Ompelukoneesta...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
:)
sain joululahjaks. helppokäyttönen.
ensiajelu.. laitoin valkosta lankaa alle ja päälle, niin kone lykkäs sen alulangan harmaana ulos. oli sitten vissiin jotain konerasvaa. nyt on siis valkoisessa pöytäliinassa harmaa ommel nurjallapuolen mut sehän ei haittaa mitään :D

olen kokeillut vain tuon harmaan ajelun verran. muuta en osaa sanoa
 
hei
Mulla on hiukkasen kalliimpi (ostin alesta anttilasta 149 e) Eva ja se on ainakin ihan kelpo masiina. :) Ompelen aika paljonkin, mutta ei valittamista.

Alkuun tuokin teki tuota alalangan harmaaksi värjäämistä. Lienee kiinni niistä "ensimetreistä" ennen kuin ylimääräiset rasvat on poistuneet? Ei meinaan tee enää, kun oon riittävästi ommellu. :D
 
ideaköyhä harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
riippuu varmaa mihin käyttöö. noi halvat tuntuu tökkivän koko ajan. langat ei juokse, turaavat jne jne
Mä luulin kans että noin halpa kone ei voi olla hyvä mutta mitään vikaa en ole vielä löytänyt.
 
Miula itelläin ei ole halpiskone, mut olen sitä mieltä, että paljon on kiinni siitä, mitä tekee, miten paljon jne. Eli monelle se ihan simppeli peruskone on täysin riittävä. Brother ja Singer on ainakin ollu miun kokemuksen mukaan hyviä merkkejä, mitä niihin oon törmänny. Berninaan en koskis pitkällä tikullakaan, koulussa oli noita ja työharjottelussa ja niitten kanssa sai käyttää kaikki varapäreet ja alvariinsa huollossa. :D Itelläin on tällä hetkellä Pfaff ja ollut jo yli 10 vuotta. Löytyy sitten myös polkumallinen Singer ja saumuri on tuoreempi Husqvarna, ennen oli sekin Pfaff.
 
ap
Ihan perus käyttöön tarvis koneen...sen takia en kallista raskis ostaa. pieniä korjausjuttuja jne... taidan tuon brotherin ottaa. Eva merkkisestä löytyi paljon negatiivistä,mutta tuosta brotherista ei niinkään...:)
 
Sitten kun joku kertoo, että 10 vuotta on ajanut halpiskoneella, niin minäkin luottaisin niihin. 2viikkoa on hieman alikanttiin tuo testiaika.

Itsellä on anopin perimä Bernina vuosimallia 1970. Se ainakin on pelittänyt 40 vuotta. Huollolla saa uuteen uskoon ja niitä tarttee tehdä korkeintaan kerran kymmenessä vuodessa. Se kyllä maksaa saman kuin tuo Brother :)
 

Yhteistyössä