivat kuusen. Ja ai että, siitähän tulikin erinätti! Olin tyytyväinen etten mennyt hösöttämään mukaan ollenkaan. Oli niin helppoa vain ihailla sitä :) Ja ihanaa ettei tullut neulasia eikä tarvinut miettiä kasteluja.

Ehkä tänä vuonna halutaan se oikea kuusi, mutta välillä tuo muovinen on ihan jees.

Voit yllättyä kun kerran koitat ;)

Yhteistyössä